خبرگزاری کار ایران

رییس پیشین سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با ایلنا:

عدم ایجاد فضای کسب و کار،عامل ناكامی در واگذاری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰

مدل چینی که همزمان با آزادسازی قیمت‌ها و سرمایه‌ها است می‌تواند مکمل مدل فعلی در حال اجرای کشور باشد.

رئیس پیشین سازمان خصوصی سازی کشور، علت ناکامی در واگذاری شرکت های دولتی و نیمه دولتی به بخش خصوصی طی سال های گذشته تاکنون را عدم ایجاد فضای کسب و کار و تولید با محوریت بخش خصوصی اعلام كرد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که باید برای واگذاری شرکت های دولتی و نیمه دولتی به بخش خصوصی فضای کسب و کار با محوریت بخش خصوصی ایجاد شود، اظهار داشت: در این زمینه مدل چینی که همزمان با آزادسازی قیمت‌ها و سرمایه ها است می تواند مکمل مدل فعلی در حال اجرای کشور باشد.

وی اظهار داشت: آنچه که کشور چین را به رشد و توسعه سوق داد، ایجاد فضای کسب و کار و بها دادن به بخش خصوصی همزمان با واگذاری شرکت های دولتی و نیمه دولتی بوده است.

معاون سابق وزارت اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه شرکت های واگذار شده یا به صورت رد دیون دولتی ارائه می‌شوند و یا به صورت شرکت هایی که تراز نامه سود و زیان آنها مشخص نیست، واگذار می شود.

رئیس سازمان پیشین خصوصی سازی کشور در خصوص علت عدم حضور شرکت های واگذار شده با توجه به رونق بورس در این بازار با نبود ترازنامه های شفاف در این شرکت ها و عدم نظارت بعد از واگذاری گفت: در این مورد شاخص ها مورد بررسی قرار نمی گیرند و همین امر عامل عدم حضور همین شرکت ها در بازار سهام هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز