خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در نشست خبری:/کامل

اگر تحمل حضور من خیلی سخت است خداحافظی می‌کنم

asdasd

وزیر ارشاد در مورد توقیف شرق اشتباه کرده/ بازداشت جوانفکر درست نیست/ اگر تحمل حضور من خیلی سخت است خداحافظی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، طی سخنانی با قرائت دعای الهم اجل لولیک الفرج به خدمت ملت ایران عرض سلام کرد و گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که زمان دیگری را عنایت کرد تا برای بررسی مسائل مهم داخلی و بین‌المللی با خبرنگاران گفت‌وگو کنم.

وی با بیان اینکه جهان در آستانه تحولات مهم است، افزود: جهان در یک دوره‌ای سیر می‌شود که همه مناسبت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دستخوش تحولات است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران نقش مهمی در تحولات و مناسبات بین‌المللی ایفا می‌کند افزود: نقش ملت ایران در برقراری نظم آینده، نقش ارزشمندی است.

رئیس‌جمهور گفت: راه ملت ایران راه پاکی، تکیه بر عدالت، عشق، محبت و دوستی انسان‌ها بوده است. ملت ایران همواره بر این اصول تاکید داشته است و به دنبال عزت و پیشرفت برای همه ملت‌ها بوده است و گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است.

وی با بیان اینکه اگر عدالت برپا شود، فقرها، تبعیض‌ها و کینه‌ها برطرف خواهد شد افزود: اگر عدالت برپا شود مسائل اخلاقی به کمال خواهد رسید؛ سرعت حرکت ملت ایران در مسیر تحولات بسیار بالاست که اخبار علمی و اجتماعی آن منتشر می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید به سمتی برویم که محرومیت‌ها، فقرها و عقب‌ماندگی‌ها همراه با تبعیض‌ها از بین برود، به برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران اشاره کرد و گفت که این اجلاس در نوع خودش بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: 120 کشور جهان برای تغییر نظم جهانی و برپایی نظم عادلانه انسانی در ایران حضور یافتند تا وفاق به وجود بیاید و ادبیات جدیدی تولید شود.

رئیس‌جمهور همچنین به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت که نمایندگان ملت ایران با سرافرازی و هوشمندی در این اجلاس حضور یافتند.

وی با بیان اینکه نمایندگان ایران در مجمع عمومی سازمان ملل دیدگاه‌های ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده‌اند، تصریح کرد: معلوم است که باید تعریف جدیدی از انسان، آرزوهای انسان و ضوابط انسانی و ارتباطات بین‌الملل ارائه شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی مشکلات نیز وجود دارد، گفت: برخی‌ها نه تنها در 33 سال بلکه 60 سال است که در برابر ملت ایران قرار گرفتند و در هر مقطع زمانی به بهانه‌های گوناگون به ملت ایران فشار وارد می‌کنند تا از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کنند.

رئیس‌جمهور همچنین گفت که ملت ایران با عزت و سرافرازی مسیر خود را با قدرت و هوشمندی ادامه خواهد داد.

 

نوسانات اخیر بازار ارز به خاطر مشکلات اقتصادی نیست

در ادامه این نشست خبری، محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که «با توجه به نوسانات شدید ارز در روزهای اخیر و با وجود استقبال بخش صنعت و بازرگانی از راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی، حتی این موضوع نیز موجب کنترل گرانی ارز در بازار نشده است؛ به نظر شما منشا و علت این گرانی ارز چیست و دولت چه برنامه‌ای برای سامان دادن به این وضعیت دارد؟» گفت: نوسانات متعلق به امروز نیست و مدتی است بازار ما دچار نوسان است که در این روز‌ها شدید‌تر شده است.

وی با طرح این پرسش که «مساله ارز از کجاست؟» گفت: چرا پارسال این موقع این حرف‌ها مطرح نبود؟ روشن است دو عامل دست به دست هم داده‌اند تا به ملت ایران فشار آورند که عامل اول، بیرونی و دوم عوامل درونی است.

احمدی‌نژاد به تحریم‌ها علیه ایران توسط دشمنان اشاره کرد و توضیح داد: خرید نفت از ایران مورد تحریم قرار گرفته است و با توجه به اینکه بخش قابل توجه درآمد ایران از ناحیه فروش نفت است، مساله‌ای خواهد بود و دوم که بد‌تر از آن است، این است که مبادلات مورد تحریم قرار گرفته است یعنی حتی اگر نفت فروخته شود جابجایی درآمد آن قابل هزینه کردن و جابجایی نباشد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه همه توان دشمن برای اعمال این تصمیم بسیج شده است، تصریح کرد: یک جنگ پنهان، گسترده و سنگین در سطح جهان به صورت پراکنده اتفاق افتاده است و همکاران ما در بانک مرکزی و نهادهای مربوطه تلاش می‌کنند تا راه‌حل‌ها را پیدا کنند و آن‌ها نیز از طرف دیگر تلاش کرده و این یک نبرد است.

وی با بیان اینکه موفق شده‌اند یک مقدار از فروش نفت ما را کاهش دهند، اظهار کرد: ان‌شاءالله جبران خواهیم کرد و باید توجه داشته باشیم که این یک نبرد است و دشمن در این عرصه تصور می‌کند با این فشار‌ها می‌تواند ملت ایران را در هم بشکند و البته ممکن است تصمیمات جدیدی نیز بگیرند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «پس از مساعدت شدن شرایط، راجع به ابعاد این نبرد اقتصادی به ملت عزیز ایران توضیحاتی خواهم داد و در رابطه با عدد و رقم‌ها و چگونگی آن‌ها و اینکه از چه شرایطی عبور کرده‌ایم موارد لازم را خواهم گفت»، تصریح کرد: ‌ از داخل نیز با برخی اقدامات مواجه هستیم از جمله اقدامات عملی در بازار ارز و جنگ روانی، تبلیغاتی که به همراه دشمن علیه دولت سازماندهی شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تجارت خارجی در اقتصاد ایران سهم بالایی ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند دستمایه جنگ روانی گسترده باشد که آثار روانی آن در بازار بالاست.

وی با بیان اینکه «در اقتصاد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ایران، ۱۰۰ میلیارد دلار مبادلات ارزی رقم بالایی نیست»، اظهار کرد: همیشه به نوعی عده‌ای بازار داخل را به قیمت‌های بیرونی و به واردات گره می‌زنند که این مربوط امروز نیست و بیش از پنجاه است که اینطور است. آیا واقعا امسال ارزی که بانک مرکزی به بازار تزریق کرده است، تکافوی نیازهای کشور را نکرده است؟. اینطور نیست.

رییس‌جمهور در ادامه، به آمار واردات و مقایسه آن در شش ماهه اول سال گذشته و امسال اشاره کرد و توضیح داد: میزان واردات کشور در شش ماهه اول سال گذشته ۱۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تن و در شش ماهه نخست امسال ۱۹ میلیون و ۱۲۱ هزار، پس به لحاظ وزنی بیشتر شده است اما به لحاظ وزنی کمی کاهش دارد. پارسال ۲۲. ۵ میلیارد دلار کالا وارد شده و الان ۲۶. ۵ میلیارد که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد است یعنی ۱۰ درصد کالا کم شده است که ان‌شاءالله در نیمه دوم جبران خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «بانک مرکزی ارز کالاهای وارد شده را با توجه به شرایط موجود تامین کرده است»، گفت: پرسش این است که آیا نوسانات به خاطر مشکلات اقتصادی است؟ در حالی که پاسخ «خیر» است.

وی در ادامه گفت: مگر در یک روز صبح تا بعدازظهر چه اتفاق مهم اقتصادی می‌افتد؟ کدام شرایط اقتصادی عوض می‌شود؟ بانک مرکزی کل نیازهای کشور را به ۱۰ اولویت تقسیم کرده که اولویت‌های ۱ و ۲ مواد غذایی است بقیه را هم تنظیم کرده است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: مرکز مبادلات هم تاکید کرده که هرکس برای صادرات و واردات ارز می‌خواهد می‌تواند به این مرکز برود؛ می‌ماند مقداری ارز برای مسافرت‌ها که آنرا هم بانک مرکزی تامین کرده است. چطور است دو نفر سر یک چهارراه ۲۰۰ دلار مبادله می‌کنند و بقیه آن را سردست می‌گیرند به بازار حمله می‌کند و جنگ روانی ایجاد می‌شود. من شنیده‌ام که شبکه‌های خارجی برنامه‌های را خود را قطع کردند و فقط روی این مساله مانور می‌دهند.

رییس‌جمهور چنین اقداماتی را جنگ روانی دانست و افزود: مشخص است که همه این‌ها یک جنگ روانی است معنایش این نیست که مشکلات نداریم اما بخش عمدهٔ از این مشکلات را بانک مرکزی وزارت صنعت و وزارت اقتصاد بر دوش گرفته است اما همه این‌ها حلقه‌های یک برنامه است. عده‌ای می‌خواهند تمام برنامه‌های دولت را زیر سوال ببرند و بگویند دولت باعث این اتفاقات است.

وی ادامه داد: چطور یکجا یک موفقیتی پیدا می‌شوند همه در آن شریکند حتی وقتی در یک مسابقه ورزشی برنده می‌شویم همه هستیم؟ اگر بناست یک مشکلی پیدا شود همه روبرو دشمن بایستند رویشان را به سمت دولت کنند این بحث دیگری است ما فدایی ملت ایرانیم این هم روی آن.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «اینجا جای تسویه‌حساب‌های سیاسی نیست»، اظهار کرد: کسانی هستند که خودشان می‌دانند چقدر نفع دارند و در جلسات شرکت می‌کنند ولی در بیرون هم دولت را متهم می‌کنند. چطور دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته مشکلی وجود نداشت و دولت به خوبی اداره می‌کرد؟

وی گفت: من فکر می‌کنم ملت ایران به فشار‌ها غلبه پیدا خواهد کرد اگر چه دشمن همه فشار‌هایش را وارد می‌کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه «فشار‌ها فقط به سمت دولت‌ها نیست بلکه بر روی ملتهاست»، اظهار کرد: همه این‌ها جنگ روانی است و البته تصمیماتی گرفته شده است. البته مردم ما آرام هستند. دشمن یک سنگی را انداخته است ما باید سنگ را برداریم به سمت خودشان پرتاب کنیم. همه قوا و دستگاه‌ها هم باید پشتیبانی کنند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مرکز مبادلات ارزی در جلسات مشترک سه قوه به راهکارهای رسیده است که نظمی به بازار ارز بدهد و اینطور هرچه بانک مرکزی ارز می‌دهد معلوم نباشد به کجا می‌رود به اندازه نیازهای کشور ارز است و به ترتیب اولویت پرداخت می‌شود. یک مقدار از این‌ها جنگ و فشار روانی و البته فشار دشمن است دشمن بیشتر از اینکه در میدان عمل در جنگ روانی موفق بوده است. فرض کنیم مبادلات خارجی ما قطع شد؛ سهمش در اقتصاد ایران چقدر است؟ ما آنچه مربوط به هزینه‌های دولت است مدنظر قرار داده‌ایم و حد بودجه اعمال شده است. باید در نقاط ضعف و قوت حمایت کنیم.

 

اگر تحریم‌ها در قیمت ارز موثر نیست لابد تصمیم‌های ایشان موثر است

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایشان با یک خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی مصاحبه کرده و این حرف‌ها را زده و من اتفاقا مصاحبه ایشان را خواندم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: البته من برای ایشان احترام قابل‌ام اما ظاهرا برخی افراد در زمان سختی‌ها حضور ندارند.

رئیس جمهور سپس به بیان خاطره‌ای از یکی از اطرافیان خود پرداخت و گفت: یکی از دوستان گفت در یکی از روزهای وفات که تعطیل رسمی بود از همین خبرگزاری برای من پیامک آمد که قیمت سکه و ارز را اعلام می‌کرد با توجه به تعطیلی کشور به خیابان فردوسی سرکشی کردم و دیدم چنین چیزی واقعیت ندارد.

وی افزود: امروز هم همین حرف‌ها در این خبرگزاری بود، می‌گویند سیاست‌های دولت باعث افزایش قیمت ها شده است در حالی که دولت همیشه به نفع مردم کار کرده، یک عده می‌گویند دولت خودش را برای انتخابات بعد و دولت آینده تجهیز می‌کند بعد‌‌ همان افراد می‌گویند دولت کار را برای دولت آینده سخت کرده این حرف‌ها حرفهای سبکی است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این افراد از اول هم مخالف بودند که دوزار توی جیب ملت برود هدفمندی یارانه‌ها یعنی از جیب آنهایی که بیشتر مصرف می‌کنند بگیریم و بدهیم به آنهایی که کمتر مصرف کرده‌اند.

وزیر ارشاد اشتباه کرده است

رییس جمهور با انتقاد از اقدام وزیر ارشاد در توقیف روزنامه شرق خاطرنشان کرد: این تصمیم در غیاب او گرفته شده است.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی براینکه شما هفته پیش عنوان كردید که اقدامات قوه قضاییه مستقل از شماست و شما دخالتی در تصمیمات آن‌ها ندارید حالا درست زمانی که شما در سفر نیویورک به سر می‌بردید سه تن از وزرایتان علیه توقیف روزنامه شرق جبهه گرفته و مصرانه خواستار توقیف آن بودند نکند عملکرد وزرای شما مستقل از کابینه‌تان باشد، گفت: مشی دولت ما مشی روشنی است و دولت ما حداکثر تحمل ممکن را داشته است. آزادی در دولت ما نزدیک به آزادی مطلق بوده است.

احمدی‌نژاد در ادامه ضمن اشاره به عملکرد اشتباه وزیر ارشاد در مقابل توقیف روزنامه شرق افزود: کار وزیر ارشاد اشتباه بوده و من آن را تائید نمی‌کنم اما ارزش‌های دفاع مقدس برای همه مقدس و مورد احترام است و همه باید به آن احترام بگذارند.

وی در ادامه افزود: اتهام روزنامه شرق هنوز اثبات نشده و باید در دادگاه صالح و در حضور هیات منصفه بررسی شود. هیات نظارت به جای اینکه از سه قوه باشد از شش قوه نماینده دارد البته این اشکالی هم ندارد ترکیب متنوعی است اما به نظر من اشتباه کرده‌اند که تصمیم به توقیف روزنامه شرق گرفته‌اند اما فراموش نکنید که در غیاب من این تصمیم گرفتند.

اتهام جوانفکر درست نیست

رییس جمهور گفت: اتهام آقای جوانفکر درست نیست و هیچ کسی اتهام توهین به رهبری را در ایران نمی‌پذیرد و نباید این امر باب شود در غیر این صورت می‌توان همه را با چنین عناوینی متهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران مبنی بر بازداشت مشاور مطبوعاتی‌اش همزمان با سخنرانی او در سازمان ملل اظهار کرد: چرا از من می‌پرسید. از کسانی بپرسید که این کار کرده‌اند البته اگر به آن‌ها درسترسی دارید. حتما موضوع خیلی مهمی بوده است که ۱۰ دقیقه پیش از سخنرانی من ایشان را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: اگر آن‌ها حوصله می‌کردند بهتر بود. اتهام آقای جوانفکر درست نیست و هیچ کسی اتهام توهین به رهبری را در ایران نمی‌پذیرد و نباید این امر باب شود در غیر این صورت می‌توان همه را با چنین عناوینی متهم کرد.

رئیس دولت دهم در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر برنامه دولت برای مقابله با افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور گفت: دولت در همه زمینه‌ها تلاش خود را می‌کند اما باید دقت کنیم که در همه زمینه‌ها درگیر جنگ هستیم همه باید همکاری کنند تا از این مقطع عبور کنیم. من به موفقیت در این مسیر یقین دارم بهتر است به جای تهمت زدن به یکدیگر از تصمیماتی که گرفته می‌شود حمایت کنیم. من تردیدی ندارم که شرایط فعلی خیلی زود به حالت باز می‌گردد و در ‌‌نهایت این اتهام زنندگان هستند در پایان ضرر می‌کند.

در زمانی که جنگ به معنای واقعی کلمه و البته به صورت پنهان در جریان است همه باید به دولت کمک کنند. دولت هم همه توانش را در این زمینه به کار گرفته است تا مشکلات را حل کند.

رئیس جمهور گفت: کشور ایران در بحث مسکن عقب افتادگی دارد و اگر مسکن مهر در کشور اجرایی نمی‌شد با بحران در این زمینه مواجه می‌شدیم و بهتر است در این زمینه از تخطئه دست بر داریم.

بهتر است دست از تخطئه بردارند

احمدی نژاد در رابطه با صحبت‌های لاریجانی در رابطه با عدم کارایی مسکن مهر و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: ما فکر می‌کنیم مسکن مهر برای همه ملت ایران شناخته شده است و اگر ما به سال ۸۶ برگردیم خواهیم دید که اگر مسکن مهر در کشور اجرایی نمی‌شد قطعا وضع مسکن معلوم نبود که به کدام مسیر هدایت می‌شد.

وی افزود: ما در بحث مسکن عقب افتادگی داریم و اگر مسکن مهر در کشور اجرایی نمی‌شد با بحران در این زمینه مواجه می‌شدیم و بهتر است در این زمینه از تخطئه دست بر داریم.

احمدی‌نژاد گفت: مسکن مهر تولید را فعال کرده و نیاز مردم پاسخ داده شده اما هنوز حلقه‌های ما کامل نشده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر ما به هشت ماه پیش و یا سال گذشته برگردیم خواهیم دید که خیلی از نهاد‌ها و سازمان‌ها به بانک مرکزی نامه می‌نوشتند که چرا قیمت ارز را بالا نمی‌برید و امروز بیان می‌کنند که چرا که ارز را افزایش داده‌اید.

وی اضافه کرد: همه کسانی که در امر تولید فعال هستند باید ما را در این زمینه کمک کنند و در حال حاضر که بانک‌های دولتی بسته هستند فرصت مناسبی برای بخش خصوصی فراهم شده است تا در عرصه کمک رسانی به دولت خودی نشان دهند.

رئیس جمهور گفت: دولت نهم و دهم کمک شایانی به بخش خصوصی کرده و بسیاری از واحد‌ها را در اختیار این بخش قرار داده است.

شرایط فراهم شود با آمریکا مذاکره می‌کنیم

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار العالم مبنی بر اینکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که نوسانات ارز در ایران براثر تحریم‌هاست گفت‌: ما می‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم اما در شرایطی که آن‌ها از مواضع خود پایین بیایند و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند‌. ‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در خصوص بازنگری در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد‌: امکان بازنگری وجوددارد از طرفی هم اکنون در گروه ۱+۵ مذاکره ادامه دارد‌. ‌

وی در جواب خبرنگار العالم مبنی بر اینکه مذاکره مستقیم با آمریکا امکان پذیر هست یا نه تاکید کرد‌: شرایط باید فراهم باشد تا امکان مذاکره به وجود بیاید اگر شرایط فراهم شود ممکن است که ما به طور مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم اما در این شرایط فکر نمی‌کنم که مذاکره مستقیم با آمریکا امکانپذیر باشد‌. ‌

احمدی نژاددر ادامه افزود‌: مذاکره در شرایط اتفاق می‌افتد که احترام بین دو طرف حفظ شود و طرف مقابل فکر نکند که با فشار تهدید به ملت ایران می‌تواند این کشور پای مذاکره بنشاند بنابراین فکر نمی‌کنم که این کار درست باشد و آن‌ها بتوانند از این طریق جواب بگیرند‌. ‌

رییس جمهور ایران عقب نشینی ملت را دور از انتظار دانست و اظهار داشت‌: نه ملت و نه حاکمیت ایران هرگز کوتاه نخواهند آمد و همچنان بر مواضع خود و حقوق اولیه خود پافشاری خواهند کرد‌. ‌

احمدی‌نژاد در واکنش خروج و حذف سازمان مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت‌: راستش را بخواهید من نمی‌توانم دروغ بگویم ما از این اقدام خوشحالیم زیرا که باید میلیاردها دلار خرج می‌کردیم تا به دیگران ثابت کنیم آمریکا حامی تروریسم در دنیا است اما حالا بدون هیچ هزینه‌ای خودشان کاری کردند که دیگران بپذیرند و آن‌ها حامی تروریست در دنیا هستند‌. ‌

وی در ادامه افزود‌: آن‌ها باید بدانند که از حذف منافقین از لیست سازمانهای تروریستی چیزی دستگیرشان نخواهد شد‌. ‌

 

کسانی که در داخل حرف می‌زنند مواظب باشند خواسته دشمن را تامین نکنند

رییس جمهور گفت: دولت آمریکا از خشن‌ترین دیکتاتوری‌ها حمایت می‌کند ما قبل از انقلاب،انتخابات آزاد نداشتیم و با فروش ۶ میلیون بشکه نفت مردم فقیر داشتیم اما با انقلاب آزادی را به دست آوردیم اما باید اصلاحات زیادی در ایران صورت پذیرد.محمود احمدی‌نژاد در دیدار امروز خود با رسانه‌ها که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد در پاسخ به خبرنگار شبکه المنار لبنان مبنی بر ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص احتمال انقلاب مجدد در ایران اظهار داشت: چرا صهیونیست‌ها عصبانی هستند و چرا بعد از اینکه ما در سازمان ملل صحبت کردیم یک نقاشی توهین آمیز طراحی کردند.

وی افزود: صهیونیست‌ها خودشان را بالا‌تر از بقیه ملت‌ها می‌دانند و در حال حاضر این سوال مطرح است که چرا این اندازه تند شده‌اند آن‌ها سعی خود را کردند تا با طراحی خودشان و افزایش تنش در منطقه فضای رسانه‌ها را شعله ور کرده و فضا را طوری طراحی کند که به همه بگوید ما در جنگیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را کردند تا ماجراجویی و فشار را بر علیه ملت ایران درست کنند اما ما با هوشمندی بسیار به آن‌ها گفتیم که با درگیری مخالفیم و کلیه نقشه‌هایشان را خنثی کردند.

وی افزود: ما در سازمان ملل مطرح کردیم که هر کس از جنگ حرف می‌زند عقب افتاده است و با این حرف پشت جنگ روانی آن‌ها خالی شد و این خط قرمز‌ها برای نقاشی بچه‌ها خوب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۳۳ سال است تهدیدات گوناگون آمریکا را شنیده‌ایم گفت: ما ایرانیان در این مدت در تهدید زندگی کردیم و این‌ها تازگی ندارد خیلی از آنهایی که نگران جنگ بودند وقتی به شما می‌گویند در آمریکا جو جنگی است نه اینکه مردم طرف جنگ هستند جوری رفتار می‌کنند که اکثریت مردم وجود جنگ را باور کنند.

وی افزود: دولت آمریکا از خشن‌ترین دیکتاتوری‌ها حمایت می‌کند ما انتخابات آزاد نداشتیم و با فروش ۶ میلیون بشکه نفت مردم فقیر داشتیم اما با انقلاب آزادی را به دست آوردیم اما باید اصلاحات زیادی در ایران صورت پذیرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه از روزی که انقلاب کردیم امریکا روبه روی ما ایستاده افزود: ما نفهمیدیم رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا دستور می‌دهد یا دولت امریکا به رژیم صهیونیستی دستورمی دهد این حرف‌ها و نقشه‌ها افشا شده و کسانی که در داخل حرف می‌زنند باید مواظب باشند خواسته دشمن را تامین نکنند.

وی در خاتمه گفت: ما آماده دفاع در صورت جنگ هستیم اما نگرانی نداریم و می‌خواهیم مستقل باشیم و از گردنه‌ها عبور کنیم.

 

مشی دولت در مسائل فرهنگی اعتماد به مردم و جوانان است

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره توصیه‌ها و انتقادات رهبری به عملکرد فرهنگی دولت گفت‌: ما نگران فرهنگ هستیم چرا که بعد از مسایل اقتصادی مسایل فرهنگی در اولویت است و یادداشت رهبری به دولت‌‌ همان چیزی است که ما در کارگروه‌های دولت تصویب وابلاغ کردیم در این شرایط مهم‌ترین مساله رویکرد و نگاه فرهنگی است ‌. ‌وی ادامه داد‌: آیا ملت ما بی‌فرهنگ هستند همه تاریخ ثبت کرده است که ملت ایران با فرهنگ‌ترین ملت دنیاست و باید این سوال را مطرح کرد که آیا عناصر درخشان فرهنگ را ملت حذف کرده است یا حکومت‌. ‌ پاسخ روشن است مردم، چرا که این مردم بودند که اسلام را آزادانه پذیرفتند و ارزش‌های ملی و دینی را حفظ کردند‌. ‌

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها و جناح‌ها گفت‌: بعضی‌ها طوری می‌گویند که گویی ملت در مساله فرهنگی متهم اصلی است در حالی که ملت مدعی اصلی است نه متهم ‌. ‌

احمدی‌نژاد با اشاره به مشکلات فرهنگی گفت‌: در زمینه عملکرد برخی از دستگاه‌ها باید از سازمان تبلیغات، ارشاد، حوزه علمیه، صداوسیما و‌. ‌. ‌. ‌ سوال کرد و این درحالی است که دولت با تاسیس نهادهای خاص تلاش کرده است مسایل فرهنگی را ترمیم کند‌. ‌

رییس دولت دهم تصریح کرد‌: خلاصه کردن مسایل فرهنگی به مسایل شخصی ظلم به فرهنگ است اما برخی متوجه این مساله نیستند و اگر در بسیاری از مسایل ملت را‌‌ رها کنند خودشان بهتر عمل می‌کند‌ چرا که بزرگ‌ترین کار فرهنگی اعتماد به مردم و جوانان است و مشی دولت همین است‌. ‌

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد‌: سازمان تبلیغات اسلامی سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه از دولت دریافت می‌کنند و باید به این سوال پاسخ دهند که این مبلغ کجا صرف می‌کنند‌. ‌ در این شرایط ما انتقادات جدی به این دستگاه و همچنین صداوسیما داریم که باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند‌. ‌

احمدی‌نژاد با اشاره به انتقادات رهبری از عملکرد دولت گفت‌: انتقادات رهبری برای تعالی است نه تکفیر دیگران و نباید عده‌ای این مساله را چماقی برای کوبیدن به سر دولت کنند چرا که جایگاه رهبری نظارت بر مشکلات و اعلام آنهاست‌. ‌

وی تاکید کرد‌: عده‌ای به محض اینکه تریبون دریافت می‌کنند به تکفیر دیگران می‌پردازند و چماق سیاسی در دست می‌گیرند این درحالی است که کشورما دارای سلایق گوناگون هست و کسی نباید به اتهام دگراندیشی به ضدانقلاب بودن متهم شوند ‌. ‌

وی تصریح کرد‌: یکی از کارهای خیلی بد که توسط باندهای قدرت در کشور انجام شد مساله تقسیم کردن توده‌ها و به خودی و خیلی خودی بود که این مساله باعث شد افرادی که با آن‌ها نبودند انگ ضدانقلاب خوردند حتی احمدی‌نژاد که عمرش را در این راه صرف کرده است ‌. ‌

رییس دولت دهم یادآور شد‌: این روش غلطی است و افکار و اندیشه‌های گوناگون باید فرصت ارایه شدن پیدا کنند و بیان انتقادات رهبر به معنای تکفیر دیگران نیست اما یک عده‌ای که سازمان یافته عمل می‌کنند حسابشان جداست چرا که بزرگ‌ترین سرمایه خود ملت است ‌. ‌

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یادداشتی که در اختیارش قراردادند که در مورد پیامک ارسال شده از سوی خبرگزاری مهر بود گفت‌: آیا من به نهادهای امنیتی هجمه وارد کردم من گفتم نهادهای امنیتی نباید با استفاده از خبرگزاری‌های خود کار سیاسی کنند و این توصیه از جایگاه ریاست جمهوری انجام می‌شود چرا که این نهاد‌ها از دولت بودجه دریافت می‌کنند و نباید سیاسی باشند ‌. ‌

هفت سال است که در فشاریم

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایران دیلی مبنی بر انتخابات ماه آتی امریکا و تاثیر آن بر روی روابط این دو کشور اظهار داشت: در امریکا هم سوالات زیادی در این زمینه مطرح شد و از من می‌پرسیدند که به آن‌ها پاسخی ندادیم زیرا نمی‌خواستم که پاسخ من در انتخابات آینده آمریکا تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: به هر حال شرایط فعلی نمی‌تواند ادامه پیدا کند و دولتهای امریکا در ‌‌نهایت مجبورند در مسیر خود تجدیدنظر کنند. در حال حاضر هم در بین سیاست مداران و روشن فکران آمریکایی بحث تجدید نظر در روابط ایران و آمریکا مطرح است.

رئیس دولت دهم در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه ماین شی ژاپن مبنی بر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران و رابطه آن با بازداشت مشاور مطبوعاتی‌اش بیان کرد: حق آقای جوانفکر نیست که در زندان باشد و این اتفاق به صلاح کشور نیست. سخنان آقای جوانفکر توهین به رهبری نبوده است مجله خاتون هم غیر شرعی نبوده است بلاخره در حوزه فرهنگی نظراتی متفاوتی وجود دارد و باید سعه صدر مسائل را حل کنیم.
احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دوم خبرنگار روزنامه ماین شی ژاپن مبنی بر فشارهای وارده بر دولت اعلام کرد: من نظر خاصی ندارم که این فشار‌ها از چه جناحی است ما هفت سال است که در فشاریم و این فشار‌ها در دو سال اخیر تشدید شده است.

 

ورزش ما از حاشیه‌های ساختگی رنج می‌برد

احمدی‌نژاد در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در رابطه با مشکلات اقتصادی که کارخانجات را گریبانگیر خود کرده و نتوانستند این کارخانجات حقوق کارگران خود را پرداخت کند گفت‌: این درست است سوال خوبی کردید در این فشار‌ها بخش واقعی کشور زیر فشار گرفته است و این شرایط به جنگ روانی و این قشر فشار وارد کرده و بیشتر کارخانجات ما در تهیه مواد خود با مشکل مواجه هستند‌. ‌وی افزود‌: دولت در این زمینه کارگروهی را تشکیل دادند که به صورت کلینکی کار می‌کنند و هر کارخانه‌ای که با مشکل مواجه شود می‌تواند به این کارگروه مراجعه کنند و تاحدودی بتوانند مشکل را حل کند‌. ‌

رییس جمهور خاطرنشان کرد‌: کارگاههایی که دچار مشکل هستند می‌توانند به استانداری محل خود مراجعه کنند و اگر آنجا نتوانستند مشکل این کارگاه رسیدگی کنند استانداری ملزم است کارگاه را به این کارگروه معرفی نماید‌. ‌

احمدی‌نژاد در رابطه بامشکلات ورزشی کشور و استیضاح وزیر نیز گفت‌: استیضاح حق مجلس است و نباید خدشه‌ای در آن وارد شود ‌. ‌

وی گفت‌: اکثر قاطع نمایندگان دلسوز نظام و کمک رسان دولت هستندو می‌خواهند که به دولت کمک کنند‌. ‌

احمدی‌نژاد با اشاره به المپیک چین و المپیک آسیایی گفت‌: در آن زمانی که ما در بازی‌های آسیایی المپیک چین مقام‌هایی را کسب کردیم برخی خود را جلو انداختند تا سازمان ورزش را بر هم بزند و امروز نیز بعد از پیروزی‌های متعدد در بازی‌های المپیک و پارالمپیک در صددند وزیر ورزش رااستیضاح کنند‌. ‌

وی با بیان اینکه ورزش کشور امروز نسبت به گذشته بیشتر به پشتیبانی نیاز دارد گفت‌: ما به عنوان رییس جمهور از وزیر ورزش در مجلس دفاع خواهیم کرد‌. ‌

وی گفت‌: با توجه به اینکه فوتبال کشور بازیهای سختی رادر پیش رو دارد ما باید به فوتبال کمک کنیم تا جو سنگینی که بر علیه آن است برداشته شود و جوانی که می‌خواهد دراین تیم به مقابله با سایر رقبا بپردازد روحیه بالایی داشته باشد‌. ‌

رییس جمهور خاطرنشان کرد‌: همه باید به همدیگر کمک کنند و نمایندگان مجلس بهتر بود به جای استیضاح وزیر ورزش این وزیر نوپا را به مجلس دعوت می‌کردند تا توضیحاتی در زمینه روشن‌تر قضایا مطرح شود‌. ‌

وی با بیان اینکه ورزش از حاشیه‌های ساختگی رنج می‌برد گفت: ورزش‌ما از حاشیه‌های ساختگی رنج می‌برد و به گونه‌ای در یک مسابقه ورزشی اگر حاشیه‌ای نداشته باشد گزارشگر اینقدر می‌گردد تا یک حاشیه پیدا کند و بر سر آن حاشیه دو ساعت برنامه پخش می‌کنند‌. ‌

اگر تحمل حضور من خیلی سخت است خداحافظی می‌کنم

احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران عملکرد شش ماهه اخیر خبرگزاری فارس را به مسابه جنگ روانی دانست و افزود: بهتر است شش ماه عملکرد خودتان و همکاراتان را روی میز بگذارید و ببنید که چه جنگ روانی راه انداخته‌اید این پیامک به گواه و استناد اطلاعاتی که همکاران وزارت اطلاعات و مخابرات در اختیار من گذاشتند از سوی خبرگزاری فارس به دیگران ارسال شده است.

احمدی‌نژاد ضمن اشاره به مخالفان دولت خود افزود: عده‌ای با دولت مشکل دارند و مخالف آن هستند البته مشکلی نیست که آن‌ها با دولت من مخالفند من تنها کسی هستم که شما اکنون می‌توانید در مقابلش این گونه صحبت کنید آیا از قوه قضاییه انتقاد ندارید نقش قوه قضاییه آیا کم رنگ است؟ اگر کم رنگ است چرا گاهی اوقات حتی در مقام نظارت بر دولت ظاهر می‌شود ایا شهرداری هیچ مشکلی ندارد. مجلس جای نقد و انتقاد ندارد. اگر در دوره ریاست من در شهرداری چاره‌ای پیدا می‌شد مقاله‌های بسیاری می‌نوشتند و به نقد من قلم می‌زدند.

درمورد هزینه کرد‌ها آیا از شهرداری سوالی نیست. فقط دولت مشکل دارد کدام قانون گفته که صدا و سیما است که ناظر بر دولت است ما که زیر پای مردم هستیم و تنها کسی که اکنون جواب می‌دهد ما هستیم چرا فکر می‌کنید همه چیز مرتب است و فقط ما (دولت) مشکل داریم چرا به دیگران انتقاد نمی‌کنید انشاالله که آن‌ها مشکلی ندارند من به میان مردم می‌روم و هیچ‌گاه نگرانی ندارم چون هیچ وقت نخواسته‌ام به مردم فشار وارد شود تا حالا خبری بوده که از دیگران نقد کنم؟ وی در ادامه افزود: ۵۰کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌کنند و تیتر اخبار سراسری روز می‌شود، باشد دست شما درد نکند بقیه را هم که می‌گویند دولت باید ادامه دهد به روی چشم دولت ادامه می‌دهد. دلیل حملاتی که به دولت می‌شود را به من گفته‌اند هم من و هم مردم می‌دانیم که این دلایل دولت می‌خواهد با بازی با عدد در خیابان‌ها بار دولت را زیاد کند. هر سیاستی که دولت مطرح می‌کند با آن مقابله می‌کنند می‌گویند رئیس جمهور‌‌ رها کرده و عمل نمی‌کند. شما با دشمن همکاری کرده و الان فحشش را به من می‌دهید بااین روش یک مدرسه دو کلاسه را نیز نمی‌توان اداره کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور با این شیوه آسیب می‌بیند گفت: اگر امور بر همین منوال ادامه پیدا کند خرید و فروش اتفاق نمی‌افتد، اگر خرید و فروش اتفاق نیفتد کارگاه‌ها نمی‌چرخد در این صورت حقوق نیست.

وی ادامه داد: رئیس مجلس جای مصاحبه و اتهام زدن به دولت باید کمک بدهد، معوقات بانکی را جمع کند. ما با یک سوم ارز موجود در بازار هم امکان اداره کشور را داریم من متواضعانه خواهش می‌کنم همه به دولت کمک کنند الان وقتی تسویه حساب نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تحمل حضور ما برای خیلی‌ها سخت است با نوشتن یک خط از همه خداحافظی می‌کنم اظهار داشت: اما اگر قرار است که باشیم باید بتوانیم با قدرت عمل کنیم و در دفاع از حقوق ملت یک قدم کوتاه نخواهیم آمد.

وی با طرح این سوال که آیا با انتقاد و کوبیدن دولت مسائل حل می‌شود ادامه داد: برخی در اطراف می‌گویند که درآمد ارزی این دولت در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است که این کار‌شناسی نیست چون به نسبت نفت گرانی که فروخته‌ایم کالا را گران‌تر نسبت به قبل خریداری کرده‌ایم و قدرت خرید تفاوتی نمی‌کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با کمک‌های دولت به مدیریت شهری تهران برای سامان بخشی بخش حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: در این ۷سال دولت چندین برابر ۳۰ سال گذشته به دولت کمک کرده است.
او ادامه داد: مردم تهران حق زیادی بر گردن انقلاب و ایران دارند و ما هر قدر بتوانیم به مدیریت شهری کمک خواهیم کرد.
به گفته رئیس جمهور در ۷ سال گذشته دولت ۴۵۰۰میلیارد به شهرداری تهران کمک مالی کرد و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

احمدی‌نژاد ضمن اشاره به اینکه با توجه به همین مساله در این دوره هفت ساله در بعضی از بخش‌ها معادل کل تاریخ کشور ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در عمران و آبادانی و علم و فناوری بیشتر از ظرفیت‌های کل تاریخ ایران پیشرفت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد دلار در بخش نفت سرمایه گذاری شده است معادل ۸۰ میلیارد دلار در بخش نیرو و سدسازی هزینه شده است، برای نخستین بار ۴۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی در صندوق توسعه ملی وجود دارد.
این در حالی است که تمام دولت‌ها بعد از انقلاب تمام ذخایر ارزی را خرج می‌کردند اما این دولت همین الان ۴۰ میلیارد دلار برای آینده این ملت ذخیره کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که دشمن امروز آشکارا تحریک می‌کند و در این شرایط ما باید باهم باشیم گفت:
هر چقدر دلتان می‌خواهد به من بد و بیراه بگویید ولی دولت را کمک کنید بعضی متوجه نیستند وقتی شبکه بانکی از جریان خارج می‌شود چه معنایی دارد. به لطف خدا دشمن در این عرصه چیزی به دست نخواهد آورد البته این را هم اضافه کنم که اگر کسی به ما کمک ندهد باز هم چاره‌ای جز ایستادن دراین عرصه را بلد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت و بانک مرکزی امروز خط مقدم هستند ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم در همین شرایط برای رئیس بانک مرکزی چند پرونده درست کرده‌اند که پاسخگو باشد.

احمدی‌نژاد در همین لحظه با اشاره به خبرنگار خبرگزاری فارس بیان کرد: شما چرا رقم قیمت دلار را ۴ هزار تومان اعلام کردید می‌گفتید ۵ هزار تومان باید اعلام کنید شما در مقابل چه کسی موضع دارید، آن‌ها که قیمت دلار را بالا می‌برند یا ما که طرف مردم را گرفته‌ایم موضع ما مشخص است شما موضع خود را بگویید.

تولید اورانیوم ۲۰ درصد برای ایران به صرفه نیست

رییس جمهور گفت: ما طبق مقررات آژانس از کشورهای عضو درخواست کردیم که سوخت اورانیوم ۲۰ درصد را در اختیار ما قرار دهند اما آن‌ها قبول نکردند ما اصرار کردیم و باز آن‌ها قبول نکردند ما پیشنهاد دادیم که سوخت سه درصدی بدهیم و آن‌ها به ما اورانیوم ۲۰ درصدی بدهند این شرایط را نیز نپذیرفتند.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار رادیو ایران مبنی بر محقق شدن شاخص‌های اقتصادی هدفگذاری شده همچون نرخ تورم، بیکاری و... توسط دولت اظهار داشت: تا به حال ۴برنامه درکشور اجرا شده است که سه برنامه اول به طور متوسط کمتر از ۶۵ درصد محقق شده است در برنامه چهارم به طور متوسط بیش از ۸۰ درصد از آن اجرا شد که موفقیت بزرگی بود تلاشمان این است که اهداف برنامه پنجم محقق شود. در سال اول برنامه رشد نزدیک به شش درصد داشتیم اصلاح ساختار‌ها شروع شده است فشار ارزی موقت است و در ‌‌‌نهایت این سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس دولت دهم در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری نمنا مبنی بر وجه تمایز شیوه مدیریت او با دیگران گفت: تلاش ما برای یافتن راه حل مشترکی است تا عدالت جهانی محقق شود ما تلاش داریم تا ساختار سازمان ملل را اصلاح کنیم. برای پیشبرد این هدف نیازمند ساختارسازی هستیم و باید با گفتگوهایی که در این زمینه با دیگر اعضای جنبش عدم تعهد داریم برنامه‌های آینده را محقق کنیم.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به مدیرمسئول آسیا مبنی براینکه بی‌ثباتی فضای اقتصادی و گرانی به چه مرحله‌ای خواهد رسید و دولت چه برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته است گفت: کاری که باید در بودجه انجام می‌شده انجام شده است بودجه ۱۷۵ میلیارد تومانی روی بودجه ۹۵ میلیارد تومانی بسته شده است این کار بزرگی است ما حتی هزینه‌های درمانی کارمندان را از محل همین بودجه پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: ما کار را جلو می‌بریم و هزینه‌ها را کاهش دادیم امیدواریم که بتوانیم فضای عمومی بازار ارز را متعادل کنیم.

احمدی‌نژاد ضمن اشاره به قیمت نفت اوپک و تاثیر پیچیده و متفاوت آن بر قیمت‌های داخلی اظهار داشت: معلوم نیست که چه کسی سود می‌برد و چه کسی ضرر می‌کند اما تلاطم در بازار داخلی می‌تواند متاثر از بازارهای جهانی متلاطم باشد ما به ظاهر می‌خواهیم که قیمت نفت بالا برود اما بالا رفتن قیمت نفت لزوما به نفع ما نیست اگر افزایش قیمت نفت سبب افزایش قیمت کالاهای وارداتی نشود و نفت از سلطه سیاسی خارج گردد و نظام عرضه و تقاضای واقعی برپا شود می‌توانیم بگوییم که بازار و فضای عمومی را به تعادل رساندیم.

احمدی‌نژاد ضمن اشاره به چگونگی تولید اورانیوم ۲۰درصد به خبرنگاران گفت: ایران تولید ۲۰ درصدی اورانیوم را قطع خواهد کرد اگر کشورهای دیگر در تهیه سوخت به ایران کمک کنند. اورانیوم ۲۰ درصد برای ساخت رادیو دارو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به هیچ کار دیگری نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: ما طبق مقررات آژانس از کشورهای عضو درخواست کردیم که سوخت اورانیوم ۲۰ درصد را در اختیار ما قرار دهند اما آن‌ها قبول نکردند ما اصرار کردیم و باز آن‌ها قبول نکردند ما پیشنهاد دادیم که سوخت سه درصدی بدهیم و آن‌ها به ما اورانیوم ۲۰ درصدی بدهند این شرایط را نیز نپذیرفتند.

وی با اشاره به هزینه بالای تولید اورانیوم ۲۰ درصد تصریح کرد: ما خودمان اورانیوم ۲۰ درصد تولید کردیم و این در حالی است که هزینه آن بسیار بالا است تاکنون کسی اعلام نکرده که سوخت در اختیار ما قرار می‌دهد هر وقت کسی اعلام کند ما نیز قبول می‌کنیم.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز