خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور:

نگاه اشتباه تمرکز جمعیت در شهرها باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۶۷

اگر ساختن ایران متکی بر اندیشه و علم خودمان باشد، کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد/کسی که خیال می‌کند با اعمال فشار می‌تواند ملت ایران را به تسلیم وا دارد، بداند که سخت در اشتباه است و این آرزو را به گور خواهد برد.

ایلنا: رییس جمهور با مقایسه هزینه‌های عمرانی موجود در شهر با روستا و تفاوت قابل توجه آن با یکدیگر اظهار داشت: اگر جمعیت در تمام نقاط کشور به درستی توزیع شود، بدون تردید هزینه‌ها نیز متعادل و کاهش خواهد یافت از اینرو نگاه اشتباهی که موجب تمرکز جمعیت در شهر‌ها شده باید تغییر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم افتتاح ۴ هزار و ۶۲۳ طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی در روستای چارک استان بوشهر، ساختن ایران را مأموریتی الهی دانست و گفت: مهم‌ترین مأموریت امروز ملت ایران ساختن ایران است و کسی را نمی‌توان یافت که در این موضوع تردید داشته باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه ساختن ایران در حقیقت برافراشتن پرچم توحید و عدالت در جهان محسوب می‌شود، چرا که عزت ایران، عزت همه مؤمنان، آزادیخواهان، عدالت‌طلبان است، تصریح کرد: ملت ایران باید با‌‌ همان اراده و نیتی که انقلاب اسلامی را برپا کرد، در مسیر ساختن ایران گام بردارد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: امروز یک باور عمومی و عشق و امید بین‌المللی نسبت به ایران و ملت ایران در دنیا بوجود آمده و همه نگا‌ه‌ها به ایرانیان است چرا که ایران پرچم نجات ملت‌ها و دفاع از مستضعفان و مظلومان، همبستگی و مبارزه با ظلم و استکبار است.

رییس جمهور تصریح کرد: باید ایران را بسازیم و این یک ماموریت و تکلیف عمومی است که امام (ره) و رهبری عزیز نیز بار‌ها به آن تأکید داشته‌اند.

وی با طرح این سوال که پایه‌های ساختن ایرانی پیشرفته و مقتدر در کجا باید به زمین گذاشته شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم پیشرفت ماندگار و عزت پایدار داشته باشیم، می‌بایست پایه‌های ساختن کشور را در روستا‌ها بنا کنیم و اگر ساختن کشور مبتنی بر استعداد‌ها و منابع طبیعی موجود نباشد، آسیب‌پذیر خواهیم بود؛ همچنان که در موضوع هسته‌ای کسی که در مقابله و ضدیت با ایران مؤثر بود، اذعان کرده که چون امروز انرژی هسته‌ای در اندیشه متخصصان ایرانی قرار دارد، حمله به تأسیسات آن مشکلی را حل نخواهد کرد.

رییس جمهور تأکید کرد: اگر ساختن ایران متکی بر اندیشه و علم خودمان باشد، کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد.

احمدی‌نژاد تاکید بر آبادانی روستا را در حقیقت تاکید بر آبادانی ایران دانست و خاطر نشان کرد: اگر چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در روستا‌ها ارائه شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و اگر بخواهیم نیروی انسانی مستعد موجود در روستاهای کشور فرصت رشد و شکوفایی پیدا کنند، باید جریان ثروت و منابع به سمت روستا‌ها سوق پیدا کند و این نیازمند عظم ملی همه کسانی است که در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور تأثیر دارند.

رییس جمهور اضافه کرد: برای عمران و آبادانی کشور نباید نگاه بخشی و محدود داشت بلکه باید نگاه‌ها ملی و به آینده کشور معطوف باشد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: سال گذشته با موافقت مجلس محترم شورای اسلامی ده درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریال به کشاروزی و صنایع روستایی اختصاص یافت و امیدواریم این تصمیم در سال بعد نیز تکرار شود، البته پیشنهاد دولت حداقل اختصاص ۲۵ درصد منابع صندوق توسعه ملی به کشاورزی بود که این موضوع می‌تواند موجب اشتغال و کشاورزی پایدار و مستحکمی در کشور شود.

رییس جمهور با مقایسه هزینه‌های عمرانی موجود در شهر با روستا و تفاوت قابل توجه آن با یکدیگر اظهار داشت: اگر جمعیت در تمام نقاط کشور به درستی توزیع شود، بدون تردید هزینه‌ها نیز متعادل و کاهش خواهد یافت از اینرو نگاه اشتباهی که موجب تمرکز جمعیت در شهر‌ها شده باید تغییر کند.

احمدی‌نژاد افزود: زندگی در روستا و کار کردن برای تولید ارزشمند است و مقامات ظاهری دنیا به خودی خود اعتباری پیش خدای متعال ندارد. کسی محترم است که برای جامعه نافع باشد.

رییس جمهور با اشاره به وسعت زمین‌های قابل کشت در کشورمان خاطر نشان کرد: ‌ اگر ۴۵ میلیون هکتار زمین قابل کشت بدون تنگ‌نظری‌ها و روابط ناصحیح بین مردم توزیع شود، در آن صورت شاهد اشتغال و افزایش تولیدات کشاورزی خواهیم بود و از سوی دیگر باید منابع بانکی بجای اختصاص به کسانی که برای جابه‌جایی کالا از آن استفاده می‌کنند در کشاورزی و صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری شود درآمد، عزت و استقلال کشور ارتقاء خواهد یافت و به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد و راهی جز این نیست و کسانی که جز این می‌اندیشند بایستی آرام آرام صحنه را ترک کنند.

 احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به فشارهای دشمنان به ملت ایران، تصریح کرد: ‌ آن‌ها خیال می‌کنند که اگر به ملت ایران فشار بیاورند این ملت در مقابل آن‌ها کوتاه خواهد آمد و کسی که خیال می‌کند با اعمال فشار می‌تواند ملت ایران را به تسلیم وا دارد، بداند که سخت در اشتباه است و این آرزو را به گور خواهد برد.

رییس جمهور تصریح کرد: هیچ‌کس جرأت ندارد به ایران از موضع تهدید نگاه کند و اگر حماقتی در این زمینه انجام شود، برای پاسخ به آن نیاز نیست که همه ایران بسیج شود، بلکه مردم همین منطقه کافی هستند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: دشمنان تصور می‌کنند، به واسطه فشار آنان مشکلاتی ایجاد شده است، اما در اشتباه هستند، ملت ایران تمامی مشکلات را حل و فصل کرده و قوی‌تر و متحد‌تر خواهد شد و در آن صورت آنان را از منطقه خلیج فارس بیرون خواهد راند.

رییس جمهور در پایان با اشاره به دریافت نمونه‌ای از لباس شهید دشتی و بوشهری رییسعلی دلواری به عنوان هدیه اظهار داشت: در دنیا لباس‌های زیادی برایم هدیه داده‌اند که دارای کلاه هم بود اما هیچ کس نتوانسته سر احمدی‌نژاد کلاه بگذارد چرا که نمی‌تواند سر ملت ایران کلاه بگذارد اما امروز با افتخار نمونه کلاه رییس‌علی دلواری را بر سر گذاشتم تا بگویم ما در کنار ملت ایران هستیم.

احمدی‌نژاد در ابتدای اظهارات خود استان بوشهر را دیار شجاعان، دلاورمردان، دشمن‌ستیزان و مردان و زنان مؤمنی دانست که با همبستگی و ایمان خالص به خدا کمر استعمار را شکستند و به همه دشمنان درس فراموش نشدنی دادند که تا ابد هرکس بخواهد نیت ناجوانمردانه نسبت به ملت ایران داشته باشد، مردم استان بوشهر و ملت ایران چنین اجازه‌ای را به آنان نخواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز