خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در مراسم کلنگ‌زنی سد و نیروگاه بختیاری لرستان:

2500 مگاوات به تولید برق کشور افزوده می‌شود

کد خبر : ۵۸۸۵۵

با بهره‌برداری از سد و نیروگاه بختیاری لرستان در آینده 2 هزار و 500 مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود.

 رئیس‌جمهور گفت:‌ با بهره‌برداری از سد و نیروگاه بختیاری لرستان در آینده 2 هزار و 500 مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود.

به گزارش ایلنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد لحظاتی پیش در مراسم عملیات اجرایی سد و نیروگاه بختیاری لرستان که در محل این سد برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه گفت: مأموریت امروز ما ساختن ایران است.

وی با اشاره به اینکه آباد کردن زمین مأموریت اصلی ما است، یادآور شد: پیشبرد اقتصاد کشور یکی از مهمترین کارهاست.

احمدی‌نژاد یادآور شد: حرکت اقتصادی کشور حرکتی خوب و مطمئن است اما عمده مشکلات اقتصادی امروز ما مشکلات سیاسی ماست که اقتصادی شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: عمده مشکل تحمیل اراده سیاسی از بیرون و داخل است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با داشتن این همه منابع غنی مشکل اقتصادی ندارد، یادآور شد: ما مشکل اساسی در اقتصاد کشور نداریم و موانعی که سر راه توسط برخی‌ها به وجود می‌آید، تنها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به فضل الهی هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: این دست‌اندازهای کوچکی که در جامعه ایجاد شده، نمی‌تواند مانع پیشرفت همه‌جانبه ملت ایران شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا ایران اسلامی را آباد کنند.

وی تصریح کرد: مردم لرستان مردمانی مؤمن، شجاع و تاریخ‌ساز هستند که در مواقع حساس نقش‌آفرینی کرده‌اند.

احمدی‌‌نژاد تصریح کرد: مردم این دیار در سخت‌ترین لحظه‌های سرنوشت‌ساز در صحنه بودند و حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کرده‌اند.

وی افزود: امروز مردم لرستان در صحنه‌های گوناگون سهم خود را به خوبی انجام داده‌اند و در نقاط ایران در صفوف گوناگون با صلابت حضور دارند و مشغول به خدمت هستند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: سد بختیاری بلندترین سد بتنی دنیاست، اما آن چیزی که برای ما مهم است و مهمتر از ارتفاع این سد است خودباوری، توان و ایمان است که امروز در سرزمین ما به وجود آمده است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: یادمان نمی‌رود در سدهای کوچک در گذشته باید تصمیم و نظر دیگران را مهم می‌شمردیم، اما امروز ما به خودباوری رسیده‌ایم، سد بختیاری 5.2 میلیارد متر مکعب آب را قرار است مدیریت کند، در بین کشورهای دنیا این سد یک سد بی‌نظیر است که توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: کشور ما در بین کشورهای دنیا جزو کم‌بارش‌ترین کشورها است، اما باید آب کشور را مدیریت کنیم که تا کنون موفق بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:با بهره‌برداری از این سد در آینده 2 هزار و 500 مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: این سد می‌تواند در وضعیت آب و هوای منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: قرار بود اعتبار این سد از منابع خارجی تأمین شود که شرط آن بود از پیمانکارهای آنها نیز استفاده کنیم، اما در بودجه امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای این سد در نظر گرفته شده که می‌تواند فرصت خوبی باشد تا پیمانکاران ما به خوبی بتوانند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: مدت‌زمانی که برای سد بختیاری در نظر گرفته شده، 10 سال است اما من این قول را می‌دهم که بهره‌برداری از این سد کمتر از 10 سال انجام شود و روستاییان اطراف سد بختیاری از نعمت برق، آب و راه دسترسی بهر‌ه‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز