خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان حسابرسی هشدار داد:

بانك‌های عامل با بدهكاران اقتصادی معامله نكنند

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۹۰

از دو سال گذشته به مدیران بانک‌ها در مورد گروه آریا و 50 گروه دیگر هشدار داده شده بود/اگر سیستم‌های کنترلی مناسب در بانک‌ها وجود داشت اختلاس 3000 هزار میلیارد تومانی سیستم بانکی غیرممکن می‌شد.

مدیرعامل سازمان حسابرسی ضمن هشدار به بانک‌های عامل در مورد معاملات اقتصادی با ۵۰ گروه اقتصادی بدهکارعلاوه بر گروه آریا، بر عدم تمرکز تسهیلات دهی دربانک مرکزی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر سهیلی‌پور در نشست خبری، گفت: از دو سال گذشته به مدیران بانک‌ها در مورد گروه آریا و ۵۰ گروه دیگر هشدار داده شده بود.

سهیلی‌پور با اشاره به نبود سیستم‌های کنترلی در بانک‌ها گفت: اگر سیستم‌های کنترلی مناسب در بانک‌ها وجود داشت اختلاس ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی سیستم بانکی غیرممکن می‌شد.

مدیرعامل سازمان حسابرسی، با بیان اینکه برخی تسهیلات در بانک مرکزی متمرکز شده است، گفت: این اقدام بانک مرکزی برای جلوگیری از بروز تخلفات کافی نیست و در گزارش‌های مستمر برایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات بانکی تأکید شده است.

وی در مورد تخلف بانک و بیمه پارسیان گفت: رسیدگی به تخلفات بانک‌ها بر عهده سازمان حسابرسی نیست و با وجود تأکید کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات بر رسیدگی به تخلفات بانکی و بیمه‌ای توسط سازمان حسابرسی برخی حقوق‌دانان معتقدند حسابرسان بانک مرکزی باید به این تخلفات رسیدگی کنند.

مدیرعامل سازمان حسابرسی سپس به موضوع بانک صادرات اشاره کرد و بیان داشت: درباره بانک صادرات نیز اعلام کردیم به دلیل ضعف کنترل‌های داخلی این اتفاق افتاد که اگر این گونه کنترل‌ها اعمال می‌شد تقریبا امکان وقوع این فساد مالی به صفر می‌رسید.

سهیلی‌پور خاطر نشان کرد: سه هزار میلیارد تومانی که در بانک‌ها منجر به فساد مالی شد، یک جعل بود به نحوی که فردی دارای اختیار ۵۰ میلیون تومان سند سه هزار میلیاردی صادر کرد. به صورت کلی درباره ۵۰ گروه دیگر به مدیریت بانک‌ها هشدار دادیم که ریسک معامله با آن‌ها بالا است و وثایق باید مورد توجه قرار گیرد.

سهیلی‌پور درباره پرونده معوقات بانکی نیز گفت: یک لیست ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفره در دادستانی بررسی شد و در ‌‌نهایت آن‌ها با ۶ بدهکار صحبت کردند، چون مشکلی که برای معوقات سایر گروه‌ها پیش آمده بود، به دلایل اقتصادی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز