خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد اعلام کرد:

وصول ۹ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۵

تعداد ۴ هزار و ۶۲۷ اظهارنامه ثبت اختراع و دو هزار و ۳۱ اظهارنامه طرح صنعتی تا کنون از طریق شبکه پذیرش شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۲۲ هزار و ۷۱۴ پرونده اجرایی در دوایر اجرای سازمان ثبت در سراسر کشور مختومه و مبلغ ۹هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌ها وصول گردیده است.

به گزارش ایلنا، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت صدور اسناد مالکیت در شش ماهه سال جاری در کشور گفت: در شش ماهه ابتدایی سال ۹۱ همچنین ۹۸۶ هزار و ۸۷۵ فقره سند مالکیت با رشد ۲۷ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل صادر شده که ۹۹ درصد این اسناد مالکیت در سیستم کاداستر و به صورت ماشینی و تک برگ صادر گردیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دکتر «احمد تویسرکانی» اظهار داشت: در این مدت همچنین ۴۱۵هزار و ۶۲۰ ازدواج و ۷۰ هزار و ۸۴۱ فقره طلاق در دفا‌تر ازدواج و طلاق سراسر کشور ثبت شده که به نسبت ۶ ماهه اول سال قبل به ترتیب ازدواج‌های ثبت شده با ۵ درصد کاهش و طلاق با ۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی با اشاره به ثبت ۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۱۲ فقره انواع معاملات در دفا‌تر اسناد رسمی با رشد ۹ درصدی به نسبت شش ماهه اول سال ۹۰، خاطر نشان کرد: در راستای اجرای کاداستر جامع، تا پایان شهریورماه سال جاری تهیه نقشه ۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۶۷ هکتار از مناطق شهری، روستایی و زراعی انجام شده که از این مقدار نقشه، ۴۵۳ هزار و ۵۳۸ هکتار معادل ۲۲درصد آن در شش ماهه اول سال جاری تهیه شده و در این مدت کاداستر منابع طبیعی با رشد ۸ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۷۹ هکتاری، در مجموع به ۳۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۷۷ هکتار رسیده است.

تویسرکانی افزود: در شش ماهه اول سال ۹۱ تعداد ۳۰ هزار و ۵۴۶ شرکت تجاری و تعاونی با کاهش ۳۳ درصدی و تعداد ۳ هزار و ۹۶۸ موسسه غیرتجاری با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری این سازمان به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطر نشان کرد: متعاقب استقرار سامانه استعلام و پاسخ به استعلامات و ارسال و ثبت خلاصه معاملات به صورت الکترونیک در ادارات ثبت و دفا‌تر اسناد رسمی تا کنون از تعداد دو میلیون و ۲۶ هزار و ۵۴۴ استعلام، تعداد یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۳۰۵ پاسخ به استعلام صادر و تعداد ۳۵۵ هزار و ۱۷۵ خلاصه معامله به صورت الکترونیکی ثبت گردیده که این رکود به سرعت در حال افزایش است.

وی افزود: با توجه به استقرار و راه اندازی سامانه پذیرش الکترونیکی ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود و سامانه استعلام و پاسخ به استعلامات از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی، تعداد دو هزار و ۸۷۴ مورد پذیرش ثبت شرکت و بیش از دویست هزار پاسخ در مورد شناسه ملی اشخاص حقوقی تا کنون از طریق سیستم انجام شده و این رکورد نیز به سرعت در حال افزایش است.

تویسرکانی با اشاره راه اندازی سامانه پذیرش اینترنتی اظهارنامه ثبت اختراعات از ابتدای خرداد ماه امسال و پذیرش اظهارنامه ثبت طرحهای صنعتی در این تاریخ گفت: تعداد ۴ هزار و ۶۲۷ اظهارنامه ثبت اختراع و دو هزار و ۳۱ اظهارنامه طرح صنعتی تا کنون از طریق شبکه پذیرش شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین در خصوص استقرار سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی در ۳۰ مرکز استان افزود: در این سامانه نیز تا کنون تعداد ۲۳ هزار و ۳۳۸ پرونده اجرایی به صورت الکترونیکی تشکیل و تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۳ اجرائیه و ۳۲ هزار و ۲۶۰ ابلاغیه الکترونیکی صادر گردیده است.

وی یادآور شد: از طریق سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی تا کنون تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۶ نفر از بدهکاران مالی ممنوع الخروج و از سه هزار و۸۵۴ نفر نیز رفع ممنوعیت گردیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز