خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون قضایی مجلس با ایلنا مطرح کرد:

جزییات طرح «اصلاح قانون چک» در مجلس شورای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۴۹

اولین بار در کشور چک‌ها بصورت الکترونیک صادر می‌شوند/بانکی که چک را وصول می‌کند می‌تواند از بانکی که شخص صادر کننده چک در آن حساب دارد به میزان مبلغ چک پول برداشت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس درباره طرح اصلاح قانون چک گفت: براساس این اصلاحیه،  همه بانک‌ها در مقابل حساب‌های دیگر فرد مسوولیت تضامنی دارند.
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: تاکنون ۲۵ نفر طرح اصلاح قانون صدور چک را امضا کرده‌اند و هفته آینده نیز در صحن علنی قرائت می‌شود. در طرح اصلاح قانون صدور چک برای اولین بار در کشور چک‌ها بصورت الکترونیک صادر می‌شوند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی فضایی مجلس اظهار داشت: طبق مواد این طرح اگر کسی چک برگشتی داشته باشد، دیگر نمی‌تواند از تسهیلات بانکی و ارزی استفاده کند و همچنین کارت بانکی وی سوزانده می‌شود و نامش درلیست بانک مرکزی بعنوان دارنده چک برگشتی ثبت می‌شود.
نماینده نجف آباد در بهارستان تصریح کرد: در این طرح در نظر گرفته شده که چک‌ها با سقف بندی و رنگی صادر شود و میزان دارایی فرد دارای چک همچون سفته در بالای چک نوشته شود.
طراح اصلاح قانون چک در ادامه بیان کرد: براساس این طرح، حکم بانک برای فردی که چکش برگشت می‌خورد همچون حکم قطعی دادگاه خواهد بود.
ابوترابی در ادامه بیان کرد: براساس این اصلاحیه، همه بانک‌ها در مقابل حساب‌های دیگر صادر کننده چک مسوولیت تضامنی دارند و اگر فردی در یکی از بانک‌ها حساب شخصی داشته باشد ولی دسته چک را از بانک دیگری گرفته باشد بانکی که چک را وصول می‌کند می‌تواند از بانکی که شخص صادر کننده چک در آن حساب دارد برای پرداخت به میزان پرداختی پول برداشت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز