خبرگزاری کار ایران

سرپرست موسسه اعتباری توسعه:

انتقاد ازعملکرد منایع محوری بانک‌ها / سال ۹۲ بانک توسعه تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۶۶

بانک‌ها با رقابت غلط بر سر منابع، عملا خدمات محدود برای جذب منابع مالی را ایفا کرده و به نوعی از هر گونه ارائه خدمات حرفه‌ای بانکی محروم هستند.

سرپرست موسسه اعتباری توسعه، با انتقاد ازعملکرد منایع محوری بانک‌ها گفت: بازار پولی سهم ناکارآمدی از اقتصاد را بر عهده دارد.
به گزارش  ایلنا، غلامرضا خلیل ارجمندی، ‌ روز یکشنبه در نشستی خبری با تاکید بر ضرورت توانمند کردن بخش خصوصی برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور، افزود: بانک‌ها با رقابت غلط بر سر منابع، عملا خدمات محدود برای جذب منابع مالی را ایفا کرده و به نوعی از هر گونه ارائه خدمات حرفه‌ای بانکی محروم هستند.
به گفته وی باید خدمات متنوع و بر اساس مهندسی مالی و مجموعه‌ای ابزارهای مالی باشد.
وی با اشاره به وجود مسایل حاشیه‌ای در بازار پول گفت: بانک مرکزی و به خصوص معاونت نظارت این بانک در ماه‌های گذشته گرفتار پاسخگویی به مسایل حاشیه‌ای بوده و این امر سبب شده تا دیگر فرصت فکر کردن برای افزایش ابزارهای نظارتی بازار پول کمتر شود.
خلیل ارجمندی با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به بانک مرکزی اضافه کرد: معاونت نظارتی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته همواره درگیر پاسخ گویی به این مشکلات بوده است.
سرپرست موسسه اعتباری توسعه با بیان آنکه، ‌در ایران بازار پول بزرگ‌تر از سایر بازار‌ها است، ‌گفت: اگر این بازار اصلاح شود اقتصاد کشور پویا خواهد شد، ضمن آنکه در بازار پول تلاش می‌شود از طریق نرخ سود منابع جذب شود که این راهکار مناسبی برای این بازار نیست.
خلیل ارجمندی، از تشکیل بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: این هلدینگ در گروه اقتصادی توسعه نهایی شده است. پنج هلدینگ مالی و‌ عمومی، ‌بین المللی، انرژی، فناوری اطلاعات و ساختمان زیر مجموعه گروه اقتصادی توسعه است.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ارکان اصلی شرکت تشکیل و هیات مدیره آن بر اساس ارکان بانک مرکزی مشخص شده است، ضمن آنکه اعضای حقیقی نیز مشخص خواهد شد.
خلیل ارجمندی در خصوص تبدیل به بانک شدن موسسه اعتباری توسعه نیز گفت: مذاکراتی در این راستا با بانک مرکزی انجام و تعاملات مناسبی نیز برقرار شده است.
سرپرست موسسه اعتباری توسعه اظهار داشت: این موسسه باید برای تبدیل شدن به بانک ابتدا سرمایه خود را از دو هزار میلیارد ریال به چهار هزار میلیارد ریال افزایش دهد، ضمن آنکه موازین اصل ۴۴ برای ترکیب سهامداران باید رعایت شود.
به گفته وی، سرمایه موسسه ظرف یک تا دو ماه آینده به چهار هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
وی گفت: ‌ علاوه بر افزایش سرمایه باید شعب موسسه نیز برای تبدیل به بانک شدن افزایش یابد و بر همین اساس توسعه فیزیکی شعب و افزایش سهم در بازار باید در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: ‌موسسه توسعه در سال ۹۲ با تابلو بانک به فعالیت خود ادامه دهد.
خلیل ارجمندی با بیان آنکه، موسسه توسعه در هیچ شرکت ساختمانی دارای سهام نیست گفت: با این وجود در زمینه سرمایه گذاری‌ها با مشکلی مواجه نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز