خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهور خبرداد:

تجدید نظر در طرح آمایش سرزمین و توازن منطقه‌ای

کد خبر : ۳۲۲۲۳

حال تعامل و رایزنی با دستگاهها هستیم تا پیش نویس های مربوط به راهبردهای بخشی و استانی توسعه بلندمدت کشور را با رویکرد آمایش سرزمین جهت طرح و تصویب در شورای آمایش سرزمین تدوین کنیم.

معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: این معاونت قصد دارد ضمن تجدیدنظر و به روزرسانی آخرین مطالعات ملی آمایش سرزمین، رویکردهای آمایش سرزمین و توازن منطقه‌ای را با توجه به تحولات اساسی توزیع فعالیت و جمعیت در پهنه کشور در دولتهای نهم و دهم و با بهره گیری از دیدگاههای دستگاههای اجرایی کشور تدوین کند.

به گزارش ایلنا، داوود منظور که در جلسه شورای آمایش سرزمین سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: در حال تعامل و رایزنی با دستگاهها هستیم تا پیش نویس های مربوط به راهبردهای بخشی و استانی توسعه بلندمدت کشور را با رویکرد آمایش سرزمین جهت طرح و تصویب در شورای آمایش سرزمین تدوین کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسی دستگاهها بر ضرورت شناسایی محدودیت ها و الزام های توسعه سرزمینی در تدوین راهبردهای آمایشی تاکید کرد.

در این جلسه اعضای شورای آمایش بر ملاحظات پدافند غیرعامل و امنیت پایدار، الزامات زیست محیطی و اقلیمی، تعادل و توزیع عدالت اقتصادی در بین استان و نیز حفظ هویت و الگوی ایرانی - اسلامی در تصویب اسناد آمایش سرزمین تاکید کردند.

در این جلسه همچنین تعدادی از راهبردهای بلندمدت توسعه بخش کشاورزی از منظر آمایش سرزمین بررسی و تصویب شد. این راهبردها در راستای پیشبرد سیاست های کلی آمایش سرزمین و با رعایت اصول آمایش سرزمین از جمله گسترش عدالت اجتماعی و تعادل های منطقه ای، افزایش کارآیی و بازدهی اقتصادی، حفاظت محیط زیست، صیانت از منابع طبیعی و رعایت ملاحظات دفاع و امنیتی تدوین شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز