خبرگزاری کار ایران

افشاگری فرزین به ایلنا در مورد تأخیر در پرداخت یارانه ها:

عدم پرداخت پول به موقع از سوی دستگاه های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۶

تاخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی به دلیل آن است که در برخی ماه‌ها در دریافت این پول‌ها با تاخیراتی روبرو هستیم و با توجه به این‌که پول نقد است در جذب آن‌ها مشکلاتی ایجاد می‌شود و در نتیجه چندین روز به تاخیر می‌افتد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی، تأخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی را به طولانی شدن دریافت منابع هدفمندی از دستگاه های اجرایی نسبت داد و گفت: تاخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی به دلیل آن است که در برخی ماه‌ها در دریافت این پول‌ها با تاخیراتی روبرو هستیم و با توجه به این‌که پول نقد است در جذب آن‌ها مشکلاتی ایجاد می‌شود و در نتیجه چندین روز به تاخیر می‌افتد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فرزین در حاشیه برگزاری همایش ثروت ملی، توسعه پایدار صندوق توسعه ملی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر تأخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی طی ماه‌های اخیر و نزدیک شدن زمان پرداخت آن به پایان ماه باعث شده این موضوع مطرح شود که دولت قصد دارد یک ماه یارانه نقدی را پرداخت نکند، گفت: خیر. چنین مسئله‌ای مطرح نیست. اما منابع قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در طول ماه باید از دستگاه‌های مجری گرفته شود و به مردم پرداخت شود.
وی تاکید کرد: یارانه نقدی طبق روال پرداخت می شود و هیج مشکلی وجود ندارد و دولت همچنان یارانه نقدی پرداخت می‌کند.
دبیر کارگروه طرح تحولات بانکی از برگزاری همایش سالگرد هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال جاری خبر داد و عنوان کرد که گزارشی از عملکرد یک ساله اجرای قانون، آثار و نتایج این طرح بزرگ ملی به مردم ارائه خواهد شد
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر بر موجودی صندوق توسعه ملی گفت: نوسانات نرخ ارز ربطی به منابع صندوق توسعه ملی ندارد چرا که صندوق توسعه ملی درآمد خود را از طریق فروش نفت کسب می‌کند.
فرزین افزود: 23 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت توسط بانک مرکزی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و موجودی صندوق ارتباطی به قیمت ریالی ارز در بازار ندارد.
وی در مورد بررسی وضعیت صندوق توسعه ملی که در حال برسی در مجلس بود گفت: این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و در آنجا در حال بررسی است.معمولا صندوق های توسعه ملی به این شکل مدیریت می شوند که قوانین شان را دولت ها نوشته و اسانامه برای آنها تعیین می کنند و این صندوق ها معمولا به صورت مستقل هستند.
فرزین درباره نوسانات ارز اظهار داشت: موجودی صندوق ربطی به نوسانات ارزی ندارد.و صندوق از محل فروش نفت موجودی خود را به صورت ارز تأمین می کند.
سخنگوی طرح تحول اقتصادی در پرسش دیگر ایلنا مبنی بر این که گردش اقتصادی دو سال گذشته صندوق چه میزان بوده است، ÷اسخی ارائه نداد و به تشریح عملکرد صندوق پرداخت که بارها آن را تکرار کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز