خبرگزاری کار ایران

مذاکره بی‌نتیجه وزرای منطقه یورو درباره بحران مالی یونان

کد خبر : ۲۲۵۶۵

قرار است دوشنبه هفته آینده گفت‌و‌گو‌ها از سر گرفته شود و احتمالا این بار وزرای ۱۷ کشور اروپایی برای به تعویق انداختن اعطای کمک مالی ۳۱ میلیارد یورویی به دولت آتن تصمیم می‌گیرند.

وزرای اقتصاد و دارایی منطقه یورو، پس از ۱۲ ساعت گفت‌و‌گو بر سر حل بحران مالی یونان بی‌نتیجه از پای میز مذاکره برخاستند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، قرار است دوشنبه هفته آینده گفت‌و‌گو‌ها از سر گرفته شود و احتمالا این بار وزرای ۱۷ کشور اروپایی برای به تعویق انداختن اعطای کمک مالی ۳۱ میلیارد یورویی به دولت آتن تصمیم می‌گیرند.

«ژان کلود ژونکر» رئیس گروه یورو می‌گوید: «من کمی ناامیدم با این حال باید بگویم که مسائل فنی طبیعتی پیچیده دارند و برخی از محاسبات دقیق را می‌طلبد. این کار در روزهای آتی صورت می‌پذیرد.»

بدهی یونان در حال حاضر با ۱۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برابری می‌کند. صندوق بین المللی پول خواستار کاهش این میزان به ۱۲۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ میلادی است. اعضای منطقه یورو در صورت توافق بر سر این امر باید از بخشی از وام خود به یونان چشم پوشی کنند.

وزرای اقتصاد و دارایی منطقه یورو می‌گویند که باید به یونان دو سال بیشتر از ضرب الاجل تعیین شده فرصت داده شود.

بنا بر این گزارش، اگر توافقی حاصل می‌شد، یونان می‌بایست ابتدای ماه دسامبر کمک مالی دریافت می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز