خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار با دبیر کل سازمان ملل در افغانستان:

ایران خود را بخشی از راه حل برون رفت افغانستان از مشکلات کنونی می‌داند

کد خبر : ۹۴۶۳۷

ایران آمادگی دارد در جهت حل مشکلات این کشور و مبارزه با مواد مخدر با سازمان ملل همکاری های خود را افزایش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان گفت: ایران هم در منطقه و هم در کشور افغانستان از ظرفیت و اثرگذاری عمیقی برخوردار است و می تواند نقش مثبتی در مسائل منطقه‌ای و بین المللی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز(دوشنبه) در دیدار یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران هم در منطقه و هم در کشور افغانستان از ظرفیت و اثرگذاری عمیقی برخوردار است و می تواند نقش مثبتی در مسائل منطقه‌ای و بین المللی ایفا کند.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: ایران خود را بخشی از راه حل برون رفت افغانستان از مشکلات کنونی می‌داند و آمادگی دارد در جهت حل مشکلات این کشور و مبارزه با مواد مخدر با سازمان ملل همکاری های خود را افزایش دهد.

یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان نیز در این دیدار ضمن تبریک برای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، به بخشی از سخنرانی رییس جمهور در مراسم تحلیف اشاره کرد و گفت: سخنان ایشان در خصوص وحدت، انسجام، بهبود وضعیت معیشتی مردم، مبارزه با فقر و احترام متقابل از مهمترین مسائل اصولی و بنیادی است که بسیار تاثیر گذار بود.

وی با تاکید براینکه سازمان ملل متحد آمادگی دارد با جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل مسائل افغانستان و منطقه همکاری کند گفت: ظرفیت ایران در حل مشکلات سوریه،افغانستان و دیگر مسائل منطقه بسیار بالاست و می تواند نقش موثری در بهبود اوضاع منطقه ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز