خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن:

اراده و خودباوری، عنصر و عامل اصلی در تحقق قهرمانی و موفقیت است

خوشبختانه طی سالهای اخیر پیشرفت‌های خوبی در ورزش کشور به دست آمده و بسیاری از مربیان و ورزشکاران خود را در سطح اول دنیا باور کردند و به آن دست یافتند.

رییس جمهور گفت: عنصر و عامل اصلی برای تحقق میزان قهرمانی و موفقیت یک فرد یا یک ملت خود آن‌ها و به اندازه‌ای است که خود را در آن سطح باور دارند؛ اگر کسی خود را در بالا‌ترین سطح از اقدامات و فعالیت‌ها باور داشته باشد، به طور حتم به آن دست پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن (کاروان دلوار) با اشاره به اینکه تمایل عمومی همه انسان‌ها به سمت قهرمانی بوده وعلاقمند هستند که به قله‌های پیشرفت دست پیدا کرده و در عرصه‌های مختلف علم، اقتصاد، فرهنگ، پزشکی، هنر و سایر زمینه‌ها قهرمان باشند، اظهار داشت: عنصر و عامل اصلی برای تحقق میزان قهرمانی و موفقیت یک فرد یا یک ملت خود آن‌ها و به اندازه‌ای است که خود را در آن سطح باور دارند؛ اگر کسی خود را در بالا‌ترین سطح از اقدامات و فعالیت‌ها باور داشته باشد، به طور حتم به آن دست پیدا خواهد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه شرایط و امکانات بیرونی همگی در تسخیر خواست و اراده انسان قرار دارد، گفت: در عرصه‌های مختلف ورزشی اگر کسی به اوج قله‌های موفقیت برسد، نه تنها خودش شادمان می‌شود، بلکه بواسطه آن یک ملت احساس قهرمانی کرده و نشاط، انگیزه و امید به دست خواهد آورد.

احمدی‌نژاد قهرمانی‌های ورزشی را نشان دهنده سطحی دانست که یک ملت خود را در آن باور کرده و تصریح کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر پیشرفت‌های خوبی در ورزش کشور به دست آمده و بسیاری از مربیان و ورزشکاران خود را در سطح اول دنیا باور کردند و به آن دست یافتند.

رییس جمهور با اشاره به موفقیت‌های بدست آمده در کشتی، والیبال و وزنه برداری و اینکه امروز در این رشته‌ها در بالا‌ترین سطح قرار داریم، تصریح کرد: مربیان و ورزشکاران دیگر رشته‌ها نیز باید خود را در بالا‌ترین سطوح باور کنند، چرا که مطمئناً در سایر رشته‌ها نیز توان آن وجود دارد که به رتبه‌های بالا برسیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم فراهم کردن تجهیزات خاص و مناسب برای ورزشکاران معلول و جانباز کشور، خاطر نشان کرد: اما فرا‌تر از تجهیزات باور و اراده است که باید برای قرار گرفتن بر قله‌ها در میان ورزشکاران باشد؛ زمانی که تصمیم گرفتیم در المپیک آسیایی در رده چهارم قرار بگیریم، بسیاری دستیابی به آن را باور نمی‌کردند اما ما توانستیم به رده چهارم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو سال دیگر مسابقات آسیایی پیش روی ورزشکاران ما قرار دارد، افزود: نمی‌گویم که در این مسابقات باید مقام اول را به دست بیاوریم اما می‌توانیم به مقام دوم آسیا برسیم و این شدنی است؛ ما باید هدف‌گیری خود را در آسیا در بالا‌ترین سطح قرار دهیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: باید برای حضور گسترده و موفق‌تر ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی ورزشی برنامه ریزی کنیم و دولت در این مسیر پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

رییس جمهور تاکید کرد: کسب مقام‌های بالا و قهرمانی باعث به وجود آمدن عزت، باور، احساس شوق و زیبایی‌های عاطفی خاصی در میان ملت می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به کسب رتبه هفدهم در رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: انتظار اینست که ورزشکاران معلول و جانباز کشور در پارالمپیک آینده این رتبه را به رده زیر ۸ برسانند.

رییس جمهور با بیان اینکه نام و پرچم ایران اسلامی باید همیشه در دنیا در حال اهتزاز باشد، خاطرنشان کرد: نباید برای حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت‌ها محدودیتی قائل شویم و در تمامی رشته‌های ورزشی باید ورزشکاران تلاش کنن تا سهمیه ورود به المپیک را بدست آورند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر توجه ویژه به ورزش بانوان در جهت تقویت حضور آنان در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک، گفت: البته وقار و بزرگواری زنان این سرزمین اجازه نمی‌دهد تا در برخی از رشته‌ها با شرایطی که وجود دارد، در صحنه حضور پیداکنند اما تعداد این رشته‌ها محدود بوده و بانوان ما می‌توانند در بسیاری از رشته‌ها همچون والیبال، بسکتبال، هندبال و غیره حضور پیدا کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اعطای نشان لیاقت به دو تن از مربیان ورزش کشور، آن را اقدامی نمادین توصیف کردو اظهار داشت: این عزیزان نمایندگی تمام دست‌اندرکاران و مربیان را بر عهده داشتند؛ در حقیقت اعطای این نشان نماد تشکر ملت از تمام دست‌اندرکاران و دلسوزان ورزش کشور است که بر اساس قانون اساسی باید توسط رییس جمهور به عنوان نماینده ملت به آنان اعطا شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به ضرورت هدفگذاری برای رسیدن به بالا‌ترین سطوح در زمینه‌های مختلف ورزشی، گفت: همه کسانی که در محیط ورزش موثرند اعم از سرپرستان‌، رسانه‌ها، مربیان، کار‌شناسان، مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند تا ورزشکاران بتوانند با تمام قدرت در صحنه‌ها حضور پیدا کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه حاشیه سازی‌های بی‌جهت نباید انرژی‌ها را مصروف خود کند، افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که ورزشکاران کشور در لحظه به لحظه حضور خود در آوردگاه‌های ورزشی هیچ دغدغه‌ای نداشته و حس کند که اراده ۷۵میلیون ایرانی پشت سر او قرار دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی چالش‌ها، موانع و مشکلات ایجاد شده از سوی دشمنان گذرا و مقطعی هستند، تصریح کرد: ملت ایران رودخانه جاری در تاریخ بوده و مطمئناً آینده درخشان از آن ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با اشاره به استعدادهای بی‌کران ملت ایران، گفت: ‌اقیانوس ملت ایران بی‌پایان بوده و هیچ قله‌ای برای آن دست‌نیافتنی نیست و باید تلاش کنیم تا حقیقت این ملت صیقل خورده و خود را در جهان نشان دهد.

پیش از سخنان رییس جمهور، عباسی وزیر ورزش و جوانان و نیز رییس فدراسیون معلولین و جانبازان گزارشی از حضور ورزشکاران معلول، جانباز و نابینای کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن ارائه کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز