خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی:

جهان در فاصله سال‌های 41 تا 56 زمان انقلاب قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۶۶

مدعیانی هستند که فکر می‌کنند مالک مردم، انقلاب، دین و حتی مالک خدا هستند، برخی چنین حسی دارند، سقف پرواز این افراد دو میلیمتر هم نیست اما دوست دارند همه ملت زیر پای آنها پرواز کنند/ توده‌های مردم در ایران و در کل جهان در حال حرکت هستند.

 رییس جمهور با بیان اینکه جهان در فاصله سال‌های 41 تا 56 انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: به فضل الهی به زودی طوفان حرکت انسانی در دنیا به راه خواهد افتاد و این طوفان نه مخرب، بلکه سازنده و نجات‌بخش بشریت است.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک میلاد مبارک حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تقارن آن با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه هستی متوجه این لحظات است چرا که کامل ترین انسان ها می خواهد پا به عرصه دنیای مادی بگذارد.

رییس‌جمهور انقلاب اسلامی که در ایران اتفاق افتاد را حرکتی از جنس کار انبیاء الهی توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی حرکتی سیاسی نبود که گروهی علیه گروهی دیگر قیام کنند و حاکم شوند و حتی به معنای تغییر یک سیستم حکومتی هم نبود، بلکه انقلاب اسلامی بازگشت انسان ها به حقیقت خودشان بود به همین دلیل متعلق به هیچ فرد، طبقه، گروه و یا حزبی نیست.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به هیچ فرد و یا گروه خاصی نیست گفت: همه گروه‌ها و اقشار و اقوام در انقلاب اسلامی نقش داشتند چرا که انقلاب را از آن خود می‌دانستند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: جنس انقلاب اسلامی متعلق به انسان است و مرزبندی‌های ظاهری نباید انسان‌ها را از هم جدا کند و همه باید برای تعالی انسان و رسیدن به کمال تلاش کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای متعالی شدن باید انسان را به توحید، یگانه‌پرستی و تلاش برای استقرار عدالت دعوت کرد، گفت:‌ عدالت، مقابله با استکبار، و حفظ کرامت انسان، فصل مشترک همه انسانهاست و اینها همه از شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.

احمدی‌نژاد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبتنی بر اینکه اگر درون انسان تغییر کرد بیرون و جامعه نیز تغییر می‌کند، اظهار داشت: اگر ذهنیت، قلب و اراده انسان‌ها تغییر کند، نظام حاکم بر جهان فرو خواهد ریخت و نظام دیگری بوجود می‌آید و این حکم الهی و کلام خداوند است و آن را همه پیامبران الهی بیان ‌کرده‌اند چرا که همه آنها برای نجات انسان آمده بودند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: حرکت انسان رو به بالا و به سمت پیشرفت و تعالی است و نباید در آن سکون باشد چرا که سکون به معنای سقوط است. سکون یک نظام اجتماعی که به دنبال کمال انسانی است، به معنای سقوط آن است، پس هر روز باید در یک سطح بالاتری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مراسم دهه فجر هر سال باید متفاوت از سال گذشته باشد، گفت: این تفاوت نباید صرفاً به لحاظ شکلی باشد، بلکه به گونه‌ای باشد که این احساس را ایجاد کند که از نظر انسانیت، کمال، معنویت، شرافت و عزت در مرتبه بالاتری قرار گرفته‌ایم، اگر احساس کنیم که از نظر این ویژگی‌ها همچون سال گذشته هستیم، پس معلوم است که یک سال عقب ماندیم و چنانچه در فهم خدا و پیامبران، عدالت و همچنین برای نجات انسان در مرتبه بالاتری قرار بگیریم، پس پیشرفت داشتیم.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه فلسفه برگزاری مراسم دهه فجر در درجه اول یادآوری و در درجه دوم نشان دادن راه است، خاطر نشان کرد: نباید مراسمات دهه فجر حالت شکلی و کلیشه‌ای پیدا کند که این اتفاق هم نخواهد افتاد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که صاحب دهه فجر و انقلاب است، گفت: هر گروه و قشری که فکر کند، او حق و مالکیت بیشتری از انقلاب دارد، خود این انقلاب او را پاک و بیرون خواهد راند.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که مگر پیامبران متعلق به یک قوم خاصی بودند، گفت: ممکن است یک پیامبر ماموریتش، برای یک منطقه جغرافیایی یا قوم خاصی باشد، اما تعالیم پیامبران مخصوص آن قوم نبود، چون رسالت پیامبران انسانی و جهانی است.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه رسالت انقلاب اسلامی ایران جهانی است، خاطر نشان کرد: ممکن است در دوره‌ای از انقلاب اسلامی، آثار ظاهری انقلاب در جهان به عینه مشخص و نمود پیدا نکرده باشد که باید توجه داشت که انقلاب اسلامی در سال 1341 آغاز شد اما جهان در سال 56 و 57 انقلاب اسلامی را مشاهده کرد حال سوال این است که آیا می‌توان گفت که در طول آن 15 سال توقف حاصل شده بود؟ و انقلاب به یکباره به وقوع پیوست قطعاً چنین نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ توقفی در مسیر سیر تکاملی انقلاب اسلامی حادث نشد، گفت: اگر توقف بوجود می‌آمد، انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد. انقلاب اسلامی از سال 1341 تا 1356 در جریان بود و در قلب و ذهن مردم رشد نمود و اندیشه امام(ره) در دل و قلب مردم جاری شد و مردم با آن پیشرفت کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جهان در فاصله سال‌های 1341 تا 1356 انقلاب اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: امروز جهان در آستانه سال 56 و در دوره سال‌های 54 تا 56 ایران قرار دارد و به زودی به فضل الهی طوفان حرکت انسانی در دنیا به راه خواهد افتاد.

رییس‌جمهور افزود: البته این به معنای آن نیست که در داخل کشور همچنان در فضای انقلابی سال 57 بسر می‌بریم منظور مردم و ملت بزرگ ایران نیستند بلکه مدعیانی هستند که فکر می‌کنند مالک مردم، انقلاب، دین و حتی مالک خدا هستند، برخی چنین حسی دارند، سقف پرواز این افراد دو میلیمتر هم نیست اما دوست دارند همه ملت زیر پای آنها پرواز کنند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: به رغم وجود اشکالات، ضعف‌ها و نقایص باورم این است که توده‌های مردم در ایران و در کل جهان در حال حرکت هستند و این قابل مشاهده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: مستکبرین طراحی می‌کنند، تا انرژی در حال آزاد شدن ملت‌ها را آنطور که خود می‌خواهند، آزاد و هدایت کنند ولی این اقدامات آنها بی‌فایده است چرا که طوفان اصلی در راه است و این طوفان نه مخرب، بلکه سازنده و نجات‌بخش و به سمت شکوفا شدن و حرکتی انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم به روزی برسیم که همه مرزها برداشته شود و همه تعصبات در هم شکسته شده و حقیقت انسان با حقیقت انسان تعامل کند واین امر در سایه عدالت‌خواهی و خداخواهی و عشق به انسان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

رییس‌جمهور به گرایش روزافزون انسان‌ها به ادیان الهی اشاره کرد و گفت: آرمان‌های عدالت‌خواهی و خداجویی هر روز در حال شعله‌ور شدن است و آرزویی که پیامبران داشتند که انسان‌ها با حقیقت خود حرکت و حجاب‌ها را پاره کنند و به جایگاه شایسته خود برسند، به فضل الهی آغاز شده و معتقدم حرکت عظیم ملت ایران نقش برجسته‌ای در تحقق این آرمان بزرگ داشته است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: دهه فجر یک حرکت آسمانی و حرکتی از عمق انسان‌ها برای نجات انسان‌هاست و به همین دلیل با به راه‌انداختن جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و بسیج همه امکانات خود نتوانستند مانع پیشرفت انقلاب شده و آن را تحت کنترل خود در آورند، چرا که این انقلاب مادی نبود تا با ابزار مادی آن را تخریب و تحریف کنند، بلکه در این انقلاب انسان‌ها بودند که بیدار شدند و عظمت پیدا کردند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر چه هنوز جریان‌ها و قدرت‌های گوناگون در جهان جولان می‌دهند و به آفریقا حمله می‌کنند و خیال می‌کنند که می‌توانند جامعه بشری را به عقب بازگردانند اما هرگز چنین چیزی دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

رییس جمهور اضافه کرد: امروز در آستانه شکل‌گیری سیل عظیمی هستیم که جامعه بشری را به اقیانوس حقیقت، توحید و عدالت متصل خواهد کرد و این از ثمرات دهه فجر ماست.

رییس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمده تا خیر و سعادت بشری را محقق سازد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی متعلق به همه جامعه بشری است و متعلق به همه ملت‌هاست و همه باید در کنار آن احساس آزادی، عزت، شکوه و عظمت داشته باشند چه آنهایی که تابعیت جمهوری اسلامی را دارند و چه آنهایی که به این خاک قدم می‌گذارند و به ایران می‌آیند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جشن‌های دهه فجر باید همه را به حال و هوای دوران انقلاب اسلامی و ویژگی‌های آن برگرداند، گفت: باید هرسال در دهه فجر یک احساس جدید داشته باشیم و مطمئن هستم که 22 بهمن امسال در یک افق بالاتر و شکوهی بیشتر و با نورانیت متعالی‌تری طلوع خواهد شد و این 22 بهمن میثاقی خواهد بود با پیامبران و میراث‌دار همه پیامبران یعنی امام عصر(عج) که تنها باقی مانده از جنس پیامبران است و در واقع آغاز یک پرش بالاتر و والاتر خواهد بود.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به فلسفه خلقت انسان و مبعوث شدن پیامبران الهی خاطر نشان کرد: خدای متعال در مسیر کمال برای انسان یک فرصت استثنائی قرار داده که با سایر موجودات متفاوت است، چرا که انسان را با اختیار و آزادانه و در مسیر رشد، کمال، توحید و عبودیت آفریده است و این فرصتی برای انسان هاست که شامل دیگر موجودات نمی شود.

احمدی‌نژاد افزود: سایر موجودات خلق شده از سوی خدا با انسان تفاوت دارند چرا که موجودات دیگر در دنیای مادی در مسیری معین و مشخص حرکت می کنند ولی آنکه می تواند با سرعت نور حرکت کند و حق انتخاب دارد، انسان است، خدا انسان ها را برای رسیدن به رشد و کمال خلق کرده تا به جوار رحمت خدایی دست یابد.

رییس جمهور گفت: شاید به تعبیری اگر انسانی از حیث انسانی خود ساقط شود بیشتر از همه خداوند متعال، ناراحت می شود چون انسان را با هدف نیل به پیشرفت و تعالی خلق کرده است.

احمدی نژاد افزود: خداوند همه عالم را در تسخیر انسان و برای انسان خلق کرده است و اگر بنا نبود که انسان دنیا بیاید و به ارتقاء و کمال دست پیدا نکند او را خلق نمی کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه خدا انسان را در کانون هستی آفریده و لوازم کمال او را نیز فراهم کرده است، اظهار داشت: لوازم کمال انسان که از سوی خدا برای هدایت انسان ها، آفریده شده در واقع وجود پیامبران الهی است که در بین آنها کاملترینشان حضرت رسول اکرم (ص) است و البته همه پیامبران از یک جنس و هم مسیر هستند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خدا پیامبران را برای بیداری انسان ها و دستیابی به حقیقت فطری آنها آفرید، خاطر نشان کرد: پیامبران می توانند در وجود همه انسانها، جلوه خدا در عالم هستی شوند.

احمدی نژاد با بیان اینکه پیامبران آمدند تا فاصله ها را برداشته و غل و زنجیرها را از بین ببرند خاطر نشان کرد: حقیقت خلقت انسانها یکی است، فطرت انسانی در نهاد تک تک انسانها قرار دارد و خدا خواسته است انسانها بر آن فطرت بیندیشند.

وی افزود: پیامبران آمدند تا انسان ها را از منیت ها و خودخواهی ها خارج کرده و انسانها در فضایی ملکوتی با یکدیگر تعامل کنند و گذشت و فداکاری را به انسانها بیاموزند.

رییس جمهور انسان را اصل و سرچشمه همه اتفاقات در دنیا دانست و گفت: خارج از دایره تغییرات درونی انسانها اتفاقی در محیط بیرون نمی افتد و هر گونه تغییری در واقع، ابتدا در وجود خود انسانها رخ می دهد که باعث تغییرات بیرونی هم می شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: با وجود اینکه انسان با تعلقات خاکی و مادی خلق شده است ولی روح لطیفی دارد که برای نیل به آسمان اگر از وابستگی های مادی رها شود و این وابستگی ها در وجود انسان قطع شود در مسیر کمال قرار خواهد گرفت و گرایشات مادی او از بین خواهد رفت و به سوی آسمان نیل خواهد کرد.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات بشریت در طول تاریخ خاطر نشان کرد: قساوت، خودخواهی و غرور از مشخصه هایی است که انسان ها در طول تاریخ دچار آن شدند و پیامبران برای رفع اینگونه مشکلات و نشان دادن مسیر کمال به انسان ها فرستاده شدند.

وی گفت: دستور العمل همه پیامبران الهی به یک جهت و یک سو بوده و تناقض و تزاحمی در پیام آنها وجود ندارد، بلکه بشر در هر مقطعی یک ظرفیتی دارد مثل انسانها در مقاطع سنتی گوناگون که نیازمند دستورالعمل های گوناگون برای حرکت در مسیر زندگی اند‌، جامعه بشری هم همین طور و به همین دلیل بود که خداوند برای هر مقطع زمانی، پیامبری را فرستاد که متناسب با شرایط آن زمان انسانها را راهنمایی و هدایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز