خبرگزاری کار ایران

مشاور سابق رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفتگو با ایلنا:

لایحه بودجه سال ۹۲شفاف نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۲

در لایحه بودجه ۹۲، میزان درآمد شرکت‌های دولتی افزایش یافته که این موضوع امر قابل قبول است، اما آنچه که مطلب یاد شده را در ابهام قرار می‌دهد، عدم مشخص شدن عملکرد دولت است.

ایلنا: مشاور سابق رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، لایحه بودجه سال ۹۲ را غیر شفاف اعلام کرد و گفت: در این لایحه منابع درآمدی یارانه نقدی‌ و میزان درآمد صندوق توسعه ملی مشخص نشده است.
بیژن رحیمی دانش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۲، دارای رشد درآمدی بوده، بدون اینکه عملکرد مالی دولت در سال ۹۱ مشخص باشد، اظهار داشت: در لایحه بودجه ۹۲، میزان درآمد شرکت‌های دولتی افزایش یافته که این موضوع امری قابل قبول است، اما آنچه که مطلب یاد شده را در ابهام قرار می‌دهد، عدم مشخص شدن عملکرد دولت است.
مشاور سابق رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، افزود: در لایحه بودجه ۹۲، سهم صندوق از درآمد نفتی مشخص نشده است و تنها مبلغ کلی درآمد دولت مشخص شده است.
به گفته وی، باید در سال ۹۲، ۲۶ درصد از درآمد نفتی به صندوق توسعه اختصاص یابد که در لایحه مذکور به این مورد اشاره نشده و دولت در این زمینه تخلف کرده است.
عدم پرداختی سال ۹۱، نبود درج میزان درآمد اوراق مشارکت، و همچنین عدم مشخص کردن میزان کسری از دیگر عوامل غیر شفاف بودن لایحه بودجه ۹۲ است که بیژن رحیمی دانش به آن اشاره کرد.
مشاور سابق رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تصریح کرد: بسیار خوب است که در مورد بودجه سالانه کشور نیز دولت تلاش کند تا آمار و ارقام مربوطه را به شکلی قابل فهم برای عامه مردم ارائه دهد. مثلا خوب است اطلاع‌رسانی شود که به طور متوسط برای هر فرد ساکن استان ایلام، چه میزان بودجه مربوط به پروژه‌های عمرانی، یا بودجه مربوط به آموزش و یا بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز