خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در جشن ملی توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی:

سازمان بهزیستی را با علم، نوآوری، روشهای نوین و ارتقاء دانش سازمانی همراه كنید

کد خبر : ۶۷۴۱۷

گر شما توانستید 75 هزار واحد مسكن بسازید حتما می توانید 200 هزار واحد نیز بسازید و دولت نیز تا هر زمان كه فرصت خدمت گزاری داشته باشد در خدمت شماست و مطمئنم همه دولت‌ها همینطور هستند و خواهند بود.

رییس جمهور كار در سازمان بهزیستی را انتشار روحیه امید و خودباوری در جامعه دانست و با بیان اینكه خدمات مددجویان اجتماعی كاری صد در صد انسانی است از مسئولین خواست تا خدمات این سازمان را با علم، نوآوری، روشهای نوین و ارتقاء دانش سازمانی همراه كرده و از تدوین استانداردهای لازم برای انواع خدمات سازمان بهزیستی غافل نشوند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز(دوشنبه) در جشن ملی توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: انسان در ذات خود هیچ نقصی ندارد قدرتمند است و این قدرتمندی البته به معنای منفی آن نیست بلكه به معنای توانمندی، عظمت و شكوه در علم، اندیشه، مهر، اراده، همدلی، ایثار و نگاه به قله‌های بلند است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: انسان خیلی بزرگتر و فراتر از قالب‌های مادی خود است و باید آیینه تجلی خدا باشد.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه همه انسان‌ها بدون استثنا برای زیبا زیستن خلق شده‌اند، تصریح كرد: خداوند انسان را خلق نكرده تا در زندگی خود تحقیر شود بلكه انسان ها را آفریده تا از سعادتمندترین زندگی برخوردار بوده و كمال یابند نه اینكه گرفتار شقاوت شده و سقوط كنند.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال كه زندگی زیبا و سعادت حقیقی كدام است، خاطرنشان كرد: باور من این است كه زندگی كردن برای سعادت دیگران زیباترین زندگی و سعادت حقیقی است و آنجا كه انسان از خود عبور كرده، وارد مرزهای انسانیت و شكوه حقیقت می‌شود.

رییس جمهور گفت: كسی كه در تار و پود اسارت خویشتن خویش تنیده و برای بدست آوردن تمایلاتی كه او را به زمین چسبانده تلاش می كند با سایر موجودات تفاوتی ندارد و ارزش واقعی انسان به آ‌ن حدی است كه از مرز خودش عبور می‌كند.

احمدی‌نژاد بالاترین سعادت را متعلق به كسانی دانست كه موجودیت خودشان را برای آرامش، رفاه و امنیت و تعالی دیگران صرف می كنند و اضافه كرد: آنچه انسان از خود برای دیگران صرف می‌كند ارزش دارد.

رییس جمهور با طرح این سوال كه انسان چه زمانی از خود عبور می كند، اظهار داشت: وقتی انسان می‌تواند از خود و علائقش عبور كند كه عاشق باشد؛ عبور از مرز خود یعنی گذشت و ایثارگری و این زمانی مقدور است كه سراسر وجود انسان سرشار از عشق باشد و انسان به هرمیزانی كه عاشق باشد به همان اندازه از خود عبور خواهد كرد.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: اعداد و ارقامی كه در این مراسم در زمینه خدمات این سازمان ارائه شد بسیار اعجاب آور است و تحویل 75 هزار واحد مسكن مددجویی طی این مراسم و تحویل 25 هزار واحد دیگر تا شهریور ماه در كنار 64 هزار شغل ایجاد شده و آمار اقدامات انجام شده دیگر گواه آن است كه هیچ‌كس نمی‌تواند بدون عبور از خود به عشق دیگران مددكار شود.

رییس جمهور زندگی كردن برای دیگران با عشق به آنها را معنای مددكاری عنوان كرد و ادامه داد: كمال، حقیقت و شكوفایی عظمت انسان‌ها در گرو ایثارگری و زندگی كردن برای دیگران است و جامعه انسانی به هیچ ارزش و زیبایی نخواهد رسید الا اینكه ایثارگری كند.

احمدی‌نژاد یكی از مسئولیت‌های بسیار زیبا را مددكاری معرفی كرد و گفت: بنده واقعا به حال مددكاران جامعه غبطه می‌خورم و دست همه آنها را می بوسم چرا كه برای انسان‌ها كار می‌كنند.

رییس جمهور با بیان اینكه شاید بهتر باشد كه عنوان معلول از مددجویان سازمان بهزیستی حذف شود، اظهار داشت: شأنیت انسان به جسم سالم نیست و آثاری كه از سوی این افراد خلق شده و برخی از آنها در همین مراسم به نمایش درآمد گواه عظمت روح و توانمندی‌های آنهاست و همین‌ها است كه به انسان هویت و قدرت حركت می‌‌دهد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه در حوزه توانمندی‌های انسانی معلولیت معنا ندارد، تصریح كرد: ممكن است بخشی از جسم انسان نیز ناتوان باشد، اما انسان فراتر از اینهاست و برخی از این ناتوانی‌ها خود بستری برای حركت و تعالی است.

رییس جمهور با بیان اینكه لازم می‌دانم، از طرف همه ملت صمیمانه از خادمان سازمان بهزیستی تشكر نمایم خاطرنشان كرد: اینجا جایی است كه باید عشق موج بزند و شكر خدا كه عشق در سازمان بهزیستی موج می زند برای اینكه زندگی كردن برای دیگران خیلی زیبا است.

احمدی‌نژاد با تشكر از همه كسانی كه با اندیشه مهرورزی و عشق زندگی می‌كنند، گفت: در اینجا باید یاد شهید فیاض‌بخش به عنوان پایه گذار بهزیستی نوین را گرامی بداریم كه با عشق، ایمان و صفای روحی خطی را به راه انداخت و توانی به سازمان بهزیستی هدیه كرد كه هر روز با سرعت بیشتر این مجموعه را به پیش می‌راند.

رییس جمهور با تشكر از هنرمندان مددجو كه یك تابلوفرش نفیس به او هدیه دادند و با بیان اینكه حق این بود كه این اثر به مددكاران سازمان بهزیستی هدیه شود خطاب به مددكاران سازمان بهزیستی اظهار داشت: قدر كار خودتان را بدانید چرا كه خدمات شما یك كار اداری صرف نیست و مستقیم با انسان‌ها سر و كار دارد و خیلی باید لطف خدا شامل حال انسان شود تا قرعه فال به نام او خورده و وی مددكار اجتماعی شود و از طریق او امید و خودباوری منتشر شود.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: سفارش دیگر بنده به شما این است كه خدمات سازمان بهزیستی را با علم، نوآوری، روشهای نوین و ارتقاء دانش سازمانی همراه كنید و از تدوین استانداردهای لازم برای انواع خدمات سازمان بهزیستی غافل نشوید.

رییس جمهور خاطرنشان كرد: باید دایره كار خود را گسترش دهید نه به این معنا كه به جای مددجویان تصمیم بگیرید چرا كه سازمان بهزیستی سازمانی كاملا دقیق و تخصصی است كه هیچ كس نمی‌تواند جای آن تصمیم بگیرد.

احمدی‌نژاد گفت: معنای حرف من این است كه اگر شما توانستید 75 هزار واحد مسكن بسازید حتما می توانید 200 هزار واحد نیز بسازید و دولت نیز تا هر زمان كه فرصت خدمت گزاری داشته باشد در خدمت شماست و مطمئنم همه دولت‌ها همینطور هستند و خواهند بود.

رییس جمهور تاكید كرد: هدف گذاری كنید تا به زودی به شرایطی برسیم كه هیچ فردی در جامعه به دلیل معلولیت از فرصت‌های شكوفایی محروم نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز