خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد:

شركت‌های نفتی خارجی 8 سال قبل هزینه‌های سیاسی به ایران تحمیل می‌كردند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۲۰

8 سال قبل و در اوایل کار دولت نهم شرکت‌های نفتی خارجی فعال در ایران با بد اخلاقی کار را به این خیال که صنعت نفت ایران متوقف شود، رها کردند/جزیره قشم در آینده نزدیک به یکی از مناطق بزرگ نفتی و گازی کشور تبدیل خواهد شد.

رییس‌جمهور با اشاره به بد اخلاقی شرکت‌های فعال در عرصه نفت کشور و خروج آنها از این عرصه در 8 سال گذشته گفت: به همت متخصصان و کارگران صنعت نفت امروز می‌توان ادعا کرد که بخش عمده این صنعت بعد از 100 سال از آغاز آن در کشور به دست خودِ ملت ایران اداره می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از 3 پروژه عمرانی و زیربنایی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید ایران را با دست، همت و توان ایرانی ساخت و این شدنی است، اظهار داشت: 8 سال قبل و در اوایل کار دولت نهم شرکت‌های نفتی خارجی فعال در ایران با بد اخلاقی کار را به این خیال که صنعت نفت ایران متوقف شود، رها کردند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه حداکثر سرمایه‌گذاری سالیانه این شرکت‌ها در ایران کمتر از 1.5 میلیارد دلار بود، افزود: این شرکت‌ها گمان می‌کردند نفت ایران ارث پدری آنهاست و ادعای شراکت در این ثروت خدادادی ملت ایران را داشتند و به بهانه سرمایه‌گذاری علاوه بر منت گذاشتن و تحمیل هزینه‌های سیاسی به ایران، بخش عمده عایدات نفت را نیز متعلق به خودشان می‌دانستند.

دكتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: امروز به همت متخصصان و کارگران صنعت نفت کشور، تقریباً همه کارهای صنعت نفت کشور به دست متخصصان داخلی انجام می‌شود و هر ساله به طور متوسط 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در 8 سال گذشته در صنعت نفت کشور صورت گرفته است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: البته همین حالا هم تعدادی از شرکتهای خارجی در صنعت نفت کشور فعال هستند اما در شرایطی برابر و بدون منت گذاری‌های سیاسی و همه اینها نشانه عظمت، توانایی و شکوفایی استعدادهای ملت ایران است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز سرعت رشد ایران بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: دلیل عصبانیت بدخواهان و دشمنان ملت ایران و بد اخلاقی های آنان علیه این ملت نیز همین سرعت رشد و پیشرفت این ملت است و اگر این ملت در جا می‌زد، دیگر دلیلی برای فشار وارد کردن به آن وجود نداشت.

رییس‌جمهور گفت: خدا را شاکریم که امروز مسیر حرکت ملت ایران رو به جلو است و اگر چه دشمنان شرایط را بر ملت ایران سخت کرده‌اند اما عظمت ملت ایران بر همه سختی‌ها غلبه خواهد کرد؛ چرا که ایرانیان یک ملت بزرگ با 7 هزار سال سابقه تمدنی درخشان هستند.

دكتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: ملت ایران با سابقه‌ترین ملت تاریخ و با فرهنگ‌ترین و تمدن‌سازترین، هوشمندترین و آگاه‌ترین مردم را دارد و اگر قرار باشد روزی در آینده جهان، همه دنیا سرشار از عشق، کرامت و انسانیت در سایه توحید و عدالت باشد و خبری از فقر و ذلت نباشد نقش ملت ایران در شکل‌گیری آن یگانه و به عنوان الگو و پیشگام می‌باشد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: نفت منطقه‌ی هنگام، بسیار با کیفیت بوده و کاری که در این محور انجام شد بسیار بزرگ و ارزشمند است.

دكتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت تولید میدان نفتی هنگام، در دل دریا و در منطقه‌ای که سرعت حجم عظیمی از آب به 2.5 متر در ثانیه بالغ می‌شود حفاری صورت گرفته و تاسیسات استخراج و انتقال نفت و گاز نصب شده است که این از نظر فنی کاری بسیار بسیار پیچیده و بزرگ است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه لوله‌گذاری‌های انجام شده برای انتقال نفت و گاز تولیدی در این میدان تا بندر عباس، زیر بستر دریا انجام شده و پالایشگاه تصفیه و تولید گاز این میدان نیز در ‌آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

دكتر احمدی‌نژاد گفت: جزیره قشم در آینده نزدیک به یکی از مناطق بزرگ نفتی و گازی کشور تبدیل خواهد شد که هزاران شغل در کنار ثروت و آبادانی به مردم این جزیره و ملت ایران تقدیم خواهد کرد.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به طرح افزایش ظرفیت معدنی و صنعتی اسکله منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و نیز بهره‌برداری از حوضچه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های بسیار بزرگ اظهار داشت: ساخت این پروژه‌ها نیز از نظر تخصصی و فنی بسیار پیشرفته است و گام بزرگی در مسیر خود اتکایی و پیشرفت ملت ایران به حساب می‌آید. ارزش پروژه‌هایی که امروز در هرمزگان به بهره‌برداری رسید بیش از 2 هزار و 200 هزار تومان می‌باشد.

دكتر احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود مردم استان هرمزگان را مردمی نجیب، مومن، با صفا، انقلابی، دوست داشتنی و مرزبانانی امین برای فرهنگ و استقلال ایران توصیف کرد و گفت: این مردم با زحمت و تلاش خستگی ناپذیر از دل دریا، دشت و صحرا ضمن کسب حلال به دنبال آبادانی و عزت آفرینی برای کشور هستند.

در این مراسم دکتر احمدی‌نژاد از مهندس کاویانی، مدیر اجرای پروژه حوضچه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های اقیانوس‌پیما، با اهدای لوح تقدیر کرد.

همچنین مردم استان هرمزگان به پاس 21 سفر دکتر احمدی‌نژاد به این استان، با اهدای یک جزء کلام‌‌الله مجید و تقدیرنامه از وی تقدیر و تجلیل کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز