خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح مالیات بر خانه‌های خالی به صحن مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۰

این طرح از سوی کمیسیون عمران برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و همچنین ثبات در این بازار تهیه و تدوین شده است/بازار مسکن در اختیار دلالان است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از ارائه قطعی طرح مالیات بر خانه‌های خالی به صحن مجلس خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: این طرح از سوی کمیسیون عمران برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و همچنین ثبات در این بازار تهیه و تدوین شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون مجلس نهم، افزود: طرح مالیات برخانه‌های خالی در قالب لایحه اصلاح نظام مالیاتی به مجلس ارائه می‌شود.

به گفته وی،دولت نیزحمایت خود را از این طرح اعلام کرده است و همین امر باعث می‌شود که طرح مالیات بر خانه‌های خالی در صورت تصویب، با قدرت اجرایی شود.

رضایی کوچی، تصریح کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی، نظارت دولت، معافیت مالیات واحدهای مسکونی تا ۱۶۰ متر مربع و توجه به بافت‌های فرسوده از جمله این موارد است.

رضایی کوچی ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر در اختیار دلالان است نه در اختیار مصرف کننده و دولت باید برای هرمنطقه شاخص و محدوده قیمتی تعریف کند.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده نیز باید احیا شود، گفت: فضای زیادی در این مناطق وجود دارد که علاوه بر اینکه فضای منطقه زیباسازی می‌شود در جهت کاهش حوادث مترقبه بافت فرسوده موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز