خبرگزاری کار ایران

بودجه/ مهدی تقوی در گفت و گو با ایلنا:

افزایش نرخ مالیات در بودجه ۹۲ راهبرد مناسبی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۵۹

مساله درآمدهای مالیاتی به طور جدی باید در نظر گرفته شود زیرا برای ضربه نخوردن به تولید داخل افزایش نرخ مالیات چالش برانگیز است به همین جهت باید مساله کسب حداکثری کسب مالیات موجود در نظر گرفته شود.

مهدی تقوی کار‌شناس اقتصادی با اعلام اینکه بودجه ۹۲ مانند سایر بودجه‌های سنواتی گذشته به طور قطعی با کسری مواجه خواهد شد گفت: تحریم‌های نفتی شدید غرب علیه ایران تاثیر عمیقی در میزان در آمدهای کشور گذاشته است و این تاثیر در سال ۹۱ مشهود بود.

مهدی تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه افزایش نرخ مالیات برای جبران کمبود درآمدهای نفتی در بودجه ۹۲ راهبرد مناسبی نیست، گفت: مساله درآمدهای مالیاتی به طور جدی باید در نظر گرفته شود زیرا برای ضربه نخوردن به تولید داخل افزایش نرخ مالیات چالش برانگیز است به همین جهت باید مساله کسب حداکثری کسب مالیات موجود در نظر گرفته شود.

به گفته وی رویکرد اصلاح نگرش مالیاتی در بودجه ۹۲ یکی از مسائل مهمی است که باید ضمن رعایت وضعیت اقتصادی کشور که با رکود تورمی دست به گریبان است لحاظ شود.

تقوی همچنین تصریح کرد: سال ۹۲ به دلیل جابجایی دولت و بحث بوده بسیار مهم بوده و در واقع به دلیل اینکه دولت جدید باید با بودجه‌ای که دولت فعلی آن را تهیه کرده کار کند شاید نحوه پیش بینی‌های دولت در بحث درآمد‌ها و هزینه‌ها و حتی در روزهای انتخابات و بعد از آن محل بحث‌های چالشی زیادی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز