خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر سوریه:

مسایل سوریه باید از طریق گفتگو و تفاهم حل شود

در جریان تدوین اسناد نهایی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد توافقات بسیار سازنده و مفیدی صورت گرفته كه بخشی از عصبانیت و ناراحتی بدخواهان ملت‌های عضو جنبش ناشی از همین توافقات می‌باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینكه جنبش عدم تعهد فرصت مناسبی برای دفاع از حقوق ملت‌های عضو است، گفت: جنبش عدم تعهد و اجلاس شانزدهم آن در تهران فرصت خوبی را نصیب اعضاء كرد تا از ظرفیت‌های این جنبش در مسیر تلاش برای تحقق اهداف انسانی استفاده كنند.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد شامگاه (جمعه) در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار نادر وائل‌الحلقی نخست‌وزیر سوریه، حضور نمایندگان این كشور در اجلاس را در پیگیری اهداف و موفقیت آن بسیار مؤثر ارزیابی كرد و اظهار داشت: در جریان تدوین اسناد نهایی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد توافقات بسیار سازنده و مفیدی صورت گرفته كه بخشی از عصبانیت و ناراحتی بدخواهان ملت‌های عضو جنبش ناشی از همین توافقات می‌باشد.

رییس جمهور با تاكید بر لزوم رعایت حقوق مردم تصریح كرد: خشونتها باید هر چه سریعتر متوقف شود. هیچ كس حق ندارد تشویق به خشونت كند چرا كه این راه حل مناسبی برای حل مسایل نیست.

دكتر احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: مسایل باید از طریق گفتگو و تفاهم حل شود.

نادر وائل‌الحلقی نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با تبریك به رییس‌جمهور كشورمان به مناسبت برعهده گرفتن ریاست جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ سطح شركت‌كنندگان در اجلاس و نحوه برگزاری آن بسیار عالی بود و لازم است از حسن مدیریت جلسات از سوی جنابعالی، نظم حاكم بر اجلاس و میهمان‌نوازی دولت ایران سپاسگزاری كنم.

نادر وائل‌الحلقی گفت: سوریه نتایج اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد را با امیدواری دنبال می‌كند و یقین دارد، این نتایج در آینده تحولات سوریه مؤثر خواهد بود.

وی هدف تحولات این كشور را تضعیف و در نهایت شكستن محور مقاومت عنوان كرد و گفت: وقایع سوریه در قالب طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ سازماندهی شده است، اما شكست این طرح از قبل آشكار و عیان می‌باشد.

نخست‌وزیر سوریه تصریح كرد: یقیناً روند اصلاحات در سوریه ادامه خواهد یافت و دولت فاصله‌ای با مهار ناآرامی‌ها ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز