خبرگزاری کار ایران

رحیمی در مراسم افتتاح بیمارستان خلیج فارس؛

مسکن مهر نهضتی بود که با تدبیر احمدی نژاد شکل گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۶

دولت تا پایان این دوره حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل خواهد داد/وحشتی که غربی‌ها از ما دارند ناشی از پیشرفتها در حوزه‌های مختلف است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحریم‌های موجود علیه کشور گفت: باید خود را برای راه اندازی یک تجارت تحریم شکن آماده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی عصر شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان بوشهر که در سالن همایشهای حضرت ابوالفضل (ع) در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: بوشهر یکی از استانهای مهم و دارای تاریخ افتخارآمیز است که نقشی سازنده و اثرگذار برای کشور دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر در این استان خاطرنشان کرد: مسکن مهر یک نهضت است که اگر با تدبیر احمدی‌نژاد شکل نمی‌گرفت در وضعیت فعلی و با وجود تحریم قدرتهای ظالم مشکلات عمده‌ای در این بخش برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

رحیمی افزود: نهضت مسکن مهر کار ارزشمند و بزرگی بود و دولت تا پایان این دوره حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش شهری و روستایی به مردم تحویل خواهد داد.

وی مشکل و مانع اصلی توسعه کشور را عدم تکمیل زیرساختهای لازم دانست و افزود: کشورهای پیشرفته از سالهای گذشته زیرساختهای خود را تکمیل کرده و امروز می‌توانند به رفاه و آسایش مردم بیندیشند اما در کشور ما به دلیل توجه ناکافی به امور عمرانی پیش از انقلاب اسلامی و مشکلات مختلف نظیر ویرانی‌های ناشی از دوران دفاع مقدس و هزینه‌های بازسازی آن ایام، هنوز زیرساختهای لازم تکمیل نشده و بخش زیادی از اعتبارات و بودجه‌ها صرف ایجاد زیرساخت‌ها می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهدای خلیج فارس تصریح کرد: بوشهر از نظر تعداد تخت بیمارستانی در حال نزدیک شدن به استاندارد جهانی است و انتظار می‌رود که در سال ۹۲ بتوانیم به این امر مهم در استان دست پیدا کنیم.

رحیمی اظهار داشت: خداوند نعمتهای خود را در استان بوشهر تکمیل کرده است و با وجود دریا، نخلستانهای گسترده، ذخایر نفت و گاز و مردمانی سخت کوش و دلیر باید این استان در مسیر تحول و پیشرفت واقعی قرار گیرد.

وی راه اندازی منطقه آزاد در بوشهر را از مهم‌ترین اقدامات برای ترقی و توسعه استان ارزیابی کرد و گفت: مسئولین استان پیشنهادات خود را برای تبدیل بخشی از استان بوشهر به منطقه آزاد اقتصادی ارائه دهند تا دولت آن را پیگیری کرده و لایحه مربوطه را برای تصویب تقدیم مجلس کند.

معاون اول رئیس جمهور تجارت سالم و پاک و پرهیز از قاچاق و تخلفات در امر تجارت را از عوامل رشد اقتصادی و توسعه تجارت خواند و از استاندار بوشهر خواست: فهرستی از اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور را تدوین کند تا تجار بوشهری به راحتی بتوانند واردات و صادرات را انجام دهند.

رحیمی با تأکید بر اینکه باید خود را برای راه اندازی یک تجارت تحریم شکن در استان بوشهر آماده کنیم، گفت: باید زمینه‌های لازم از جمله تجهیز مناسب گمرکات در این استان فراهم شود تا بتوانیم با گسترش تجارت مقدمات رشد و تحول را ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در بخشهای مختلف خاطرنشان کرد: وحشتی که آمریکا و غربی‌ها از جمهوری اسلامی ایران دارند ناشی از پیشرفتهای ما در حوزه‌های مختلف است.

رحیمی افزود: ما به رغم هشت سال دفاع مقدس و آسیب‌ها و خسارات ناشی از آن دوران اکنون در جایگاه هفدهم اقتصاد جهانی قرار داریم و اگر با همین روند فعلی پیش رویم تا سال ۲۰۱۸ از نظر رشد تولیدات علمی در مقام چهارم جهان قرار خواهیم گرفت.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران بر تحریم کنندگان و کسانی که تلاش می‌کنند در امور دیگر کشور‌ها دخالت کنند، غلبه کرده و پیروز خواهد شد.

رحیمی با تأکید بر ضرورت همدلی و همراهی میان مسئولین برای پیشبرد اهداف نظام و مقابله با دشمنان گفت: بر همه لازم است به نصایح دلسوزانه رهبر انقلاب توجه کنیم چون ایشان از بالای قله بر امور نظارت می‌کنند و اشکالات را می‌بینند و اگر رهنمود‌ها و نصایح ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم، سرعت پیشرفت و ترقی همه را متعجب خواهد کرد.

رحیمی در پایان خطاب به مردم بوشهر گفت: دولت در خدمت شماست و تلاش می‌کند بوشهر را تقویت کرده و درهای توسعه و ترقی را به روی این استان بگشاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز