خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور:

باید قاره آسیا جایگاه خود را در سطح جهانی پیدا کند

کد خبر : ۹۴۵۹۳

معتقدیم توسعه روابط و مناسبات گسترده تهران – پکن منافع دو ملت را تضمین خواهد کرد.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران روابط و چین را رو به توسعه دانست و گفت: باید تلاش کنیم قاره آسیا جایگاه خود را در سطح جهانی پیدا کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی امروز (دوشنبه) در دیدار تساوی وو، وزیر فرهنگ چین با وی، نقش و موقعیت چین را در عرصه جهانی به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل مهم ارزیابی کرد و گفت: معتقدیم توسعه روابط و مناسبات گسترده تهران – پکن منافع دو ملت را تضمین خواهد کرد.

تساوی وو، وزیر فرهنگ چین نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم رییس‌جمهور کشور متبوعش برای دکتر روحانی گفت: ایران و پکن از فرهنگ و تمدن کهن و روابطی دیرینه برخوردارند می‌توانند در دنیای امروز نقش بسزایی ایفاء کنند.

وی همچنین جایگاه روابط دو کشور را در منطقه و جهان ممتاز توصیف و ابراز امیدواری کرد که در آینده روابط دو کشور در بالاترین سطح خود و منطقه و جهان برسد.

وزیر فرهنگ چین انرژی هسته‌ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: چین معتقد است گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل موضوع هسته‌ای ایران است نه تحریم‌ها و اعمال فشارها.

وزیر فرهنگ چین به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز