خبرگزاری کار ایران

گزارش تازه بانک مرکزی از قیمت کالاها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۶

در هفته اول شهریور ماه لبنیات، برنج، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر نسبت به دوره مشابه ماع قبل به ترتیب 6.1 درصد، 2درصد، 2.1درصد،سه دهم درصد، 4.3درصد و 1.4 درصد گرانتر شده است.

 براساس گزارش رسمی بانک مرکزی قیمت چای در هفته اول شهریور ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 100 درصد گران شد و تخم مرغ رکورد افزایش یک ماهه قیمت را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ایلنا، براساس گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 8 شهریور ماه 92، قیمت تخم مرغ نسبت به دوره مشابه ماه قبل رشد 17.4 درصدی را تجربه کرد.

براساس این گزارش، در هفته اول شهریور ماه لبنیات، برنج، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر نسبت به دوره مشابه ماع قبل به ترتیب 6.1 درصد، 2درصد، 2.1درصد،سه دهم درصد، 4.3درصد و 1.4 درصد گرانتر شده است.

براساس آمار بانک مرکزی، در هفته مورد بررسی بهای برنج داخلی ثابت مانده اما نرخ برنج داخله درج دو یک درصد یک دهم درصد گرانتر شده ولی در گروه حبوب، بهای لوبیای سفید تغییری نیافته اما نرخ لوبیای قرمز دو دهم درصد گرانتر شده و در مجموع بهای سایر اقلام این گروه بین 0.2درصد تا 1.2 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است، گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که نرخ اقلام مورد بررسی بین 18 تا 100درصد گرانتر شده است تا جایی که قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، حبوب، میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی در هفته منتهی به 8 شهریور امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب 17.5 درصد، 73.6درصد، 69.8 درصد، 88.2درصد،40.4 درصد،80.7درصد، 39.9 درصد، 12.6 درصد،41.1 درصد، 98.3 درصد و 57.7 درصد گرانتر شده است تا جایی که چایی با افزایش 98.3 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز