خبرگزاری کار ایران

بایزید مردوخی در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

عملکرد جزیره ای دستگاههای دولتی از چالش های بودجه 92 است

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۴۱

به دلیل محدودیت قابل توجه بودجه‌های جاری و کاهش هزینه‌های جاری از یک سو و کاهش قابل توجه درآمد مالیاتی به نسبت تولید ناخالص داخلی، دولت به اجبار انقباظی بودن بودجه ۹۲ را بر خلاف سایر بودجه‌های دیگر که به صورت انبساطی تدوین می‌شدند پذیرفته است.

دبیر سابق حساب ذخیره ارزی کشور، با اعلام پذیرفتن اجباری بودن بودجه ۹۲ به صورت انقباضی از سوی دولت، گفت: در حال حاضر نسبت درآمد‌های مالیاتی به تولید ناخالص داخلی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
بایزید مردوخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بودجه سال ۹۲ از لحاظ کلی به صورت انقباضی و آن هم بر اساس شرایط فعلی اقتصاد کشور تدوین شود، اظهار داشت: به دلیل محدودیت قابل توجه بودجه‌های جاری و کاهش هزینه‌های جاری از یک سو و کاهش قابل توجه درآمد مالیاتی به نسبت تولید ناخالص داخلی، دولت به اجبار انقباضی بودن بودجه ۹۲ را بر خلاف سایر بودجه‌های دیگر که به صورت انبساطی تدوین می‌شدند، پذیرفته است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت باید به دنبال کارآمد کردن همه فعالیت‌های اقتصادی خود باشد، اظهار داشت: چند پارگی در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی و عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی و همچنین وجود ارگان‌های موازی در استان‌ها از چالش‌های پیش روی بودجه ۹۲ است.
به گفته وی، دولت باید با یک مکانیزم مناسب، این سازمان ها را ساماندهی و کارآمد کند. به عبارتی دیگر باید دولت به دنبال کارآمد کردنم همه فعایتهای خود باشد.
وی درباره قیمت نفت در بودجه ۹۲ بیان داشت: قیمت نفت نباید در بودجه به نسبت درآمد آن افزایش یابد.
مردوخی با اشاره به رقم قابل توجه نرخ بیکاری در سطح کشور می‌گوید: کاهش نرخ بیکاری و موضوع اشتغال‌زایی ‏باید مورد توجه قرار گیرد و گرنه با سطح بالای بیکاران در کشور روبه‌رو خواهیم بود.
‏بنا به گفته وی، همه این موارد باعث می‌شود که بتوانیم سیاست‌های درست پولی و مالی برمبنای نگاه به تولید ‏و اقتصاد ملی را اجرا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز