خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی ها از رشد قیمت ارز سود بردند

asdasd

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: شرکت های پتروشیمی صادر کننده و شرکت هایی که در داخل کشور فعال هستند از رشد قیمت ارز سود می برند.

پتروشیمی‌ها چه 100 درصد صادرکننده باشند، چه در بازار داخل فعال باشند از رشد قیمت ارز سود می‌برند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل پتروشیمی مارون با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها از نظر نوع فعالیت به چند دسته تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: یک دسته از پتروشیمی‌ها 100 درصد صادراتی هستند.

شریف موسوی با اشاره به اینکه صادرات برای این دسته از پتروشیمی‌ها جذاب است، اظهار داشت: ازسوی دیگر یک دسته از پتروشیمی‌ها 50 درصد از محصولاتشان صادراتی است و مابقی را در بازار داخل به فروش می‌رسانند، این گروه از پتروشیمی‌ها نسبت به مسایل بیرونی و درونی واکنش نشان می‌دهند.

مدیرعامل پتروشیمی مارون با تاکید بر اینکه حاضران این گروه به دو بازار داخل و خارج دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش قیمت ارز شرایط به نفع این گروه شده و درآمدهایشان افزایش می‌یابد.

موسوی افزود: از طرف دیگر به دلیل اینکه این دسته از پتروشیمی‌ها تامین‌کننده بخشی از نیاز داخلی هستند، از نظر کسب درآمد در شرایط خاص اقتصادی با مشکل مواجه نمی‌شوند.

وی گفت: برخی از شرکت های صادراتی هم مثل پتروشیمی مارون امکان صادرات زمینی را دارند از اینرو شرایط خاص اقتصادی، کسب درآمد برای این دسته را از پتروشیمی ها سخت نخواهد کرد.

مدیر عامل پتروشیمی مارون با اشاره به اینکه رشد قیمت ارز به طور کلی موجب افزایش سودآوری این شرکت‌ها می شود، خاطرنشان کرد: با انتشار گزارش های 6 ماهه پتروشیمی‌ها می‌توانیم آثار افزایش نرخ ارز را در سودآوری این گروه ملاحظه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اغلب شرکت‌های پتروشیمی اخبار خوبی از تعدیل‌های مثبت برای سهامدارانشان دارند، خاطرنشان کرد: تمام این اخبار خوب در گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها منعکس خواهد شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز