خبرگزاری کار ایران

طراح برنامه سوم توسعه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کندی کم‌سابقه در اقتصاد سازگار با ایجاد اشتغال نیست

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۸۸

کندی کم‌سابقه در اقتصاد به هیچ وجه سازگار با ایجاد مشاغل مورد نیاز كشور، نیست/ نحوه مواجهه با پیامد‌های اجرای طرح هدفمندی تقریبا اشتباه بود.

دکتر مسعود نیلی، طراح برنامه سوم توسعه، گفت: کندی کم‌سابقه در اقتصاد به هیچ وجه سازگار با ایجاد مشاغل مورد نیاز كشور، نیست.
دکتر مسعود نیلی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اینکه تصمیم در مورد افزایش قیمت انرژی و اجرای آن، در قالب طرح هدفمندی، کاری بسیار ساده و قابل انجام ظرف مدت بسیار کوتاه بود، گفت: نحوه مواجهه با پیامد‌های اجرای این طرح اشتباه بود.
وی با بیان اینکه آنچه که این طرح از سوی دولت‌های قبلی اجرا نشد، موضوع پیامد‌های آن و نحوه برخورد با آن بود که اجرای آن را بسیار دشوار کرده بود. افزود: با توجه به اینکه درآمد‌ها و هزینه‌ها در بودجه عمومی، صادرات و واردات در تراز پرداخت‌ها، تولید، اشتغال و بیکاری در بخش حقیقی اقتصاد، مصرف، رفاه و پس‌انداز در سطح خانوار‌ها، در مقیاس قابل اعتنا به قیمت انرژی وابسته شده‌اند، تغییرات هدفمند و همه جانبه قیمت انرژی، نیازمند آن است که در قالب یک «برنامه» طراحی و اجرا شود.
نیلی افزود: فشار افزایش اولیه قیمت‌ها، سناریویی را رقم زد که باعث افزایش واردات ارزان بود که اقتصاد ما را بیش از پیش به کام اقتصاد چین فرو برد و تولید کم‌رمق موجود هم به تعطیلی بسیاری ازبنگاه‌های تولیدی منجر شد.
نیلی تصریح کرد: در حال حاضر، تورم ایجاد شده، ناشی بروز کسری بودجه و تورم انتظاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز