خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار رییس‌جمهور سودان:

جنبش عدم تعهد ظرفیتی برای پیشبرد صلح و برادری در جهان است

باید از هر فرصتی برای برگزاری جلسات دیدار و گفتگو در راستای ارتقاء سطح روابط نهایت استفاده را ببریم.

رییس‌جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینكه در دوره جدید جنبش عدم تعهد اقدامات مؤثر و سازنده‌ای به نفع كشورهای عضو صورت گیرد، گفت: این جنبش ظرفیتی برای پیشبرد صلح و برادری در دنیا است.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (جمعه) در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار عمر البشیر رییس‌جمهور سودان روابط تهران - خارطوم را ویژه و رو به گسترش توصیف كرد و اظهار داشت: روابط دو كشور مبتنی بر عقیده و برادری اسلامی است و اگر چه در سطح مطلوبی جریان دارد اما همچنان ظرفیت‌های زیادی در دو كشور وجود دارد كه مورد استفاده قرار نگرفته است.

رییس‌جمهور با اظهار امیدواری برای تعمیق و تحكیم هر چه بیشتر روابط ایران و سودان اظهار داشت: روابط دوجانبه با سرعت خوبی رو به گسترش است و باید از هر فرصتی از جمله ظرفیتی كه در حاشیه نشست‌های این چنینی مثل اجلاس جنبش عدم تعهد پیش می‌آید برای برگزاری جلسات دیدار و گفتگو در راستای ارتقاء سطح روابط نهایت استفاده را ببریم.

عمر البشیر رییس‌جمهور سودان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از شركت در اجلاس مهم جنبش عدم تعهد گفت: میهمان‌نوازی گرم از شركت‌كنندگان در اجلاس باعث ارتقاء سطح برگزاری آن و حركت سریع‌تر بسوی تحقق اهداف این جنبش شده است.

رییس‌جمهور سودان با اعلام آمادگی و اشتیاق كشورش برای گسترش همكاری‌ها و روابط با ایران در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: باور ما این است كه روابط و همكاری‌های دوجانبه باید همه‌ روزه گسترش یابد، چرا كه علاوه بر آنكه دو كشور منافع و دشمنان واحدی دارند كه این همگرایی آنان را اقتضاء می‌كند هیچ محدودیتی در مسیر ارتقاء سطح روابط وجود ندارد.

عمر البشیر رییس جمهور سودان با اشاره به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات آن تصریح كرد: این شرایط تعمیق همكاری‌های ایران و سودان را ضرورت بخشیده و با توجه به اراده سیاسی موجود نزد سران دو كشور به دورنمای روابط تهران – خارطوم بسیار خوش‌بین هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز