خبرگزاری کار ایران

تاكید روسای جمهور ایران و تركمنستان بر گسترش مناسبات همه جانبه تهران – عشق‌آباد

دوستی و برادری میان دو ملت و دو كشور پایدار بوده و به واسطه آن هر مشكل و مانعی در مسیر گسترش همكاری‌ها به راحتی حل خواهد شد.

روسای جمهور ایران و تركمنستان در دیدار با یكدیگر در خصوص چگونگی گسترش همكاری‌های همه‌جانبه تهران – عشق‌آباد بحث و تبادل نظر و بر لزوم ارتقاء سطح مناسبات تأكید كردند.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در دیدار قربانقلی بردی محمداف رییس‌جمهور تركمنستان با اشاره به روابط دوستانه و همه‌جانبه ایران و تركمنستان گفت: دوستی و برادری میان دو ملت و دو كشور پایدار بوده و به واسطه آن هر مشكل و مانعی در مسیر گسترش همكاری‌ها به راحتی حل خواهد شد.

رییس‌جمهور با اشاره به لزوم گسترش همكاری‌های همه‌جانبه بین دو كشور خاطر نشان كرد: باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت ارتقاء سطح مناسبات همه جانبه استفاده شود.

قربانقلی بردی محمداف رییس‌جمهور تركمنستان نیز در این دیدار ضمن تبریك به جمهوری اسلامی به لحاظ برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران با بیان اینكه این اجلاس اهمیت سیاسی و گسترده و ویژه‌ای دارد، گفت:‌ مطمئناً در این اجلاس تصمیمات خوبی به نفع ملت‌های جهان اتخاذ خواهد شد.

رییس‌جمهور تركمنستان تصریح كرد: ایران و تركمنستان از جهات گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی روابط خوبی با یكدیگر دارند و در بسیاری از مسایل بین‌المللی دارای دیدگاه و نظرات مشتركی هستند.

روسای جمهور ایران و تركمنستان همچنین در این دیدار در خصوص برخی پروژه‌های مشترك میان دو كشور و راهكارهای تسریع در اتمام این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز