خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

تعیین ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۵۲

در سه دوره مالیاتی امسال، ۴۳۶۴ میلیارد تومان مالیات برارزش افزوده و ۳۳۹۸ میلیارد تومان عوارض شهرداری اخذ شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تأیید خبر ایلنا مبنی بر پیش بینی درآمد مالیاتی ۴۳ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده، از تحقق ۸۵ درصدی درآمد مالیاتی در بودجه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسکری در نشست خبری خود که در محل وزارت اقتصاد در حال برگزاری است، گفت: مالیات مستقیم و غیرمستیقم در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۲۴ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته که ۸۵ درصد پیش‌بینی‌های مالیاتی را محقق کرده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: مقایسه درآمد مالیاتی دی ماه امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد مالیات‌های مستقیم با ۸۶ درصد رشد و مالیات‌های غیرمستقیم با ۱۱۳ درصد رشد مواجه بوده است.

عسکری در مورد مالیات حقوق و دستمزد سال آینده گفت: در پیش نویس لایحه بودجه ۹۲، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معادل دریافت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پایه معافیت مالیاتی پیش‌بینی شده که ممکن است این رقم در مجلس تغییر کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است، گفت: در سه دوره مالیاتی امسال، ۴۳۶۴ میلیارد تومان مالیات برارزش افزوده و ۳۳۹۸ میلیارد تومان عوارض شهرداری اخذ شده است.

عسکری، خاطرنشان کرد: جمع مالیات برارزش افزود و عوارض شهرداری در پاییز امسال ۲ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان بود که از این میزان یک هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان مالیات برارزش افزوده و یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان عوارض شهرداری بوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات‌های بخش مسکن در لایحه اصلاح امور مالیاتی گفت: مالکان دو واحد ۷۵ متری اجاره‌ای در شهرهای بزرگ از پرداخت مالیات معافند اما واحد سوم ۷۵ متر به بالا در شهرهای بزرگ مشمول دریافت مالیات خواهد شد.

وی افزود: این متراژ در شهرهای کوچک ۱۰۰ متر است که در قانون فعلی متراژ آن ۲۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

این مقام مسوول درباره‌ شرایط پیگیری طرح جامع مالیاتی کشور نیز گفت: در چند ماه گذشته ماژورهای طرح جامع از طراحی، تولید و تست گذشته و در حال حاضر تست همزمان 12 ماژور آماده شده در حال انجام است که در چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

عسکری ادامه داد: البته یک طرح جامع به قانون مناسب خود نیز احتیاج دارد که ما به همین منظور لایحه‌ قانون مالیاتی کشور را به مجلس ارائه کرده‌ایم که در حال حاضر پیگیری و مذاکرات آن در اکثر کمیسیون‌های فرعی به پایان رسیده اما در کمیسیون اقتصادی که اصلی‌ترین کمیسیون است هم‌چنان مذاکرات ادامه دارد که امیدواریم با سرعت بیشتر نمایندگان مجلس طرح ما را بررسی کرده و نتایج آن را اعلام کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره‌ی نحوه پیش‌بینی مالیات بر حقوق و دستمزد‌ها در لایحه‌ی پیشنهادی گفت: در این پیش‌نویس معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران از پایه هفت میلیون و 200 هزار تومان سالیانه در نظر گرفته شده که این امر با هدف رفع تبعیض در پرداخت مالیات‌های بخش خصوصی و دولتی و کارمندان در نظر گرفته شده که یکی از اهداف اصلی سازمان مالیاتی کشور است. در این لایحه تلاش شده با پررنگ‌کردن نقش دستگاه‌ها هم کار مودیان مالیاتی راحت‌تر شود و هم در هزینه و زمان دریافت اطلاعات صرفه‌جویی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که یک نظام مالیاتی کارآمد باید قوانین کارآمد نیز داشته باشد، افزود: در بسیاری از بخش‌های نظام مالیاتی هم‌چنان بسیاری از مراحل به صورت صنعتی پیگیری می‌شود که این مساله باعث شده راه برای بسیاری از گریز‌های مالیاتی ایجاد شود. برای جلوگیری از این سود‌جویی‌ها نظام مالیاتی باید به صورت مدون و به روز طراحی شود که در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم با عنایت به این موضوع نظام کسب اطلاعات خود را به روز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز