خبرگزاری کار ایران

بانك مركزی بخشنامه كرد:

ممنوعیت پرداخت ریال به جای ارز به سپرده گذاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۶

بانك مركزی اعلام كرده كه سود متعلق به حساب های سرمایه گذاری مدت دار به صورت ارزی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

  بانک مرکزی از تسهیلات جدید برای دارندگان حواله‌های ارزی، پرداخت سود حساب‌های سرمایه‌گذاری ارزی با ارز،اختصاص ارز به دانشجویان غیربورسیه فوق لیسانس به بالا و مسافران خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی،این بانک با صدور بخشنامه‌‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: دارندگان حواله ‌های وارده ارزی با منشا خارجی نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کرده وعلاوه بر برخورداری از مزایای پیش‌بینی شده، از محل حساب مذبور جهت حواله ارز به خارج کشور‌، با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه، برای واردات کالا و خدمات نیز اقدام کنند و منابع آن هم از محل منابع بانک عامل تامین خواهد شد.

براساس این گزارش مقرر شده تا سود متعلقه به حساب‌های سرمایه‌گذاری ارزی مدت‌دار به صورت ارزی محاسبه و‌ پرداخت خواهد شد.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد:این بانک‌ با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد: دارندگان‌ارز‌ (اسکناس) می‌توانند ضمن مراجعه به بانک‌های عامل در قالب سپرده‌های قرض‌الحسنه‌(پس‌انداز و جاری) و سرمایه‌گذاری‌(مدت دار)، نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کنند.

لازم به ذکر است چنانچه متقاضی خواهان دریافت سود متعلقه یا بخشی از سپرده مفتوحه بوده یا قصد انسداد حساب را داشته باشد، بانک عامل مکلف است عین ارز وصول شده یا معادل آن به سایر ارزهای جهان (با موافقت متقاضی)‌ را به صورت نقدی (اسکناس) از محل منابع ارزی بانک عامل تامین و به صاحب حساب پرداخت کند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: اخذ هرگونه تعهد توسط بانک عامل از دارندگان حساب مبنی بر پرداخت ارز در حد مقدورات و یا معادل آن به ریال جهت افتتاح حساب ممنوع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز