خبرگزاری کار ایران

هشتمین المپیاد فرهنگی ورزشی ایثارگران شبکه بانکی به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۷

دكتر حسین عیوضلو در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد شبکه ایثارگران بانکی کشور گفت: برگزاری المپیاد ایثارگران شبکه بانکی کشور باعث زنده و پایدار نگهداشتن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در کشور می‏شود.

هشتمین المپیاد فرهنگی ورزشی ایثارگران شبکه بانکی کشور با سخنان دکتر عیوضلو عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران و تجلیل از قهرمانان رشته های مختلف به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در این دوره از رقابت ها كه با حضور 260 ایثارگر و جانباز از یازده بانك دولتی كشور در 9 رشته ورزشی و فرهنگی در آبان سال‌جاری در بابلسر مازندران برگزار شد بانك كشاورزی با كسب 8 مدال، بیشترین مدال‌ها را از آن خود كرد.

بانك ملی ایران نیز توانست در میان بانك‌ها در سه رشته ورزشی بیشترین مدال‌های طلا و رتبه اول را از آن خود كند.

در این دوره از مسابقات شركت‌كنندگان در رشته های فرهنگی شامل تلاوت، حفظ و درك مفاهیم قرآن مجید و رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، شنا، دو و میدانی، تنیس روی میز، كاراته و شطرنج با هم به رقابت پرداختند.

بانك توسعه صادرات ایران به عنوان میزبان این دوره از مسابقات، در رشته های فرهنگی و مسابقات قرآنی موفق به كسب دو مدال برای رتبه های اول و سوم شد. همچنین در مسابقه شنای 25 متر كه میان جانبازان قطع عضو انجام شد سید مجتبی حسینی از بانك توسعه صادرات ایران توانست مدال طلا این رقابت ورزشی را از آن خود كند.

ایثارگری، ابلاغ پیام رشادت و ایثار شهدا است

دكتر حسین عیوضلو در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد شبکه ایثارگران بانکی کشور گفت: برگزاری المپیاد ایثارگران شبکه بانکی کشور باعث زنده و پایدار نگهداشتن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در کشور می‏شود.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات تاکید کرد: فرهنگ ایثار، بسیج و شهادت یک فرهنگ مردمی است و باید همه ما کمک کنیم تا این فرهنگ در جامعه گسترش یابد، چراکه ایثار یعنی عطا کردن و آبرو و جان دیگران را بر آبرو و جان خود مقدم دانستن و اگر به این درجه از آگاهی برسیم، راه کمال‌جویی را به انتها رسانده‏ایم که بالاترین مقام نزد خداوند است.

وی با بیان اینکه «راه خدا این است که به سمت کمالجویی برویم و کمال‏گونه شویم»، ادامه داد: گفته می‏شود شهید قلب تاریخ است. این به چه معنی است و رمز ماندگاری شهدا در چیست؟

وی افزود: به نظر من ایثارگری ابلاغ پیام رشادت و ایثار شهداست و همه ما وظیفه داریم این پیام را منتقل کنیم. تمسک به اسلام نیز در این راه برای ما از همه چیز مهمتر است؛ یعنی ثقلین و عترت پیامبر.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات با تاکید بر اینکه «منبع اصلی حقیقت‏شناسی ما، کتاب خدا و راه پیامبر (ص) است»، اظهار داشت: برای رسیدن به کمال باید دعوت خدا و پیامبرش را اجابت کنیم و مهمترین اقدام این است که دستورات قرآن را بشناسیم و به آن عمل کنیم، ولی متاسفانه دیده‏ایم حتی گاهی اوقات قرآن نیز مهجور می‏افتد و برخی از آن غافل می‏شوند که باید بهره بیشتری از این مصحف نور ببریم تا ضلالت‏های زندگی و وجودمان از بین برود و سراسر نور شویم.

دكتر عیوضلو گفت: بر اساس سنن الهی باید از ایثار و ایثارگران پاسداری و تجلیل کنیم و قدر آنان را بدانیم، چراکه این کمترین کاری است که می‏توان برای آنها انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر باید همه ما وظایف‌مان را بشناسیم و قدر این قشر ارزشمند را بدانیم. این افراد روزی جان و مال و زندگی خود را فدای وطن کرده‏اند و امروز ما باید در حد توانمان شرایطی را فراهم کنیم تا بخش ناچیزی از آن سختی‏ها جبران شود، هر چند من می‏دانم آنها بدون هیچ چشمداشتی به جبهه رفته‏اند، ولی امروز ما وظیفه‏ داریم از آنان قدردانی کرده و به وظیفه‏مان عمل کنیم.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات، تمسک به پیامبر عظیم‏الشان اسلام و پیروی از ولایت فقیه را کشتی نجات و پیروزی‏بخش مردم به ویژه ایثارگران دانست و تصریح‏کرد: هر کسی در این کشتی بنشیند نجات می‏یابد و هرکس رویگردانی کند نابود می‏شود.

دكتر عیوضلو در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: همه ما مسئولیت داریم دانش و آگاهی‏مان را زیاد کنیم. نباید فقط به نمادها اکتفا کنیم بلکه باید نسبت به محیط اطرافمان شناخت پیدا کنیم تا پیرو واقعی پرچمدار کربلا باشیم.

وی اظهار داشت: همه ما مسئولیم تا انتخاب‏های خوبی داشته باشیم. پیامبر اکرم(ص) نیز به مکارم اخلاق توجه زیادی داشتند. یکی از بهترین ویژگی‏های ایشان نیز خوش رفتاری بود که باعث تحمل مشکلات و تزریق آرامش به جامعه می‏شد. جوانان ما نیز امروز مشکلات زیادی دارند که ما باید بتوانیم برای آنها راهکار ارایه کنیم و این کار با طهارت و طراوت روح امکانپذیر است.

دكتر عیوضلو تاکید کرد: باید راه کمالجویی برای شناخت سنت‏های الهی را ادامه دهیم و اگر مشکلی نیز در مسیر ما به وجود آمد همه پاسخگو باشیم و برای رفع آن جهادگونه بکوشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز