خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز؛

احمدی‌نژاد با فرستاده ویژه رییس جمهور غنا دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۲

غنا به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی این جنبش می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد سازوکارهای لازم برای جنبش عدم تعهد ایفا کند.

رییس‌جمهور مشارکت همگانی همه ملت‌ها در راستای برقراری نظم عادلانه در جهان را حائز اهمیت دانست و بر لزوم ایجاد سازوکار و ساختاری که بتواند فرصت بروز و کارآیی برای اندیشه‌ها و اهداف جنبش عدم تعهد را برقرار کند، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار «چیکاتا» فرستاده ویژه رییس جمهور غنا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و غنا در یک جبهه قرار داشته و هر دو خواستار پیشرفت، عدالت، دوستی، صلح و رفاه برای همگان بوده و هرگز به دنبال تجاوز به سایرین نبوده‌اند، اظهار داشت: امروز دو کشور از نظم یکسویه و ناعادلانه موجود در جهان ناراحت بوده و معتقدیم نظم عادلانه تنها با مشارکت همه ملت‌ها در مدیریت جهان، محقق خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه اهداف جنبش عدم تعهد، اهدافی انسانی و بسیار خوب بوده اما تاکنون سازوکار و ساختاری مناسب برای عملیاتی شدن آن‌ها وجود ندارد، گفت: غنا به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی این جنبش می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد سازوکارهای لازم برای جنبش عدم تعهد ایفا کند.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به روابط رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و غنا تصریح کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور، فرصت بسیار مناسبی برای ارتقا و توسعه سطح همکاری‌ها و روابط تهران – آکرا است.

احمدی‌نژاد افزود: باید برای گسترش همکاری‌ها در چارچوب «نم» نیز کمیسیون مشترکی بین دو کشور ایجاد شود.

چیکاتا مشاور امنیتی و راهبردی رییس جمهور غنا نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌هایی کافی برای هدایت جنبش عدم تعهد را در اختیار دارد، گفت: امروز کشورهای غربی در برابر کشورهای مستقل و عضو جنبش عدم تعهد بویژه ایران در حال توطئه هستند که باید با ایجاد یک مکانیزم مناسب در جهت گسترش روابط در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.

وی همچنین با اشاره به روابط ایران و غنا و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری میان دو کشور در سال آینده، بر ضرورت و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و غنا تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز