خبرگزاری کار ایران

صالحی در جمع خبرنگاران؛

بیش از 100 کشور در اجلاس تهران شرکت می کنند

asdasd

بزودی از گروگان های ایرانی در لیبی خبرهای خوشی خواهد رسید/اسرائیل در جایگاهی نیست که بخواهد به ایران حمله کند.

صالحی: درباره وضعیت اتباع ایرانی در لیبی به زودی خبرهای خوبی اعلام می‌شود
علی اکبر صالحی گفت: درباره وضعیت اتباع ایرانی در لیبی به زودی خبرهای خوبی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اتباع ایرانی در سوریه و لیبی، اظهار کرد: تماسی با نخست‌وزیر قطر داشتم و در مکه نیز با وی صحبت مفصلی کردم.

صالحی افزود: دو سه روز پیش نیز با وزیر امور خارجه لیبی صحبت کردم و امیدوارم در ارتباط با لیبی در آینده نزدیک خبرهای خوبی بشنویم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مطرح شده اخضر ابراهیمی تمایل دارد در مورد سوریه با مقامات ایران گفت‌وگو کند، آیا درخواستی در این خصوص شده یا خیر؟ گفت: فعلا درخواست رسمی مطرح نشده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که اگر اخضر ابراهیمی در مورد سوریه درخواست گفت‌وگو با مقامات ایرانی را داشته باشد شما استقبال می‌کنید که صالحی با تایید این موضوع گفت: استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه در مورد اجلاس غیرمتعهد‌ها نیز گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ و اندی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و قریب به ۳۰ کشور در حد روسای‌ جمهور، ‌ نخست‌وزیر و معاون رییس‌جمهور هستند که رقم بسیار خوبی است و امیدواریم با استقبال خوبی که شده، شاهد یک نشست موفقیت‌آمیز باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام آمادگی کرده که به این اجلاس می‌‌آید. این نشست بین‌المللی است و نباید تصور شود که در این نشست میزبان می‌خواهد فعال مایشاع باشد، میزبانی آن با ایران است ولی نشستی بین‌المللی است و کشور‌ها در چارچوب اصول بین‌المللی دعوت شده‌اند بنابراین در چارچوب اصول مطرح شده این جنبش مدیریت می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: وقتی کشوری ریاست جنبش را عهده‌دار می‌شود برای سه سال اداره جنبش را از نظر تشکیلاتی بر عهده می‌گیرد.

خبرنگار دیگری با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به ایران از وزیر امور خارجه خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: کشور ما بیدار و هوشیار است. ما هر تهدید جزئی را جدی می‌گیریم و آمادگی لازم را برای پاسخگویی به هر تهدیدی در خود ایجاد می‌کنیم اما این بدان مفهوم نیست که این تهدید‌ها جدی باشد.

صالحی افزود: وظیفه ما این است که این تهدیدات را جدی بگیریم، اما اسرائیل در جایگاهی نیست که بخواهد چنین کاری کند. اگر واقعا می‌خواست چنین اقدامی انجام دهد اینقدر داد و فریاد نمی‌کرد و این امر بیشتر جنبه روانی و تبلیغاتی دارد. اسرائیل در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه آنطور بی‌آبرو شد، چطور می‌خواهد کشور ایران با این عظمت را تهدید کند؟ این موضوع نشان می‌دهد که این تهدیدات بی‌مبناست، اما به این مفهوم نیست که ما تهدیدات را جدی نگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز