خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

مشكلات معیشتی مردم بر دولت پوشیده نیست

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۵۳

مشکلات معیشتی مردم بر من و همه دولتمردان و رئیس جمهور پوشیده نیست و اگر طیفی از جامعه بیشترین ناراحتی نسبت به فشار معیشتی مردم را داشته باشد، همانا دولت است.

وزیر اقتصاد با عذرخواهی از مردم برای کاستی نظارت‌ها، گفت: بودجه ۹۲ قطعا به سمت بودجه انقباضی نخواهد رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر‏، سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد در بخش خبری 30 و 20،تصریح كرد: فضای جلسات دولت دوستانه است که همه با حوصله تعامل می‌کنند و اعضای اقتصادی دولت در کنار نمایندگان مجلس در حضور رؤسا، بحث‌ها را دلسوزانه و کارشناسی به دور از هر گونه تکلفی، دقیق مطرح می کنند.

وی بحث و بررسی درباره اقتصاد کلان کشور از جمله هدفمندی یارانه ها و بودجه سال آینده را مهمترین محورهای مطرح در جلسات مشترک دولت و مجلس برشمرد.

حسینی بررسی هدفمندی یارانه ها در بودجه 92 و جبران کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در ماه‌های پایانی امسال را از دیگر موضوع‌های مورد بحث این جلسات دولت دانست.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: باید دراین زمینه به طریقی به اقشار متوسط جامعه کمک کنیم و باید در این زمینه راهی را انتخاب کنیم که ضمن بیشترین اثربخشی، کمترین اثر را روی دیگر شاخص‌ها و متغییرهای پولی داشته باشد و زمانی که به جمع بندی کامل رسیدیم، به اطلاع مردم می‌رسانیم.

حسینی برگزاری این جلسات را نشان دهنده دغدغه دولت برای بستن بودجه عملیاتی و موثر برای سال آینده دانست و افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پیش نویس تبصره‌ها و جدولهای کلان آن را در چند سناریو تهیه کرده است.

وی گفت:بنده با این موضوع که در شرایط کنونی سیاست انقباضی در بودجه مناسب نیست موافقم، ولی طبیعی است که لایحه بودجه 92 باید بالاترین بهره‌وری،انضباط، انعطاف و ابتکار با توجه به شرایط تحریم را داشته باشد، ولی مطمئناً بودجه به سمت بودجه انقباضی نخواهد رفت.

دولت از فشار معیشتی مردم ناراحت است

وزیر اقتصاد گفت:مشکلات معیشتی مردم بر من و همه دولتمردان و رئیس جمهور پوشیده نیست و اگر طیفی از جامعه بیشترین ناراحتی نسبت به فشار معیشتی مردم را داشته باشد، همانا دولت است.

وزیر اقتصاد یکی از دلایل انقباضی نبودن بودجه سال جدید را همین مشکلات دانست و از مردم برای کاستی در نظارتها عذرخواهی کرد و از صدا وسیما به منظور افزایش روحیه تعاون و وحدت جمعی کمک خواست.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: یک خبر به تنهایی نمی‌تواند در عمل منجر به یک اثر اقتصادی شود، ولی وقتی آن خبر موجب تغییر در رفتار اقتصادی خانوارها،بنگاه های اقتصادی و بازاریان شود، طبعا تاثیرگذار خواهد بود.

حسینی فشار جدید در نقل و انتقالات پولی را عامل برخی سوء استفاده‌ها و احتکار در بازار دانست و افزود: سازمانهای ذیربط از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تعزیرات حکومتی وظیفه دارند، در این زمینه نظارت بیشتری کنند.

وزیر اقتصاد یک سری اخبار ناخوشایند از بانک مرکزی، از جمله بازنشستگی رئیس این بانک را بی تاثیر بر فضای اقتصادی ندانست، ولی در مجموع مهمترین تاثیر بر شرایط اقتصادی را به فشارهای سیاسی هفته‌های اخیر منتسب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز