خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد:

یکپارچگی ملت دشمنان را عصبانی‌ کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۵

50 به دلیل اینکه آمریکا نتواسته به اهداف خود در انزوای ایران برسد امروز از زبان مذاکره با ایران سخن می‌گوید ولی این را نمی‌داند که ملت ایران از تهدید و تطمیع ان‌ها هراس دارند و می‌دانند که سیاست چماغ و هویج آمریکا دیگر جواب نخواهد داد.

وزیر ارشاد گفت: روند و سرعت بخشیدن و ارائه خدمات به ملت دشمن را نگران و انسجام و یکپارچگی ملت آن‌ها را عصبانی‌تر از گذشته کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسینی وزیر ارشاد در خطیب قبل نماز جمعه این هفته تهران در مصلی گفت: در یک نگاه اجمالی در سالهای اخیر شاهد هستیم که از سال ۸۴ تا کنون خدمت رسانی به ملت سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی در ادمه افزود: رسیدگی به پروژه‌ها در این چند سال اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته‌اند و امروز نیز شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها هستیم.

وزیر ارشاد در ادامه سخنرانی خود در نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: این روند و سرعت بخشیدن و ارائه خدمات به ملت دشمن را نگران و انسجام و یکپارچگی ملت ان‌ها را عصبانی‌تر از گذشته کرده است.

حسینی گفت: دشمن در نظر دارد با تهددید‌ها و تحریم‌ها یکپارچگی ملت که مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است را هدف قرار دهد ولی با درایت رهبری و بصیرت مردم ایران اسلامی بار دیگراز تهدید‌ها و تحریم‌ها سربلند بیرون خواهند آمد.

وی افزود: آمریکا و استکبار در نظر دارد تا با کمک عرب‌های مرتجع و منافقان داخلی و خارجی بر انقلاب ایران اسلامی آسیب جدی وارد کند اما نمی‌داند که ملت ایران هیچگاه اجازه نخواهند داد تا این انقلاب به دست نامحرمان بیافتد.

وزیر ارشاد اسلامی گفت: آمریکا و استکبار تحریم و تهدیدات خود را گسترده بر ایران وارد کرده تا این ملت را از انقلاب و مسوولان دورسازد و این خدمت رسانی گسترده به ملت انجام نپذیرد و مردم از دولت و انقلاب سرد شوند لذا این فشار‌ها را بر ایران وارد می‌سازد اما این را نمی‌داند که ملت با درایت رهبری این تحریم و فشار‌ها را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: فشارهای جدید امریکا همچون جنگ فشارهایی را بر ملت ایجاد خواهد کرد اما این افراد چون از ملت ایران شناخت ندارند و فکر می‌کند که مسولان نظام تافته جدا بافته از ملت هستند و همچون انگلیس و فرانسه شاهنشاهی با مردم رفتار می‌کنند و مسوولین شریک در غم و شادی مردم نیستند در صدد ایجاد فشار بر ملت ایران هستند.

حسینی تصریح کرد: آمریکا و استکبار به دلیل اینکه می‌دانند سوریه منطقه استراتژیک ایران است بر سوریه فشار وارد می‌کنند تا شاید ایران تحت تاثیر قرار بگیرد اما شاهد هستیم در این کشور برای رسیدن به اهداف خود ناکام مانده و برخی از مسولان آمریکا بر شکست خود در سوریه اذعان داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس غیر متعد‌ها واجلاس اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: استکبار در نظر دارد تا با اختلاف افکنی میان شیعه و سنی اجازه ندهد انسجام میان مسلمانان در جهان ایجاد شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آمریکا نتواسته به اهداف خود در انزوای ایران برسد امروز از زبان مذاکره با ایران سخن می‌گوید ولی این را نمی‌داند که ملت ایران از تهدید و تطمیع ان‌ها هراس دارند و می‌دانند که سیاست چماغ و هویج آمریکا دیگر جواب نخواهد داد.

وی گفت: امریکا باید بجای اینکه در جهان و کشورهای خاورمیانه لشگر کشی کند بهتر است به مشکلات اقتصادی خود بپردازند.

وزیر ارشاد گفت: آمریکا در تلاش است تا در جنگ فرهنگی باور و اعتقاد‌ات ملت را هدف قرار دهد همان اعتقاد و باوری که ملت در جنگ تحمیلی بر ان پایداری کردند.

حسینی بیان کرد: برای اولین بار در وزارت ارشاد در طول تارریخ انقلاب معاونت قرآن و عترت ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار موسسه قرآنی در کشور به ثبت رسیده و کانون‌های فرهنگی در مساجد به بیش از ۱۵ هزار کانون گسترش یافته است.

وزیر ارشاد گفت: از سال ۵۸ تا ۸۴ کل کتابهایی که در ایران منتشر شده تنها ۳۴۰ هزار کتاب است اما از سال ۸۴ تا سال ۹۰ ۴۱۵ هزار کتاب در ایران منتشر شده است.

وی افزود: برخی ممکن است در آمارها تردید کنند اما مدارک همه این‌ها موجود است برگزاری جایزه‌های مختلف در عرصه کتاب مانند جایزه کتاب سال در جهت حمایت از کتاب و کتابخوانی ادامه خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: در عرصه زبان و ادب و فارسی برنامه‌های متنوعی برگزار شده است و باید به رونق شعر و توجه بیشتر به شاعران نگاه گسترده‌‌تری داشت.

وی بیان کرد: در سالهای اول انقلاب بیشتر نمایشنامه‌های ما ترجمه نمایشنامه‌های غربی بود اما در سال جدید از ۱۲۵ نمایشنامه ۱۲۰ نمایشنامه بومی و محلی ایران بود و تنها ۵ نمایشنامه از نمایشنامه‌ها ترجمه غربی اجرا شد.

حسینی بیان داشت: در نظر داریم فیلمهای خود را در قالب الهامات قرآنی و مسائلی که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد بسازیم چرا که می‌دانیم اثر فیلم بیشتر از صد‌ها ساعت سخنرانی تاثیر گذار است.

وی گفت: در روز گذشته همایش هالیوودیسم را کشور برگزار کردیم که بیش از ۵۰ کار‌شناس  در ایران به ایراد سخنرانی پرداختند و اذعان کردند که پای صهیونیسم در این فیلم‌ها وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه فیلم‌های این دوره از جشنواره در موضوعات دفاع مقدس، مسائل خانوادگی، ترویج فرهنگ نماز، نقش روحانیون و غیره است تصریح کرد: از نکات برجسته این دوره از جشنواره تنوع موضوعات است اگر به ناهنجاری‌ها هم پرداخته شده به گونه‌ای آسیب‌شناسانه است تا قبح مسئله بیان شود نه اینکه عادی‌سازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز