خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه های ملی زیر ساخت ارتباطات:

کشورداری در ایران باید با نگاه فرا حزبی و فرانژادی باشد

کد خبر : ۷۵۹۸۱

پذیرش ظلم معنایی جز ریشه کن کردن صلح ندارد/متاسفانه برخی ها به دلیل اینکه خودشان کوچک هستند ملت را کوچک می‌پندارند/در دوره جاهلی اصولاً امکان اجرای عدالت وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز باید در هر شرایطی بر داشته های خود به خصوص در زمینه ارتباطات تکیه کنیم گفت: برخی نگاههای محدود و کوته بینی هایی در این زمینه وجود دارد که باید از آن عبور کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های ملی زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با تسلیت شهادت حضرت زینب (س) به ملت ایران و جامعه بشری ارتباطات و اطلاعات را مسئله اصلی انسان دانست و گفت: خدا انسان را خلق کرده تا به بالاترین مراتب انسانی دسترسی پیدا کند و برای این منظور استعدادهای بزرگی در نهاد انسان قرار داده و از او خواسته که با تلاش و البته بهره گیری از پیام آوران الهی همه استعدادها را در وجود خود شکوفا کرده و به قدری خود را ارتقاء دهد که آینه تجلی خدا در روی زمین باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: انسان باید تمام صفات و اسماء الهی را در وجود خود متجلی کند و به قدری بزرگ شود که بر تمام هستی احاطه یافته و آن را تحت اراده خود درآورد.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که بستر تحقق هدف اصلی از خلقت انسان چیست، اظهار داشت: بستر معنوی آن را می توان ارتباط با خدا دانست و بستر مادی و عینی آن ارتباطات و اطلاعات است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ویژگی‌های انسانی انسان زمانی فرصت بروز و ظهور پیدا می کند که با سایر انسانها ارتباط برقرار کند اگر ارتباط با انسان نباشد مفهوم انسان آشکار نمی شود همه ارزشهای انسان در ارتباط بین انسانها با سایر انسانها متجلی می شود.

احمدی‌نژاد علم و دانش را بستر دیگر تحقق هدف اصلی از خلقت انسان دانست و گفت: هر چقدر ارتباطات گسترده تر و دانش انسان انبوه‌تر باشد فرصت شکوفایی انسان مهیاتر خواهد بود. انسان برای احاطه بر جهان و هستی نیازمند دانش و ارتباطات است چنانچه اگر ارتباطات گسترش یابد انسان می تواند هر زمان به همه جا دسترسی داشته باشد. شبکه اطلاعاتی و ارتباطاتی تمام دانش بشری را در یک لحظه به دانش امروز انسان پیوند می زند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت ارتقاء شبکه‌های ارتباطاتی گفت: اینکه چنین فکر شود که با محدود کردن ارتباطات می توان آدمها را حفظ کرد، حرف غلطی است. انسان در ارتباط و دریافت و پرداخت اطلاعات بزرگ می شود اینکه فردی هراس داشته باشد که آمدن هر موجی او را با خود خواهد برد باید در خود شک کند. کدام اندیشه می تواند برتر از اندیشه الهی و کدام منطق می تواند بالاتر از منطق ناب انسانی باشد که امروز ملت ایران از آن برخوردار است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: احکام الهی از جمله عدالت و پاکی در جامعه فرهیخته، اندیشمند و رشد یافته امکان اجرا دارد و در دوره جاهلی اصولاً امکان اجرای عدالت وجود ندارد.

احمدی‌نژاد گفت: نقطه کمال یک جامعه جایی است که در آن همه انسانها رشد یافته، بزرگ، اندیشمند، عالم و متفکر باشند و همه باید به دنبال تربیت انسانهایی با اندیشه قوی باشند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جامعه بشری به سمت ارتباطات و دسترسی به اطلاعات نامحدود حرکت می‌کند، اظهار داشت: باید فراتر از برخی نگاه‌های محدود و کوته بینانه با گسترش شبکه های ارتباطاتی از مرزهای دانش در این زمینه عبور کنیم.

رییس‌جمهور گفت: اگر هر جایگاه آرمانی هم برای ایران فرض شود، رسیدن به آن جایگاه مستلزم تکیه بر داشته‌های سرزمینی ایران چه از لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ نیروی انسانی است و پیشرفت بر این اساس موجب می شود که با برخی تحولات دستخوش تغییر نشود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران از جهات گوناگون از مزیت های گوناگونی برخوردار است، اظهار داشت: ایران به لحاظ تاریخی، فرهنگی، جغرافیای سیاسی و جغرافیای درون سرزمینی از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است که باید از این ظرفیت ها به طور کامل استفاده کرد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران پرچمدار صلح در جهان است و اتفاقا ایستادگی در برابر ظلم در واقع پاسداری از صلح است و پذیرش ظلم معنایی جز ریشه کن کردن صلح ندارد.

احمدی‌نژاد گفت: امروز باید در هر شرایطی بر داشته های خود به خصوص در زمینه ارتباطات تکیه کنیم؛ چرا که ایران در مسیر طبیعی ارتباطات قرار دارد و البته برخی نگاههای محدود و کوته بینی هایی در این زمینه وجود دارد که باید از آن عبور کرد؛ چرا که حرکت در این مسیر نه تنها موجب می شود که سرمایه های جهان به سمت ایران سرازیر شود بلکه موجب تقویت امنیت کشورمان نیز خواهد بود.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایرانی ها ملتی برون گرا هستند و در هر جای دنیا آثار فرهنگی از خود به جای گذاشته اند، لذا هر چقدر ارتباطات گسترش یابد به نفع فرهنگ ملت ایران خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: متاسفانه برخی ها به دلیل اینکه خودشان کوچک هستند ملت را کوچک می‌پندارند در حالی که ایرانی‌ها فراتر از تعصبات قومی و نژادی حقیقت دین را دریافت کرده و پای آن ایستادگی کردند و در مقاطعی اشغالگران را هضم کرده و فرهنگ خود را به آنان غالب کردند.البته طرح این مطالب یک احساس ناسیونالیستی نیست بلکه یک نعمت الهی است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیریت و کشورداری در ایران باید با نگاه تاریخی، جهانی، فرا حزبی و فرا نژادی باشد.

رییس‌جمهور خطاب به دست اندرکاران اجرای پروژه‌های ملی فناوری اطلاعات در کشور گفت: باید در هر موضوع انسانی و در مسیر پیشرفت کشور، قله آن را هدف قرار داد و دستیابی به مرز دانش روز دنیا در آن عرصه توجه داشت چرا که ملت ایران باید پرچمدار و پیشتاز ملت‌ها در جهان باشد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: استفاده از داشته‌های سرزمینی به معنای عدم استفاده از تجربیات دیگران نیست بلکه باید حداکثر تبادل و ارتباط را داشت اما نقطه ایستادن‌مان بایستی موجودیت خودمان باشد و در چنین صورتی است که شکست ناپذیر بوده و پیشتاز خواهیم بود.

رییس‌جمهور مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مجموعه خودباور و متخصص دانست که کارهای بزرگی انجام دادند و با قدردانی از مسئولین و تلاشگران این وزارتخانه اقدام آنها را در راه اندازی پروژه‌های ملی ارتباطاتی، بزرگ و ارزشمند دانست و از آنان خواست ظرفیت این پروژه‌ها را هر چه بیشتر ارتقا دهند.

احمدی‌نژاد در پایان اظهارات خود با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق دخالت در تبدیل وضعیت کارکنان را ندارد، به مسئولین وزارت ارتباطات توصیه کرد در سازماندهی نیروی انسانی خود نیز پیشتاز بوده و در تبدیل وضعیت نیروی انسانی گام بردارند.

رییس‌جمهور همچنین در جریان افتتاح پروژه VOIP در تماسی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: بعضی از ماهها در سال وجود دارد که مهم و تاریخ ساز هستند که از جمله این ماهها ماه خرداد، اهمیت خاصی دارد و اتفاقاتی که در خرداد ماه رخ داده اتفاقاتی بوده که حتی در سطح جهانی نیز تاثیرگذار بوده است حرکت امام راحل از نیمه خرداد آغاز شد و ایشان در نیمه خرداد نیز به آسمان پر کشیدند. خرمشهر که نقطه عطف تقابل ملت ایران با استکبار بود در خرداد آزاد و به آغوش ملت بازگشت و همینطور جنوب لبنان در خرداد به نفع ملت این کشور به پیروزی رسید.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیام حوادث خرداد راه روشن آینده و راه ساختن جهانی عاری از ظلم و ستم و استکبار و سرشار از مهربانی و کرامت برای همه انسانهاست.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اوضاع سوریه اظهار امیدواری کرد؛ با تفاهم ملی و انتخابات آزاد و احترام به حقوق مردم و کنار گذاشتن سلاح در سوریه امنیت، آرامش، همبستگی و یکپارچگی و بازسازی سوریه آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز