خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران اعلام کرد:

صدور ۷۰ میلیون و ۸۲۲ هزار تن کالا از کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۵

عمده این کالا‌ها به کشور‌های عراق، چین، امارات متحده عربی، افغانستان و هند صادر شده است/متوسط هر تن کالای صادراتی در ۱۱ ماهه امسال، ۴۷۴ دلار بوده است.

گمرک ایران گزارش داد: در ۱۱ ماهه امسال ۷۰ میلیون و ۸۲۲ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، عمده این کالا‌ها به کشور‌های عراق، چین، امارات متحده عربی، افغانستان و هند صادر شده است.
متوسط هر تن کالای صادراتی در ۱۱ ماهه امسال، ۴۷۴ دلار بوده است.
عمده این کالا‌ها به کشور عراق با ۵ میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار، چین با ۴ میلیارد و ۸۲۷ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۳ میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار، افغانستان با ۲ میلیارد و ۵۰۲ میلیون دلار و هند با ۲ میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار صادر شده است.
متوسط هر تن کالای صادراتی در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۷۴ دلار بوده است.
واردات
این گزارش می‌افزاید: در مدت یاد شده فوق ۳۵ میلیون و ۸۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیارد و ۳۸۷ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۸/۶ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۸/۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
عمده کالاهای وارداتی شامل دانه گندم سخت به ارزش ۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون دلار و دانه ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون دلار بوده است.
بر پایه این گزارش عمده این کالا‌ها از کشورهای امارات متحده عربی به ارزش ۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون دلار، چین به ارزش ۷ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار، جمهوری کره به ارزش ۴ میلیارد و ۴۵۶ میلیون دلار، ترکیه به ارزش ۴ میلیارد و ۱۸۹ میلیون دلار و سوئیس به ارزش ۳ میلیارد و ۴۶ میلیون دلار به کشورمان وارد شده است.
این گزارش حاکی است که متوسط هر تن کالاهای وارداتی در یازده ماهه امسال یک هزار و ۳۴۹ دلار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز