خبرگزاری کار ایران

مدیركل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور خبر داد:

خروج داوطلبانه روزانه 40 تبعه خارجی از ایران

کد خبر : ۷۸۱۰۵

به طور میانگین سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز می گردند كه این عدد بسیار ناچیز است.

مدیركل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور با بیان اینكه بیش از یك میلیون و 300 هزار نفر از اتباع افغان به صورت قانونی در ایران سكونت دارند گفت: به طور میانگین سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز می گردند كه این عدد بسیار ناچیز است.

به گزارش ایلنا؛ عزیز كاظمی در گفتگو با مهر با بیان اینكه 840 هزار نفر پناهنده افغانی و 40 هزار پناهنده عراقی همچنان در ایران سكونت دارند گفت: علاوه بر پناهندگان 480 هزار نفر از اتباع خارجی افغانی با پاسپورت و اقامت قانونی در كشور حضور دارند و در مجموع می توان گفت حدود یك میلیون و سیصد هزار نفر تبعه افغانی به صورت قانونی در كشور حضور دارند.

مدیركل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور اعلام كرد: ایران با هدف بازگشت داوطلبانه پناهندگان به كشورشان پیشنهاد مشخصی مطرح كرد و این پیشنهاد در كمیسیون چهارجانبه ابوظبی (با حضور ایران - افغانستان ـ پاكستان و كمیساریای سازمان ملل) هم پیگیری شد كه بر اساس این پیشنهاد ایران آمادگی خود را برای بازگشت فارغ التحصیلان دانشگاهی، استادكاران و كارگران ماهر افغانستانی به كشورشان اعلام كرده است.

وی افزود: البته افغانستان كلیات را پذیرفته و باید زمین و بستر اشتغال این اتباع را آماده كند. بر اساس تفاهمات فی ما بین باید سالانه 100 هزار تبعه افغان ایران را ترك كنند ولی امروز به طور میانگین سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز می گردند كه این عدد بسیار ناچیز است.

مدیركل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور با بیان اینكه در سال تحصیلی 91-92 بیش از 313 هزار پناهنده در مدارس ایران تحصیل كردند گفت: برای سال تحصیلی جدید هیچ محدودیتی برای ثبت نام اتباع خارجی وجود ندارد و این افراد می توانند با ارائه كارت پناهندگی و پاسپورت در مدارس محل اقامت خود ثبت نام كنند.

كاظمی در مورد حمایت از اتباع نیازمند در كشور گفت: سال جاری 207 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر پناهنده در ایران به صورت رایگان بیمه شدند و سایر پناهندگان هم می توانند با پرداخت سرانه 90 هزار تومان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند./

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز