خبرگزاری کار ایران

رئیس كل گمرک در گفت‌وگو با ایلنا:

سال آینده صادرات خودرو متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۸۰

با شیوه‌های چند دهه قبل نمی‌توان تجارت پیچیده امروز را مدیریت کرد/تولید خودرو در سال آینده با كاهش مواجه می‌شود.

رئیس كل گمرک، هر گونه توقف در صادرات خودرو را در سال جاری را تكذیب كرد و گفت: سال آینده صادرات خودرو متوقف می شود.

عباس معمارنژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رشد 300 درصدی صادرات خودروی کشور در سال جاری، گفت: روند صادرات خودروی کشور به عراق همچنان ادامه دارد و بحثی درباره توقف صادرات خودرو به این کشور مطرح نیست.

رئیس كل گمرک اظهار داشت: در 9 ماهه سال 1391 صادرات انواع خودروی سواری از کشور از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 284.5 و 330.1 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت.

به گفته وی، در این مدت عراق بزرگترین بازار خودروهای صادراتی ایران بود به طوری که 98 درصد خودروهای صادراتی ایران به این کشور ارسال شد. تعداد اندکی خودرو هم در این مدت به اوکراین و آذربایجان صادر شد.میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در 9 ماهه 1391 مبلغ 5748 دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 11.8 درصدی را نشان داد.

به گفته وی، ممکن است این ممنوعیت برای سال آینده باشد چرا كه تولید خودرو در سال آینده با كاهش مواجه می شود.

رئیس‌کل گمرک ایران با تاکید بر لزوم نوین‌سازی گمرک، گفت: با شیوه‌های چند دهه قبل نمی‌توان تجارت پیچیده امروز را مدیریت کرد.

معمارنژاد تأكید كرد: طرح جامع گمرک نوین پنج محور اصلی شامل مدیریت، فرایند، فناوری، منابع انسانی و ذی‌نفعان درون و برون سازمانی را مدنظر قرارداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز