خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اختلال در نظام بانکی ۵ تا ۳۵درصد تولید ناخالص داخلی را متأثر می‌کند

نظارت عملیاتی بر بانک‌ها و موسسات بازار غیر متشکل پولی تشدید شد/ تمامی مصوبات شورای پول و اعتبار قابل اجرا است و در این زمینه بانک مرکزی نسبت به بانک‌های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون نظارت بانک مرکزی با بیان این‌که هر گونه تنش و اختلال در نظام بانکی ۵ تا ۳۵درصد تولید ناخالص داخلی را متأثر می‌کند، از تشدید نظارت عملیاتی بر بانک‌ها و موسسات بازار غیر متشکل پولی خبر داد.

ابراهیم درویشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: تمامی مصوبات شورای پول و اعتبار قابل اجراست و در این زمینه بانک مرکزی نسبت به بانک‌های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

درویشی در خصوص جریانات اخیر در مورد موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۰ قانون پولی کشور، بخش نظارت بانک مرکزی مسوول نظارت عالیه است و این نظارت براساس مصوبات شورای پول و اعتبار بوده و نظارت عملیاتی آن قابل اجراست لذا هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص غیر قابل برگشت خواهد بود.

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد منابع بانک‌ها مربوط به صاحبان بانک‌ها بوده، تصریح كرد:  ۹۰ درصد منابع بانك‌ها را سپرده‌های مردم را تشکیل می‌دهند بنابراین هرگونه اختلال در شبکه بانکی، سپرده‌گذاران را تحت تاثیر قرار می‌دهند. لذا بانک مرکزی باید بیش از پیش حافظ منافع سپرده گذاران باشد.

وی خاطرنشان كرد: هزینه بحران بانکی ۵ تا ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لذا بانک مرکزی نظارت خود را در این حوزه تشدید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز