خبرگزاری کار ایران

سعیدلو خبر داد:

شرکت 51 کشور در سطح عالی اجلاس عدم تعهد

asdasd

محدودیت ترافیکی نخواهیم داشت/پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۴۵ الی ۱۵۰ هیات در این اجلاس حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها در تهران خبر داد که تاکنون ۵۱ کشور اعلام کردند که در حد رئیس جمهور، نخست وزیریا پادشاه یا معاون رئیس جمهور در این اجلاس شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی سعید لو در حاشیهٔ جلسهٔ هیات دولت با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران جهت هر چه باشکوه برگزار کردن این اجلاس گفت: مسائل محتوای این اجلاس آماده شده است و ما تلاش می‌کنیم که این اجلاس را در سطح مناسب و باشکوه برگزار کنیم.

وی همچنین خبر داد که سالن اصلی اجلاس آماده شده است.

سعیدلو با اشاره به برگزاری اجلاس در سطح کار‌شناسان و وزرای خارجه در سالن همایش‌های صدا و سیما ادامه داد: اجلاس سران نیز در تاریخ نهم و دهم شهریور ماه در سالن کنفرانس اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد کشورهای عضو این اجلاس گفت: ۱۲۰ کشور عضو ناظر و دائم این اجلاس هستند که از آن‌ها برای حضور در اجلاس دعوت شده است، از تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مهمان‌های ویژه نیز برای حضور دعوت شده است و ما پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۴۵ الی ۱۵۰ هیات در این اجلاس حضور پیدا کنند، البته ما هیات‌هایی داریم که تعداد افراد عضو آن زیاد هستند، مثلا کشور هند و برخی از هیات‌ها نیز در قالب اعضای ۵ نفره حضور پیدا می‌کنند. البته به غیر از کارشناسانشان.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها گفت: ما امکاناتمان را برای مهمانانی در حدود ۷ هزار به بالا آماده کرده‌ایم و در این ارتباط همه چیز مهیا شده است. محل‌های لازم برای اسکان این هیات‌ها آماده است.

وی همچنین به تعطیلی تهران در زمان برگزاری اجلاس اشاره کرد و با رد برخی از اخبار مبنی بر تغییر زمان تعطیلی تهران گفت: همانطور که قبلا گفته بودیم، تهران از روز سه شنبه هفته آینده تا شنبه هفته بعد تعطیل خواهد بود.

سعیدلو گفت: در این تعطیلی دستگاه‌های دولتی تعطیل خواهند بود. دستگاه‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند به فعالیت خود ادامه می‌دهند. و تهران حالت عادی خود را خواهد داشت.

وی همچنین با بیان این‌که ما محدودیت ترافیکی در این ایام نخواهیم داشت، افزود: ممکن است در زمان رفت و آمد هیات‌ها دقایقی خیابان‌ها بسته شود تا هیات‌ها عبور کنند، ولی محدودیت ترافیکی وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها با تاکید بر اینکه شهر تهران در این زمان حالت عادی خود را خواهد داشت و این تعطیلی برای راحتی مردم در نظر گرفته شده، اظهار داشت: بازار‌ها نیز در این زمان باز خواهند بود؛ چرا که برخی از هیات‌ها علاقمند هستند که به بازار بروند از بازار ایران دیدن کنند و خرید انجام دهند و یا از مکان‌های فرهنگی کشور بازدید کنند.

وی گفت: برخی از این هیات‌ها علاقه‌مند هستند که به شهرهایی چون مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز سفر کنند و برخی از آن‌ها نیز از پروژه‌های کشور احتمالا بازدید خواهند کرد.

وی همچنین گفت: زمان تعطیلات تغییر نکرده و این تعطیلات مصوبه دولت است.

سعید لو در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ۵۱ کشور تاکنون اعلام کردند که در حد رئیس جمهور، یا نخست وزیر یا پادشاه و یا معاون رئیس جمهور در این اجلاس شرکت خواهند کرد گفت: تا زمان برگزاری این اجلاس ممکن است تعداد این کشور‌ها زیاد‌تر شود.

وی همچنین گفت: ‌در حاشیهٔ برگزاری این اجلاس نمایشگاه فرهنگی از دستاوردهای فرهنگی کشور و همچنین نمایشگاه فناوری از فناوری‌های کشور جهت آشنایی هر چه بیشتر هیات‌ها با پیشرفت‌های کشورمان برگزار خواهد شد.

سعیدلو همچنین در مورد هزینه‌ای که در مورد این مهمان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: طبق عرف بین‌الملل تعداد محدودی از اعضای هیات‌ها که حدود ۵ الی ۶ نفر می‌شوند مه‌مان کشور میزبان هستند و بقیه اعضای هیات‌ها باید هزینه را خود بپردازند.

وی با بیان این‌که برگزاری اجلاس در تهران این زمینه را فراهم می‌کند که کشورهای مختلف با پیشرفتهای کشور ما و واقعیت‌های آن آشنا شود گفت: این موضوع در زمینهٔ علاقمندی آن‌ها به سرمایه‌گذاری در تهران نیز بسیار موثر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز