خبرگزاری کار ایران

در حضور رییس جمهور و از طریق ویدئو كنفرانس صورت گرفت؛

افتتاح طرح شبکه انتقال آب سد گاوشان و پست برق ۴۰۰ کیلوولت مرصاد

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۰۱

محمود احمدی نژاد به منظور شركت مراسم بهره برداری از چندین پروژه عمرانی از مجموع طرح های مهر ماندگار كرمانشاه وارد این استان شده بودپس از افتتاح سد آزادی و كارخانه تولید پلیمر كرمانشاه افتتاح كرد

شبكه انتقال آب سد گاوشان و پست برق 400 كیلوولت مرصاد با حضور رییس جمهور و از طریق ویدئو كنفرانس در محل شركت پتروشیمی پلیمر كرمانشاه افتتاح و مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا محمود احمدی نژاد صبح امروز (سه شنبه) که به منظور شركت مراسم بهره برداری از چندین پروژه عمرانی از مجموع طرح های مهر ماندگار كرمانشاه وارد این استان شده بودپس از افتتاح سد آزادی و كارخانه تولید پلیمر كرمانشاه از در محل این كارخانه و از طریق ویدئو كنفرانس دو طرح دیگر بزرگ را در كرمانشاه افتتاح كرد.

سد و شبكه انتقال آب گاوشان در مجموع 69 میلیون متر مكعب آب شرب بلند مدت برای كرمانشاه و كامیاران تامین خواهد كرد و ظرفیت تولید 11 گیگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارا بوده و به وسیله آن امكان تامین آب 25 هزار هكتار از اراضی زراعی پایین دست مقدور خواهد شد.

همچنین كنترل سیلاب های مخرب رودخانه گاوه رود، بهبود محیط زیست و اكوسیستم منطقه و توسعه صنعت توریسم و ورزش های آبی از دیگر اهداف اجرای این طرح می باشد.

طرح ملی گاوشان كه مشتمل بر سد مخزنی، تونل انتقال آب و شبكه تامین آب زراعی و شرب و زهكشی می باشد در مجموع با هزینه 2 میلیون و 282 هزار و 600 ریال اجرا شده است.

بهره برداری از پست برقی 400.230 کیلو ولت مرصاد در زمینی به مساحت 18 هکتار صورت گرفت، این پست تنها پست اتوماسیون در رده ولتاژی 400 کیلوولت منطقه غرب می باشد.

هدف از اجرای این پست برقی عظیم انتقال انرژی تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو به ظرفیت 1000 مگاولت به شبکه سراسری برق، بالابردن قابلیتهای صنعتی و بسترسازی جهت ایجاد صنایع متوسط و سنگین منطقه غرب، تغذیه پستهای 230 کیلوولت اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب، افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه 400 کیلوولت و 230 کیلوولت، تداوم برق رسانی منطقه غرب، کاهش خاموشی ها و تلفات انرژی درمنطقه غرب، بهبود ولتاژ در پستهای انتقال و فوق توزیع اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و ایلام و افزایش امکان مانور بیشتر درشبکه 400 کیلوولت و 230 کیلوولت درمنطقه غرب است.

پست برقی 400 کیلو ولت مرصاد بزرگترین ایستگاه انتقال از نظر تعداد فیدرهای 400 به 230 کیلوولت و ظرفیت نصب2.315 مگاولت آمپر و نیز حجم عملیات ساختمانی و نیز بزرگترین ایستگاه انتقال درایران از نظر فروش و صادرات برق به کشور عراق، قرار گرفتن درمسیر رینگ سراسری 400 کیلوولت جنوب به شمالغرب و اولین پست DCS منطقه در رده ولتاژی 400 به 230 کیلوولت است.

احمدی نژاد در مراسم افتتاح این دو پروژه از طریق ویدئو كنفرانس با تشكر از زحمات همه دست اندركاران اجرای آنها اظهار داشت: افتتاح این دو پروژه را به مردم قهرمان پرور كرمانشاه تبریك گفته و امیدوارم ثمرات این پروژه ها مایه سلامت، شادابی و بركت برای استان باشد.

رییس جمهور از دست اندركاران اجرای این پروژه ها خواست با ذكر یاد و نام فرزند امام حسین (ع) و پرچمدار كربلا در عصر حاضر،‌ امام زمان (عج) و با ذكر یا مهدی و یا صاحب الزمان (عج) این پروژه ها را به طور رسمی افتتاح كنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز