خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در همایش افق رسانه/کامل/

حکومتی که دارای حمایت مردمی است از رسانه آزاد نمی‌هراسد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۲۹

حکومت‌هایی که مشروعیت دارند از آزادی قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بیشتری می‌گیرند/جامعه کثیرالمله نداریم بلکه یک اقلیم واحد داریم به نام ایران و یک ملت داریم به نام ملت ایران/ لازم است به مردم ایران بگویم که دولت آینده به وعده‌هایی که داده است عمل می‌کند.

ایلنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی(رئیس جمهور منتخب) صبح امروز(8 تیر) در همایش افق رسانه در سازمان صدا و سیما حضور پیدا کرد و از نزدیک با مدیران مختلف بخش‌های مختلف صدا و سیما دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در این همایش با اشاره به فرارسیدن 7 تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: آنهایی که در کنار شهید بهشتی بودند به خوبی می‌دانند و عرض مرا تصدیق می‌کنند که شهید بهشتی یک نمونه کامل از صبر، بردباری،عقلانیت، اعتدال و اخلاق بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در بحث اعتدال یک مثال اعلا را بگوییم؛ یکی از آن افراد شهید بهشتی است.

روحانی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نقش مردم در این انتخابات گفت: در این انتخابات ملت موقع‌شناس و فهیم با حضور کم نظیرشان و درک شرایط بین‌المللی؛ عظمت و بزرگی خود را نشان دادند و حماسه تاریخی آفریدند. این برگ زرین نه تنها در تاریخ کشور بلکه در تاریخ جهان می‌ماند.

روحانی با تشکر از تمامی اقشار مردم گفت: در این انتخابات همه اقشار مختلف حضور داشتند اما حضور قشرهایی مانند جوانان، زنان که نقش زیادی داشتند در ایجاد این شکوه و عظمت بسیار چشمگیر بود و منظره‌های بسیار جالبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مخصوصا در هفته آخر، شاید صدا و سیما در این ایام نتوانست همه این منظره‌ها در معرض افکار عمومی قرار دهد اما اگر برنامه‌ها با این حضور ضبط شده باشد پخش آن در آینده بسیار تاثیرگذار است جمعیت‌های پنجاه هزار نفری، صد هزار نفری دویست هزار نفری شرکت می‌کردند و این حضور خود پیروزی بود.

وی ادامه داد: این حضور نقطه عطفی در تاریخ کشورمان در سال‌های اخیر بود در خلق این عظمت همه ما دست قدرت و حکمت و رحمت الهی را به خوبی مشاهده کردیم. او بود که دل‌ها را به سمت این شکوه بزرگ تاریخی و این حماسه هدایت کرد. عنایات اهل بیت عصمت و طهارت و ولی اله عظم به خوبی نمایان و مشهود بود.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: چه کسی می‌توانست در عرض یک هفته این موج بزرگ و عظیم را در کشور ایجاد کند. شنبه و یکشنبه دنیای دیگری بود و از دوشنبه چهره جدید مردم پرشور و غیور در جوانان با احساس چهره جدیدی به کشور ما داد و در این میان نقش اصلی از آن ملت است.

روحانی ادامه داد: البته رهنمودهای مقام معظم رهبری از آغاز تا پایان نقشی بی‌بدیل ایفا کرد از سخنرانی ایام نوروز تا صبح انتخابات تدبیر ایشان راه را برای حضور و حماسه باز کرد تسهیل و تمهید کرد.

وی ادامه داد: بزرگان، فرهیختگان، روشنفکران علما مراجع همه و همه در این زمینه نقش داشتند. صدا و سیما بی‌تردید نقش بسیار ارزشمندی داشت؛ با پخش برنامه‌های متنوع برای تشویق مردم به حضور و اصل انتخابات و اهمیت انتخابات و هم در زمینه معرفی کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی بسیار مشهود بود.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: در همه پرسی‌های آینده و تحقیقات آینده زوایای این حضور و نقش همه در انتخابات باید واضح‌تر و روشن‌تر شود اما آنچه که مشخص است این است که بسیاری از روستاییان نقاط دور افتاده تنها از طریق صدا یا سیما یا هر دو توانستند ویژگی‌های نامزدهای انتخاباتی را مورد بررسی قرار دهند و نامزد موردنظر خود را برگزینند و انتخاب کنند.

روحانی با تشکر از همه کسانی که در انتخابات و برگزاری آن نقش داشتند، افزود: نقش مجریان انتخابات، ناظران انتخابات، دولت محترم، شورای محترم نگهبان نیروهای امنیتی نقش پلیس در ایجاد امنیت در سراسر کشور بسیار حائز اهمیت بود. باید از همه و همه سپاسگذاری کنیم.

وی ادامه داد: در این انتخابات صندوق رای در افکار عمومی در سطح جهان در داخل کشور به ویژه در افکار جوانان در جایگاه خودش قرار گرفت. شاید کمتر چیزی ما داریم که برای مشروعیت نظام مشروعیت سیاسی و قانونی نظام بتواند جایگزین صندوق رای و انتخابات شود صندوق رای و انتخابات به معنای جمهوریت به معنای اسلامیت و به معنای مشروعیت سیاسی و قانونی و مقلوبیت است که البته این جایگاه رای مردم و ولایت مردم در طول ولایت الهی و ولایت الله است.

روحانی ادامه داد: این انتخابات به تمام شبهات، تمام سوال‌ها و بگو مگوها نه راجع به انتخابات بلکه راجع به مشروعیت نظام پاسخ داد. انتخابات آب زلالی بود که در این آینه جمهوری اسلامی ایران که گرد و غباری روی آن نشسته بود؛ کاملا شفاف و پاکیزه کرد. همه دنیا از نو جمهوری اسلامی، ملت ایران، مردم سالاری دینی، آزادی و دموکراسی خواهی در کشور را مشاهده کردند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در این منطقه پیشتاز انتخابات در تاریخ بوده‌ایم. اولین پارلمان و اولین مجلس شورای ملی بیش از صد سال قبل در کشور ما تاسیس شد. اولین مجلس و اولین نشست نمایندگان در سال ۱۲۸۵ است پس ملت ما سابقه‌ای بس طولانی در زمینه انتخابات دارد و پس از انقلاب جایگاه خاصی برای رای و نظر مردم قائل شد. این امام ما بود که بعد از ۴۷ روز مردم را پای صندوق رای دعوت کرد.

رئیس جمهور منتخب مردم ایران در ادامه گفت: همه چیز ما محصول جمهوری اسلامی ایران است و این جمهوری اسلامی برآمده از صندوق رای است. امام به ما آموخت که انتخاب نظام، انتخاب مسئولان و مسیر اداره کشور از آن مردم است البته در چارچوب مقررات اسلامی که مردم همواره به این مقررات پایبند هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این انتخابات درس‌های زیاد و پیام‌های فراوانی را برای همه داشت این انتخابات یک فرصت استثنایی برای همه بود و همه باید به خوبی پیام این انتخابات را بگیرند و به آن احترام بگذارند و عمل کنند. احزاب، گروه‌ها و مردم، همه و همه، دیگران خارج از کشور و دیگر کشور‌ها همه باید پیام این انتخابات را درک و به آن پاسخ متناسب بدهند.

وی افزود: مردم در این انتخابات راه جدیدی را برگزیدند و بر آن تاکید کردند. مردم در این انتخابات اعلام کردند که عاشق کشورشان و سرنوشت آینده‌شان و اهداف ملی خودشان هستند و مردم در این انتخابات گفتند ما خواهان تغییر و تحول هستیم.

روحانی در ادامه گفتگوی تلویزیونی خود اظهار کرد: بهترین زبان مردم و بیان مردم صندوق آرا و انتخابات است. حضور مردم و رای مردم بسیار گویاست و هیچ ابهامی وجود ندارد. همه مردم به پای صندوق آرا آمده‌اند به آن‌ها احترام می‌کنیم. دولت آینده در چهارچوب رای اکثریت حرکت کند. اکثریت مردم ایران در این انتخابات رای به اعتدال، عقلانیت، خردمندی، خردجمعی، مشورت، راه کار‌شناسی و دوری از افراط و خودسری رای دادند. این رای کاملا روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه پیام مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ پیام صلح و آشتی بود، گفت: دولت آینده هم باید تسلیم این رای باشد و این باید از افراط و تفریط پرهیز کند. این پیام برای همه است. پیام مردم در این انتخابات صلح و آشتی است و پیام مردم در این انتخابات وحدت ملی بود انسجام ملی بود. پیام مردم در این انتخابات دوری از خشونت بود. دوری از افراط بود. پیام مردم در این انتخابات قانون گرایی و شفافیت بود.

وی ادامه داد: رای اکثریت مردم مبنای حرکت آینده در این کشور خواهد بود و دولت خود را موظف می‌داند که به نظر اکثریت احترام بگذارد. دولت خواستار حقوق افراد ملت است. دولت باید همه مردم را در اجرای قانون و دادن فرصت‌ها برابر ببیند. در عین حال راهی که برمی‌گزیند بر مبنای رای اکثریت است و آن راه، راه عدالت است.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران با تاکید بر اینکه راه اعتدال طیف وسیعی دارد و از باور و اعتقادات آغاز می‌شود و تا هنجار‌ها، رفتار‌ها و اعمال گسترش پیدا می‌کند، خاطرنشان ساخت: راه اعتدال از مسائل اقتصادی و سیاسی شروع می‌شود و تا مسائل اجتماعی فرهنگی طیف اعتدال گسترده و وسیع است. صاحب نظران و روشنفکران همواره تلاش کنند که گفتمان اعتدال را بارور کنند.

وی ادامه داد: همواره ملت ایران راه میانه روی را می‌پسندیده و از گذشته تا امروز بر این باورم که مردم از افراط و تفریط رنج برده‌اند، مردم خواستند به همه بگویند اخلاق، عدالت، اعتدال و قانون هیچ کس در این کشور فرا‌تر از قانون نیست. قانون گرایی مبنای حرکت مردم و دولت آینده خواهد بود. اعتدال بدون قانون گرایی امکان پذیر نیست. بدون شفافیت امکان پذیر نیست. بدون ارتباط دو سویه مردم با دولت و دولت با مردم امکان پذیر نیست. بدون واگذاری امور به صاحبان صلاحیت اعتدال امکانپذیر نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه برخی می‌خواهند در اقتصاد دولت فربه تصدی دولت را برعهده بگیرند، تصریح کرد: اعتدال، اقتصاد آزاد مردمی عادلانه است. دولت باید در اقتصاد نظارت، حمایت و هدایت کند. اعتدال در فرهنگ این است که دولت باید زمینه لازم را برای همه اصحاب فرهنگ فراهم کند. فرهنگ در کنار زندگی مردم است و ما تنها تذکردهنده هستیم. مردم ما خوبند و در جشن پیروزی انتخابات ریاست جمهوری سه عید زمینه این جشن و سرور شد. اعیاد مذهبی شعبان، ولادت ولی الله، پیروزی سیاسی مردم در انتخابات بسیار شکوه‌مند و در کنارش پیروزی در صحنه ورزش ما از فوتبال گرفته تا والیبال این پیروزی سه جانبه همه با هم توام شد.

وی در ادامه ضمن تشکر از صدا و سیما و نیروی انتظامی در برگزاری این سه جشن پیروزی خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی و رسانه ملی آستانه تحمل خود را بالا بردند. شادی و نشاط حق مردم است. خیلی سخت گیری نکنید. مردم ما خودشان اخلاق مدارند، مردم ما چارچوب‌های اخلاقی و سیاسی را می‌دانند. حواسشان جمع است و اگر کسی حواسش نبود باید به او تذکر دوستانه دهیم.

روحانی تصریح کرد: همه جوانان، همه مردم و همه دختران و پسران را دختران و پسران خودمان بدانیم. البته جامعه نیاز به تذکر دارد البته عزت مردم باید محفوظ باشد و به کسی اهانت نشود. تحقیر مردم قابل قبول نیست. اما تذکر قابل قبول است. امیدواریم شادی مردم مستدام باشد و مردم بتوانند همیشه خوشحال و شادمان باشند.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید گفتمان اعتدال را ترویج کند، خاطرنشان ساخت: در سیاست خارجی اعتدال نه تسلیم و نه ستیز است، نه انفعال است و نه تقابل است. اعتدال تعامل سازنده و موثر با جهان است. ما در روابط خارجی با یک شرایط ویژه مواجهیم. جهان دوران گذار را می‌گذراند و ساختار دو قطبی حاکم بر نظام بین الملل در دهه آخر قرن بیستم پایان یافت اما نظام جدید جایگزین هنوز استقرار نیافته است و همه در حال چانه زنی و تلاش هستند.

وی تصریح کرد: این دوران بسیار حساس است چون نظام جدید استقرار نیافته است و اگر در این دوران محاسبه درست انجام نشود و قدرت ملی را کمتر از انچه که هست ببینیم بسیار خطرناک خواهد بود. حتی از بالا‌تر از واقعیت ببینیم باز هم می‌تواند خطرناک باشد. در کشورهایی که دچار خطای محاسبه شدند دیدید که سرنوشتشان چه شد در منطقه کشورهایی هستند که محاسبه درست انجام دادند و ما ظهور آن‌ها را مشاهده کردیم. در این دوره باید برداشت ما منطبق بر شرایط جهانی، رفتار سایر بازیگران و توانایی ملی باشد.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر محاسبه‌ای دقیق صورت بگیرد و واقعیت‌ها روشن شود آنگاه می‌توانیم رفتار محاسبه شده بهتری برای تامین منافع ملی داشته باشیم، تصریح کرد: ایران می‌تواند و باید نقش تاریخی خود را ایفا کند. ما برای این کار نیاز به اعتدال داریم و امروز باید به فکر فردای کشور باشیم.

روحانی با اشاره به لزوم تدبیر در برنامه‌های آینده گفت: برای شکست نقش دشمن نیاز به تدبیر داریم تا بتوانیم قدم‌های مطمئن را برداریم.

وی ادامه داد: تدبیر در سیاست خارجی یعنی اینکه با حفظ گفتمان اعتدال واقع بینی را به عنوان یک اصل قبول کنیم و بین واقع بینی و توجه به آرمان‌ها و ارزش‌ها اعتدال ایجاد کنیم.

رئیس جمهوری منتخب ادامه داد: ما باید در داخل به خودباوری برسیم و باتوجه به منابع عظیم، فرهنگ، ایمان و انگیزه قوی توجه کنیم.

وی بار دیگر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۷۳ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمدند و این امر بسیار افتخار آمیز بود به گونه‌ای که حتی گروهی که در انتخابات شرکت نکردند؛ امروز می‌گویند اگر می‌دانستیم که انتخابات به این زیبایی برگزار می‌شود و چنین صحنه‌هایی به وجود می‌آید؛ قطعا شرکت می‌کردیم.

روحانی با اشاره به لزوم تعامل گفت: ‌در گفتگو با دیگران و در سیاست خارجی ضمن توجه به واقعگرایی باید باتوجه به خودباوری و توان ملی از جایگاه برابر وارد شد و منافع متقابل را حفظ کرد با تعامل می‌تواند تنش زدایی را از بین برد و این کار با اعتمادسازی متقابل و باتوجه به خواست ملی و عزت ملی و با اذن الهی امکان پذیر است.

روحانی با اشاره به دوره انتقالی و استقرار دولت در ۱۲ مرداد گفت: تلاش داریم این دوره انتقالی به بهترین شکل انجام شود به همین دلیل با آقای احمدی‌نژاد صحبت کردیم و از وزارتخانه‌های مختلف گزارش‌هایی را خود من شخصا گرفتم البته بعضی موارد همچنان نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: اما لازم است به مردم ایران بگویم که دولت آینده به وعده‌هایی که داده است عمل می‌کند و قدم به قدم و با لطف پروردگار مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت هرچند مشکلات بسیاری امباشته شده است که برای حل آن‌ها نیاز به زمان داریم.

روحانی افزود: مردم آگاهند و توقعات را در چارچوب امکانات بیان می‌کنند. همین جا بایدبگویم که کابینه آینده کابینه فراجناحی است که با تکیه بر شایسته سالاری عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دولت وامدار هیچ حزب و جناحی نیست و هیچ قولی به هیچ حزبی نداده است و شایسته‌ترین افراد را از هرجناحی که باشند با شرط اعتدال استفاده می‌کند و بهره خواهد برد و از همه مدیران می‌خواهم خود را برای خدمت در دولت آینده آماده کنند تا خدمتی بیشتر و بهتر را برای مردم داشته باشیم.

روحانی افزود: علی رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد و من مطلع هستم و در سخنرانی‌های خود در زمان انتخابات بیان کردم، اما کاملا به آینده کشور امیدوار هستم و با اذن الهی و با حضور مردم و حمایت آن‌ها می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و آینده بهتری برای مردم داشته باشیم.

وی با تشکر از صدا و سیما گفت: ‌صدا و سیما در غیبت احزاب قدرتمند و فعال ناجار است که یک تنه بار انتقال مطالبات و حرف‌های مردم و دولت را به صورت دو طرفه بردوش بکشد اما من از صدا و سیما می‌خواهم که تمام تلاش‌های خود را برای دولت و مردم با توجه به خطوط استقلال رسانه ملی، اعتبار و اثربخشی به کار ببرد تا کمک خوبی باشد برای پیشبرد برنامه‌های دولت در راستای بهبود زندگی مردم و احقاق مطالبات به حق مردم. و از صدا و سیما می‌خواهم گفتمان اعتدال را در ابعاد مختلف برای مردم با حضور صاحب نظرات بش‌تر تبیین کند.

رئیس دولت یازدهم با رد قطعی شدن افراد کابینه گفت: گمانه زنی‌ها در مورد افراد کابینه که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است صرفا گمانه زنی است و هیچ تصمیم گیری قطعی صورت نگرفته زیرا من همچنان به دنبال مشورت با افراد مختلف هستم.

وی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در جامعه امروز گفت: در روند اجتماعی شدن انسان هیچ عاملی به اندازه رسانه حضورش افزایش پیدا نکرده و تاثیرش نافذ نشده است. در این میان این تصور که ما رسانه را صرفا یک تریبون یک طرفه بدانیم غلط است زیرا دوره مونلوگ رسانه‌ای سپری شده است. در رسانه امروز باید ارتباط مخاطب و رسانه دو سویه باشد تا هم نور آگاهی تابانده شود و هم واقعیت را بازتاب دهد.

رئیس جمهور منتخب با انتقاد از بعضی سطحی نگری‌ها گفت: قشری نگری یکی از مشکلاتی است که جامعه ما با آن مواجه بوده است. در این میان صدا و سیما باید با پرهیز از سطحی نگری و قشری نگری مراقب باشد که دچار معیارهای دوگانه نشود.

وی ادامه داد: صدا و سیما باید در بازتاب دادن واقعیت‌ها از معیار دو گانه به شدت پرهیز کند. معیار دوگانه و برخورد دوگانه یعنی یک بام و دو هوا. اگر ظلم بد است برای همه بد است فرقی بین مرکز کشور و دور‌ترین روستا وجود ندارد فرقی بین اقوام مختلف وجود ندارد اگر تعدی و توهین، اهانت و افترا بد است برای همه بد است افترای خوب و افترای بد نداریم.

وی ادامه داد: این یک نوع بد اندیشی‌هایی است که بعضی‌ها گروهی را تشویق کردند که گفتند در برابر دیگران هرکار می‌توانید بگویید هتاکی هم اشکالی ندارد. هیچ کس را ما حق نداریم تحقیر کنیم. هیچ کشوری را هم ما حق نداریم تحقیر کنیم. نه در برابر کشورهای دیگر سرفرود بیاوریم و نه تحقیر کنیم. همه کشور‌ها و همه مردم سرجای خودشان محترم‌اند.

حسن روحانی ادامه داد: ما نه تنها در کشور شهروند درجه یک و درجه دو نداریم بلکه در جهان نیز شهروند درجه یک و درجه دو نداریم اینکه اگرظلمی در کشور غیردوست بود بگوییم ظلم است و اگر‌‌ همان ظلم در کشور دوست بود بگوییم ظلم نیست و نباید در دامی بیفتیم که غربی‌ها می‌گسترانند اینکه عملی را در غرب محکوم کنیم و وقتی خودمان دچار آن شویم آن را محکوم نکنیم این امر معیار دوگانه است.

وی با اشاره به لزوم اعتماد سازی در صدا و سیما گفت: سرمایه رسانه چیست؟ نیروی انسانی حرفه‌ای و کارآمد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری. البته اما از همه مهم‌تر اعتماد به مخاطب به رسانه است و این بالا‌ترین سرمایه است. اعتماد مخاطب به رسانه سرمایه بسیار ارزشمند است اما در بستر زمان و در تعامل با مردم و با مخاطبین و قطره قطره جمع خواهد شد حواسمان باشد مبادا به خاطر یک اشتباه آنچه که قطره قطره جمع کرده‌ایم و دریاچه زیبایی شده است؛ از دست ندهیم.

رئیس دولت یازدهم اعتمادسازی را فرا‌تر از استقبال مخاطبان از یک برنامه رسانه‌ای دانست و افزود: مخاطب ممکن سریالی را انتخاب کنند، فیلم سینمایی را برگزیند و ستون یک روزنامه را بپسندد اما اخبار خود را از رسانه‌های دیگر نیز می‌گیرد. سبد رسانه‌ای مردم امروز تک رسانه‌ای نیست باتوجه به این مساله ما باید برنامه ریزی کنیم بنابراین واقعیت نمایی صداقت رسانه‌ای و شفافیت سازی در فرم و محتوا و به هنگام ارائه کردن مطالب می‌تواند ما را در مقایسه با رقیبانمان موفق کند و می‌تواند امتیاز بزرگ رسانه خودمان باشد.

وی ادامه داد: رقابت رسانه‌ای در دنیای امروز از حیطه اختیار دولت‌ها خارج شده و میزان مقبولیت یک رسانه رابطه مستقیم با میزان اثربخشی رسانه در افکار عمومی دارد.

روحانی با اشاره به اینکه خود از سال ۵۹ تا ۶۲ به عنوان رئیس شورای سرپرستی صدا و سیما فعالیت می‌کرده است، گفت: تعبیر امام راجع رسانه ملی دانشگاه عمومی بود این سخن امام را به مثابه یک چشم انداز مورد توجه قرار دهید اینجا هم دانشگاه است و هم عمومی است دانشگاه است یعنی باید برخوردار از دانش، خردورزی و نقادانه داشته باشد و عمومی است یعنی آنکه باید به گونه‌ای باشد که هر شهروند بتواند نیاز خود را از صدا و سیما تامین کند. صدا و سیما نیز باید جامعه، مردم و مصالح مردم را مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: ما باید امروز هم فضا را بازکنیم و هم فضا را امن کنیم تا نشاط بیشتری در تولیدات حاکم باشد و افکار مختلف بتوانند بحث‌های خود را مطرح کنند. ما باید بتوانیم از طریق صدا و سیما با لایه‌های عمومی مردم ارتباط برقرار کنیم.

روحانی افزود: ما جامعه کثیرالمله نداریم بلکه یک اقلیم واحد داریم به نام ایران و یک ملت داریم به نام ملت ایران که آداب و رسوم، خرد و فرهنگ‌های متفاوت دارد اما همه آن‌ها گل‌های یک باغند که به نام باغ ایران و در یک فضای معنوی که‌‌ همان اسلام است نفس می‌کشد.

وی ادامه داد: امروز صدا و سیما می‌تواند با پرهیز از افراط و تفریط تلاش‌هایی را برای پرکردن بعضی شکاف‌های ارزشی و اندیشه‌ای میان اقشار جامعه بخصوص شکاف میان نسلی ایفا کند زیرا این کار امروز رسالت همه ما است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در قدرتمند شدن حکومت مشروع گفت: حکومتی که ریشه در حمایت مردم دارد از رسانه آزاد نمی‌هراسد،حکومت‌هایی که مشروعیت دارند از آزادی قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بیشتری می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز