خبرگزاری کار ایران

موسسات "حافظ" و "البرز ایرانیان" مجوز فعالیت ندارند

کد خبر : ۳۳۵۰۷

مردم کشورمان ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک، فریب تبلیغات برخی موسسات فاقد مجوز را در میادین ورزشی، صدا و سیما و بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و جاده‌های برون شهری مبنی بر تشویق برای سپرده‌گذاری یا طرح‌های مختلف اعطای تسهیلات را نخورند.

بانک مرکزی اعلام کرد: موسسات مالی و اعتباری "حافظ" و "البرز ایرانیان" فاقد مجوز فعالیت هستند.
به گزارش ایلنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای سامان‌دهی موسسات پولی غیربانکی ضمن اعلام مطلب فوق، به مردم هشدار داد از هر گونه‌ همکاری با موسسات فوق از قبیل مساعدت به منظور ایجاد شعبه، سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات به طور جدی خودداری کنند. در غیر این صورت، بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی برای استرداد وجوه آنان ندارد.

بانک مرکزی‌ با بیان این که "حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را برای این بانک همچنان محفوظ می داند"، با اشاره به اطلاعیه‌‌های پیشین تاکید کرده است: مردم کشورمان ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک، فریب تبلیغات برخی موسسات فاقد مجوز را در میادین ورزشی، صدا و سیما و بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و جاده‌های برون شهری مبنی بر تشویق برای سپرده‌گذاری یا طرح‌های مختلف اعطای تسهیلات را نخورند و تنها در بانکها و موسسات دارای مجوز این بانک سپرده‌گذاری کنند.

برای بانکها و موسسات دارای مجوز، علاوه بر صدور مجوز کلی فعالیت، برای هر یک از شعب آن نیز مجوز جداگانه‌ای صادر شده است که باید در شعب بانک/ موسسه مربوطه، طوری نصب شود که در معرض دید همگان قرار گیرد و سپرده‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری باید این موارد را مدنظر قرار دهند و در غیر این صورت، بانک مرکزی مسئولیتی در قبال سپرده‌های آنان ندارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز