خبرگزاری کار ایران

نسبت به دوره مشابه سال ۸۹؛

بانک مرکزی: شاخص قیمتی بورس در 9 ماهه سال 90 افزایش یافت

asdasd

در آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در 9 ماهه سال 1390 همه شاخص‌های قیمتی بورس نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

بانك مركزی در تازه ترین گزارش خود از افزایش شاخص قیمتی بورس در 9 ماهه سال 90 نسبت به دوره مشابه سال 89 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در 9 ماهه سال 1390 همه شاخص‌های قیمتی بورس نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

در این میان شاخص‌های 50 شركت فعال‌تر و صنعت به ترتیب با 47.9 و 38 درصد افزایش، بالاترین رشد شاخص‌های قیمت را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس، طی این دوره شاخص‌های كل مالی بازار اول و بازار دوم نیز با افزایش روبرو بودند.

طبق این گزارش تعداد و ارزش سهام داد و ستد شده در 9 ماهه سال 1390 نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب 37.4 و چهار درصد كاهش یافتند اما ارزش جاری بازار در پایان 9 ماهه سال 1390 نسبت به مدت مشابه سال قبل 37.7 درصد افزایش داشته است.

طبق اعلام بانك مركزی در 9 ماهه سال گذشته در مجموع 10100 میلیارد ریال اوراق مشاركت منتشر شد.

شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران پنج هزار میلیارد ریال اوراق پنج ساله منتشر كرد كه 385 میلیارد ریال از این اوراق به فروش رسیده است.

شهرداری تبریز 100 میلیارد ریال اوراق مشاركت چهار ساله منتشر كرد كه تمامی آن به فروش رسید.

شركت نفت و گاز پارس نیز پنج هزار میلیارد ریال اوراق چهار ساله منتشر كرده است كه 984 میلیارد ریال آن به فروش رسید.

در 9 ماهه سال 1390 در بورس كالای ایران 13 میلیون و 773 هزار تن محصول به ارزش 112 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد كه به لحاظ حجم 4.2 درصد و به لحاظ ارزش 25.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز