خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار فرستاده ویژه پادشاه اردن:

منطقه ما ظرفیت و پتانسیل ایجاد تغییر در شرایط بین‌المللی را دارد

همه مردمی كه در منطقه زندگی می‌كنیم با هم برادر بوده، در یك جبهه هستیم و اگر مشكلی هم در ظاهر وجود دارد، مصنوعی بوده و از ناحیه دیگران تحمیل شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینكه برخی تحلیلگران معتقدند منطقه شرق آسیا یا اروپا توان و ظرفیت ایجاد تغییرات در شرایط بین‌المللی را دارند، گفت:‌ برخلاف این تحلیل‌ها معتقدم این منطقه ماست كه ظرفیت و پتانسیل ایجاد تغییرات اساسی در شرایط بین‌المللی را دارد.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (جمعه) در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار امیر حسن بن طلال فرستاده ویژه پادشاه اردن با اشاره به اینكه منطقه ما خاستگاه تمدن‌های بزرگ بشری و آفریننده فرهنگ‌های مترقی انسانی است، اظهار داشت: همه انبیاء بزرگ الهی در این منطقه مبعوث شدند و علاوه بر جنبش‌های فرهنگی و انسانی، عمده منافع و ثروت‌های خدادادی دنیا نیز در این منطقه قرار دارد.

رییس‌جمهور افزود: روشن است كه همه مردمی كه در منطقه زندگی می‌كنیم با هم برادر بوده، در یك جبهه هستیم و اگر مشكلی هم در ظاهر وجود دارد، مصنوعی بوده و از ناحیه دیگران تحمیل شده است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه غربی‌ها پس از صدها سال برده‌داری و استعمار منطقه، امروز نیز تلاش می‌كند، با روش‌های دیگری تسلط خود را بر منطقه و ملت‌های آن تداوم بخشند، اظهار داشت: آنان دوست ندارند هیچكدام از كشورهای ما پیشرفت كرده و بر منابع و ثروت‌های خود تسلط داشته باشند، چرا كه اساساً از منابع و ثروت‌های ما ارتزاق كرده و چاره‌ای ندارند جز آنكه با ایجاد درگیری‌های مصنوعی بین ما تسلط خود را در منطقه تداوم بخشند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه منطقه زندگی ما بلحاظ برخورداری از ثروت‌ها و منابع طبیعی و منابع ارزشمند نیروی انسانی با هیچ‌ كجای دیگر دنیا قابل مقایسه نیست، تصریح كرد: اگر توان و داشته‌هایمان را روی هم بگذاریم قدرتی بی‌نظیر ایجاد می‌شود و دیگر به هیچ‌كس احتیاجی نخواهیم داشت.

دكتر احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: اگر همه ملت‌های منطقه با هم متحد شوند در همان روز اول عمده مشكلات آنها برطرف شده و به عنوان مثال بلافاصله مشكل فلسطین مرتفع خواهد شد.

رییس‌جمهور بر لزوم برقراری نشست‌های مشترك و گفتگو بین مردم، اندیشمندان و علمای كشورهای مسلمان تأكید كرد و گفت: ما نه تنها با مسلمانان بلكه با مسیحیان و یهودیان نیز مشكلی نداریم و اختلافات ظاهری صرفاً محملی برای ایجاد فاصله بین ملت‌ها است و سوء استفاده از آن از سوی بدخواهان شده است.

دكتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط خوب ایران و اردن اظهار داشت: با وجود برخی شیطنت‌ها كه می‌خواهند بین ایران و اردن فاصله بیندازند دو كشور روابط خوبی دارند.

رییس‌جمهور تأكید كرد: مسأله فلسطین باید به نفع مردم این كشور حل و فصل شود و برخی طرح‌ها از جمله جدا كردن بخشی از سرزمین اردن و اسكان دادن فلسطینیان در آن به هیچ وجه به نفع فلسطینیان نیست.

امیر حسن بن طلال فرستاده ویژه پادشاه اردن نیز در این دیدار ضمن تشكر از برنامه‌ریزی مناسب و شایسته جمهوری اسلامی ایران در برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد و تقدیر از سخنان حكیمانه مقام معظم رهبری در افتتاحیه این اجلاس گفت: اردن مجدانه از برقراری روند گفتگوها بین كشورهای اسلامی برای تقریب مذاهب اسلامی حمایت می‌كند و خواهان تداوم گفتگوهایی است كه از زمان آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوت جریان داشته است تا ملل اسلامی بتوانند اختلافات بین خود را مهار كرده و به سوی آینده‌ای روشن‌تر گام برداند.

فرستاده ویژه پادشاه اردن با سیاسی ارزیابی كردن مواجهه كشورهای غربی با موضوع پرونده هسته‌ای ایران تصریح كرد: اگر بنا به حل و فصل مسایل هسته‌ای كشورهای مختلف است باید به این مسأله به طور یكسان و با نگاهی جامع پرداخته شود و در كنار دیگرانی كه در منطقه، انرژی هسته‌ای استفاده می‌كنند، فقط موضوع ایران برجسته نشود.

امیر حسن بن طلال اظهار امیدواری كرد: باید همه همكاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بین ایران و اردن و دیگر كشورهای منطقه به سرعت گسترش یابد تا به پیشرفت این كشورها كمك كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز