خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار قربانقلی بردی محمد اف:

روابط ایران و تركمنستان توسعه می‌یابد

کد خبر : ۹۴۳۹۸

سید حسن روحانی با ابراز قدردانی از حضور رییس‌جمهوری ترکمنستان در مراسم تحلیف، این حضور را نشانه اراده قوی و خواست دولت و ملت ترکمنستان برای حفظ و توسعه بیش از پیش روابط دو کشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی در دیدار قربانقلی بردی محمد اف، رییس جمهور ترکمنستان با وی به سوابق خوب و موثر دو کشور همسایه اشاره و تاکید کرد: روابط دو جانبه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

به گزارش ایلنا،سید حسن روحانی با ابراز قدردانی از حضور رییس‌جمهوری ترکمنستان در مراسم تحلیف، این حضور را نشانه اراده قوی و خواست دولت و ملت ترکمنستان برای حفظ و توسعه بیش از پیش روابط دو کشور دانست.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکمنستان، تکمیل خطوط راه آهن ایران– ترکمنستان و قزاقستان را بر توسعه روابط دو جانبه تاثیرگذار و موثر خواند.

قربانقلی محمد اف، رییس جمهوری ترکمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی و قدردانی از آقای روحانی به خاطر مواضع خوب ایشان در خصوص تقویت روابط و همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه منطقه‌ای با همسایگان تاکید کرد: ترکمنستان همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی حمایت خواهد کرد.

رییس جمهوری ترکمنستان در ادامه با اشاره به روابط خوب دو کشور خواستار توسعه هر چه بیشتر این روابط در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ویژه توسعه راه آهن و خطوط زمینی میان دو کشور شد.

بردی محمد اف رییس جمهوری ترکمنستان برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز