خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل بیمه مرکزی:

نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۵۷

نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تغییر نمی‌کند اما بیمه‌های بدنه با توجه به اختیاری بودن آنها باید توسط مالکان انجام شود/در این اصلاحیه بیمه نامه اجباری برای راننده صادر می‌شود تا در صورت فوت راننده مقصر، خانواده وی بتواند از بیمه استفاده کنند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در خصوص افزایش نرخ بیمه‌نامه‌ها با توجه به گرانی خودرو گفت: بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تغییر نمی‌کند اما بیمه‌های بدنه با توجه به اختیاری بودن آنها باید توسط مالکان انجام شود

به گزارش خبرنگارایلنا، محمد کریمی با اشاره به تدوین لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: در این اصلاحیه بیمه نامه اجباری برای راننده صادر می‌شود تا در صورت فوت راننده مقصر، خانواده وی بتواند از بیمه استفاده کنند.

وی در خصوص تخلف بیمه پارسیان گفت: تخلف این شرکت پولشویی نبوده اما گزارش‌های نظارتی انحراف‌هایی را از آیین‌نامه‌ها نشان می‌داد به همین دلیل تا اطلاع‌ ثانوی امکان صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را نخواهند داشت.

وی در رابطه با مشکل شرکت بیمه پارسیان گفت: مسائلی که در روزهای اخیر برای این شرکت به وجود آمده است پول شویی نیست اما یک سری اشکالاتی در فعالیتهای این شرکت وجود داشت که بررسی خواهد شد و صدور مجوز فعالیت دوباره آن مشروط به اجرای مقررات و آئین نامه ها خواهد بود.

کریمی در رابطه با بیمه نفتکشها گفت: پیشتر مسائلی در این زمینه به وجود آمده بود ولی هم اکنون بر اساس مقررات بین المللی ایجاد پوشش بیمه ای انجام می شود و حتی برای نفتکش های خارجی که به آبهای سرزمین ایران می آیند نیز در صورت تایید وزارت نفت و صنعت امکان پوشش بیمه وجود دارد.

وی ادامه داد: صادرات و واردات نفت هم اکنون در حال انجام است و نفتکشهای خارجی به اسکله های ایران می آیند و دراین رابطه مشکل بیمه ای وجود ندارد اما یکسری نواقص در کار است که آنها را برطرف می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی در ارتباط با امکان افزایش هزینه بیمه شخص ثالث پس از رشد دوباره قیمت انواع خودرو در بازار گفت: بیمه شخص ثالث یک رویه ثابتی دارد و بنابراین، امکان افزایش خرید بیمه نامه وجود ندارد اما در پوشش بیمه بدنه به دلیل اینکه یک بیمه اختیاری است، به دارندگان بیمه بدنه پیشنهاد می کنیم برای استفاده کامل از پوشش بیمه ای نسبت به پرداخت مابه التفاوت و دریافت الحاقیه اقدام کنند.

وی همچنین درباره بیمه موتورسیکلت‌ها نیز گفت: متاسفانه هنوز هم 7 میلیون از 9 میلیون موتورسیکلت موجود در کشور فاقد بیمه نامه هستند و ما اطمینان زیادی به کامل شدن پوش بیمه موتورسیکلتها نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز