خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در جلسه کارگروه معدن و کشاورزی آذربایجان غربی:

دولت احیای دریاچه ارومیه را آغاز کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۷

دولت برای پشتیبانی از فعالان بخش معدن کاملاً آمادگی دارد/ دشمن در بخش تجارت خارجی نفت کشور را تحت فشار قرار داده و این بهترین فرصت برای آن است که بخش معدن را به سرعت جایگزین بخش نفت کنیم.

رییس‌جمهور ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در فعال کردن ظرفیت‌های فعال نشده کشاورزی و معادن کشور، بر شتاب بخشیدن به اقدامات و بسیج همه امکانات و منابع برای احیاء و بهبود دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد عصر یکشنبه در ادامه برنامه‌های چهارمین سفر هیأت دولت به آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تخصصی کشاورزی و معدن این استان با بیان اینکه هنوز آنچنان که باید از ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی کشور استفاده نشده است، گفت: نیمی از ظرفیت‌های کشاورزی کشور نیز استفاده نشده است و این در حالی است که ظرفیت‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته بخش معدن کشور، کمتر از پنج درصد است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی حداقل، سه برابر حجم فعلی محصولات این بخش ظرفیت تولید با منابع آب موجود کشور را دارد، افزود: در بخش معدن وضع به مراتب عقب‌تر از بخش کشاورزی است و با یک حرکت جهادی می‌توان حجم تولیدات بخش معدنی کشور را چندین برابر افزایش داد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: دشمن در بخش تجارت خارجی نفت کشور را تحت فشار قرار داده و این بهترین فرصت برای آن است که بخش معدن را به سرعت جایگزین بخش نفت کنیم. منابع کافی و دانش لازم برای گسترش بخش معدن موجود است و فقط باید همت کرد تا بهره‌برداری از معادن کشور، به جایگاه شایسته خود برسد.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت برای پشتیبانی از فعالان بخش معدن کاملاً آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: سهم مناسبی از منابع صندوق توسعه ملی به بخش معدن اختصاص یافته است و دولت آمادگی دارد تا پس از اینکه استان آذربایجان غربی سهم خود از این منابع را مورد استفاده قرار داد، منابع جدید به استان تخصیص دهد.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه برای منطقه و مردم، ضرورت تسریع در اقدامات در دست انجام دولت برای احیای این دریاچه مهم را مورد تأکید قرار داد و افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به احیا و بهبود وضعیت این دریاچه دارد و در این زمینه اجرای پروژه‌هایی را آغاز کرده است که لازم است در تکمیل این پروژه‌ها شتاب مضاعفی ایجاد شود.

رییس‌جمهور، وزارت نیرو را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: باید با بسیج همه امکانات و منابع در زمینه احیاء دریاچه ارومیه ورود پیدا کرده تا شاهد تغییر و بهبود شرایط موجود این منطقه مهم اقلیمی در آذربایجان غربی باشیم.

در این جلسه پیشهادات کارگروه تخصصی کشاورزی و معدن برای شتاب‌بخشیدن به گسترش و ارتقاء سطح بخش‌های کشاورزی و معدن استان آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از این پیشنهادات برای تصویب نهایی به جلسه استانی هیأت دولت ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز