خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار معاون بین الملل رییس جمهور مصر:

ایران در مسیر عزت و پیشرفت در کنار مصر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۸۴

در نشست قاهره توافقات بسیار خوبی درباره حل و فصل مسایل سوریه صورت گرفت و و معتقدیم راهی جز حرکت در این مسیر وجود ندارد.

رییس جمهور اظهار داشت: ایران در مسیر پیشرفت و عزت در کنار مصر خواهد بود و برای گسترش همکاریهای همه‌جانبه با مصر آمادگی داشته و از هر اقدامی که روابط دو جانبه را گامی به پیش ببرد، حمایت کامل می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) پیش از عزیمت به استان آذربایجان شرقی در دیدار عصام‌حداد معاون بین‌الملل و همکاری‌های خارجی رییس‌جمهور مصر، با بیان اینکه سفر به مصر پرثمر و گفتگوهای صورت گرفته در این سفر راهبردی و پایه‌ای بود، گفت: ایران و مصر از مهم‌ترین کشورهای منطقه هستند که اگر باهم باشند، همه مسایل منطقه حل و فصل خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران و مصر دشمنان مشترکی دارند که موافق پیشرفت و مقتدر شدن دو ملت نیستند، افزود: دشمنان و بدخواهان دو ملت‌‌ همان استعمارگران تاریخی هستند که در خارج از منطقه بوده و مخالف در کنار هم بودن ایران و مصر هستند، اما تهران و قاهره باید در کنار هم باشند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به مسایل منطقه و موضوع سوریه گفت: دیدگاه‌های ایران و مصر درباره مسایل سوریه در یک راستا قرار دارد، گفت: در نشست قاهره توافقات بسیار خوبی درباره حل و فصل مسایل سوریه صورت گرفت و و معتقدیم راهی جز حرکت در این مسیر وجود ندارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: هرگروهی که با جنگ و درگیری در سوریه سر کار بیاید، به معنای تداوم جنگ و ناامنی برای مدت طولانی خواهد بود و اگر سوریه ناامن شود، امنیت سایر کشورهای منطقه نیز به مخاطره خواهد افتاد و این مسئله کل منطقه را تهدید می‌کند.

رییس جمهور افزود: باید اقدامات خود را برای حل و فصل مسایل سوریه بر اساس تفاهم و گفتگو تسریع و شتاب دهیم و امیدوارم در این مسیر از همه توان خود استفاده کنیم و معتقدم به فضل الهی پیروزی از آن ملت‌ها خواهد بود.

عصام حداد معاون بین‌الملل و همکاریهای خارجی رییس‌ جمهور مصر نیز با اشاره به علاقه و دیدگاه سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تعمیق روابط با مصر و با بیان اینکه همکاری‌های ایران و مصر می‌تواند تاریخ را دوباره بنویسد، گفت: تداوم شرایط کنونی به صلاح نیست و زمان آن رسیده که گام‌هایی اساسی برای برون‌رفت از این شرایط برداشته شود و این مسئولیت سنگین بیش از همه برعهده ایران و مصر که یقیناً بدون همکاری دو کشور ایفای این مسئولیت و بهبود شرایط مقدور نیست.

معاون بین‌الملل و همکاریهای خارجی رییس‌ جمهور مصر ادامه داد: مصر به دنبال آن است که هر چه سریع‌تر برای توقف درگیری و خونریزی در سوریه اقدامات اساسی صورت گیرد و معتقدیم مسئولیت حل این بحران از سوی خداوند برعهده کشورهای مثل مصر و ایران نهاده شده است. باید با در دست گرفتن ابتکار عمل در این زمینه مانع از دخالت کشورهای خارجی در سوریه شویم.

عصام حداد همچنین با اشاره به اینکه مصر در مرحله‌ای حساس و رودررو با چالش‌های متعدد داخلی و خارجی قرار دارد، اظهار داشت: در چنین شرایطی به دنبال برقراری همکاریهای مثبت و سازنده با ملت‌هایی چون جمهوری اسلامی ایران هستیم و به همکاریهای صمیمی و سازنده با ملت ایران ایمان دارند.

معاون بین‌الملل و همکاریهای خارجی رییس‌ جمهور مصر تصریح کرد: با روند فعلی گسترش و تعمیق روابط ایران و مصر معتقدم می‌توان سنگ‌بنای مستحکمی برای مناسبات دوستانه بین دو کشور پایه‌ریزی کرد و مناسبات را به سرعت گسترش داد؛ افق‌های همکاری بین دو کشور باز بوده و هیچ مانعی بر سر راه ارتقاء سطح روابط وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز